וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תממן למילואימניקים נסיעות בכביש 6

עודכן לאחרונה: 1.4.2024 / 21:07

משרדי הביטחון והאוצר יתחלקו בכיסוי העלויות מאז ה-7 באוקטובר, אבל רק ב-2025 צפויה חקיקה קבועה בוועדת הכלכלה לגבי החזרים למשרתי המילואים

הפגנת הדגלים השחורים | כביש 6 לכיוון דרום
 26 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
בהיעדר תחבורה ציבורית בסופי שבוע לבסיסים, המדינה תממן נסיעות ברכב פרטי למילואימניקים/ראובן קסטרו

משרדי הביטחון והאוצר יממנו את הוצאות משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל. העניין עלה בגלל הצורך של חיילי המילואים, שאין להם תחבורה ציבורית בסופי שבוע, להגיע ליחידותיהם, בעיקר כאלה המשרתים במשמרות, ולהגיע לבתיהם לאפטרים וכאשר אינם במשמרות.

בתחילה הודיעו מפעילי כבישי האגרה, חברת דרך ארץ, וכביש 6 צפון שמפעילות את כביש חוצה ישראל, וחברת כרמלטון, שמפעילה את מנהרות הכרמל, כי הן יפטרו משרתי מילואים שיציגו תיעוד של שירות מילואים פעיל מתשלום הקנסות שהוטלו עליהם.

אחרי כניסת העוצר, מנהרות הכרמל, 8 באפריל 2020. יואב איתיאל
גם על נסיעה במנהרות הכרמל יהיו החזרים לחיילים/יואב איתיאל

לאחר מכן התמקדו הדיונים במציאת הסדר ראוי שיפטור משרתי מילואים הממהרים לביתם ממקום השירות שלהם. בעקבות זאת הודיעו משרדי האוצר והביטחון, כי יאפשרו מימון של הוצאת משרתי המילואים על נסיעה בכבישי אגרה כחלק ממימון הוצאות הנסיעה של משרת מילואים פעיל. משרד הביטחון הודיע כי יישא בחצי מהעלות הנדרשת למימון ההוצאות הנוספות, ומשרד האוצר הודיע כי יישא במחצית השנייה של העלות, כאשר ההסדר יחול כבר מה-7 באוקטובר ועד לסוף 2024.

לאור זאת נענתה הוועדה לבקשת משרד האוצר, כי הדיונים בהצעת החוק המבקשת לתת פטור מאגרה לחיילים בדרכם לשירות מילואים, של ח"כ חנוך מלביצקי (הליכוד) שהועברה להכנה לקריאה ראשונה בוועדה ומטרתה להסדיר זאת בחקיקה, יחלו רק בתחילת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully