וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עשירים רוצים לחסוך: יבואנית לנד רובר תציע חלפים תחליפיים

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 2:22

מסתבר שגם למי שקונים כלי רכב צפונית לחצי מיליון שקל יש משמעות לחשבון במוסך. יבואנית לנד רובר מתחילה להציע ללקוחות חלקי חילוף תחליפיים לרכב של מגנטי מרלי האיטלקית

פגשתם ברמזור או בשטח איזה לנד רובר וחלמתם להתחלף עם הבעלים שלו? לא הייתם רוצים את חשבון המוסך שמחכה לו בכל טיפול. כעת מתחילה היבואנית להציע חלפים תחליפיים של מגנטי מרלי, כדי להפחית עלויות

לנד רובר דיפנדר PHEV 18. רמי גלבוע, מערכת וואלה!
לנד רובר דיפנדר PHEV 18/מערכת וואלה!, רמי גלבוע

תחזוקת רכב בישראל, כמו שכולם יודעים היא תענוג מפוקפק. הגירודים האלו שאתם מרגישים בכל הגוף בכל פעם שהמכונית שלכם נכנסת למוסך וההתכווצות בהמתנה לחשבון החלפים, נו, אתם יודעים על מה אנחנו מדברים הרי.

מזה יותר מעשור שהחוק מחייב את המוסכים להציע ללקוחותיהם בכל הצעת מחיר לפחות שני חלקי חילוף, זה המקורי וזה התחליפי. מחקר של רשות התחרות שנערך בנושא מחירי החלפים וכניסתם של חלפים לא מקוריים לשוק, הצביע כי כניסת חלפים זולים גוררת ירידה מידית של 9% בממוצע ממחיר החלק המקורי, וכי לאחר שנתיים יורד מחירו בשיעור של 11%. כמו כן הוא הצביע כי ככלל, מחירו של חלק חלופי זול יותר בממוצע ב-12%. חשיבות מחירי החלקים החליפיים גבוהה עוד יותר כאשר לוקחים בחשבון כי על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הטיפולים התקופתיים בכלי הרכב מהווים 50% מעלות אחזקת הרכב.

לנד רובר וולאר 2023. אתר יצרן
רוצים לנחש כמה עולה צלחת בלמים?/אתר יצרן

כעת מכריזה חברת המזרח, יבואנית לנד רובר ויגואר כי התחילה להציע ללקוחותיה חלקים חליפיים מבית "מגנטי מרלי" האיטלקית לדגמים שהיא משווקת. היצרנית האיטלקית הוותיקה (הוקמה ב-1919) מפתחת ומספקת חלקים מקוריים ליצרניות רכב רבות ופעילה גם בתחום החלפים תואמי המקור. דוגמת אלו שמציעה כעת יבואנית לנד רובר ויגואר.

המחירים, לא תופתעו לשמוע, עדיין יקרים מאוד ביחס לחלפים של מכוניות עממיות. כך לדוגמה מחירו של מסנן אוויר מקורי שעלותו עמדה על 625 שקל מוצע גם כתחליפי במחיר של 416 שקל (הנחה של 33%). בחלקים אחרים ההפחתה משמעותית אפילו יותר, סט רפידות בלמים קדמי ב-1,023 שקל לעומת 1,952 שקל (47.6% הפחתה) וצלחות בלמים ב-778 שקל במקום 1,801 שקל למקורית (56.8%).

אגב, המחירים האלו עוד בסדר לעומת כמה שתתבקשו לשלם על מסנן אוויר ליגואר E פייס מ-2014 שעל פי מחירון היבואנית עומד על 729.72 שקלים או מחירו של מסנן אויר לדיפנדר שעומד על 678.6 שקל ו-750.28 שקל לריינג' רובר. במקרה של צלחת בלם לריינג' רובר וולאר 2017, זה כבר אירוע של 5,941 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully