וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה ב-4 מזיזים את כביש מספר 1 40 מטר צפונה

עודכן לאחרונה: 4.4.2024 / 20:16

הלילה יפתח לתנועה קטע חדש בן 3 ק"מ, ממחלף גנות ועד קיבוץ גלויות ונתיבי כביש ירושלים תל אביב יוסטו כדי לאפשר את בנייית המסילה הרביעית באיילון. המרוויחים הגדולים: נוסעי התחבורה הציבורית

כביש מספר 1 בין מחלף גנות לגלויות, רגע לפני פתיחת הקטע החדש ופינוי הקטע הדרומי למסילות הרכבת החדשות/נתיבי ישראל

לא כל יום מזיזים כביש בישראל: הלילה זה קורה, ועוד לאחד הכבישים המרכזיים במדינה. קטע בן שלושה קילומטרים בכביש 1 יוסט 40 מטר צפונה, במסגרת העבודות להקמת מסילת הרכבת הרביעית בנתיבי איילון.

הקטע שסללה בשנתיים האחרונות חברת נתיב ישראל במקביל לכביש ירושלים תל אביב, בקטע שבין מחלף גנות למחלף גלויות, יקלוט את התנועה שנוסעת כיום מערבה בכביש הצמוד. אל הכביש הצמוד תעבור התנועה מזרחה, שנוסעת כיום מהצד השני של מסילת הרכבת הצמודה.

הקטע החדש כולל תאורה מתקדמת, שלושה נתיבי נסיעה ויקלוט אליו כנתיב רביעי את כביש האגרה ונתיב התחבורה הציבורית בכניסה לתל אביב. מנגד יזכו מעתה הנוסעים מתל אביב מזרחה לנתיב תחבורה ציבורית בקטע, שלא היה בו עד היום, ויוכל לחסוך בשעות העומס יותר מעשר דקות לנוסעי האוטובוסים. ההסטה צפויה להתרחש בשעה 4 לפנות בוקר ולדברי נת"י, לא אמורה לעכב את הנוסעים ביותר מכמה דקות.

השינויים בכביש מספר 1 בין מחלף גנות לקיבוץ גלויות. אינפוגרפיקה: נתיבי ישראל,
מפת השינויים/אינפוגרפיקה: נתיבי ישראל

על קטע הכביש שיתפנה יסללו 2 מסילות, כך שבמקום יעברו 4 מסילות, שיובילו למסילת איילון שמורחבת כעת עם תוספת מסילה רביעית. השלמת הפרויקט תאפשר הוספת כ-10 נסיעות בכל כיוון בכל שעה, מה שיאפשר הוספת נסיעות רכבות נוספת, שיפורי תדירות וקווים חדשים שיורגשו בכל הארץ.

"הסטת כביש 1 היא רק שלב בדרך לבניית המסילה הרביעית", אומר ארז פרייס, מנהל אגף פרויקט המסילה הרביעית בחברת נתיבי ישראל. "הפרויקט ממשיך להתקדם, עם האתגר של עבודה בצמוד למסילה פעילה, והצורך להפסיק את העבודות בציר איילון בתקופת הגשמים, בין 15 באפריל ל-15 באוקטובר בכל שנה".

המסילה הרביעית אמורה להיות מוכנה ב-2028, אולם לוח הזמנים של העבודות תלוי גם ביכולת לעבוד על על המסילה כמה שיותר שעות בלילה, כדי שלא לפגוע בתנועת הרכבות ביום, ובכמות היתרי העבודה בשבת שיקבל הפרויקט. בהיעדרם הפתיחה תתאחר עוד יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • כביש 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully