וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חשוב לבדוק לפני שמחדשים ביטוח רכב?

בשיתוף we-sure

14.4.2024 / 12:30

החלטתם לחדש את ביטוח הרכב? אלו הדברים שאתם חייבים לבדוק לפני

תשלום אונליין בכרטיס אשראי. pexels,
כאשר מחדשים ביטוח רכב, חשוב לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה/pexels

מדי שנה בעלי רכבים נדרשים לחדש את פוליסת הביטוח לרכב אשר ברשותם. מדובר על פוליסת ביטוח רכב חובה, שאותה המדינה מחייבת לרכוש וכן, פוליסות ביטוח רכוש - פוליסת מקיף או ביטוח לתביעות של צד ג' בלבד (את פוליסת רכב רכוש אין חובה לרכוש אך כמובן שזה מומלץ). כאשר מחדשים ביטוח רכב, חשוב לעשות זאת בצורה חכמה ונכונה ולבחור חברת ביטוח רכב המציעה את הביטוח המשתלם ביותר, בכל הפרמטרים.

פוליסות ביטוח לרכב - מה חשוב לדעת?

לכל אחד מסוגי הפוליסות של ביטוחי רכב יש מטרה משל עצמו. ביטוח חובה הוא ביטוח, שמטרתו היא לממן עלויות טיפול בנהגים או הולכי רגל, שעלולים להיפגע בשל תאונת דרכים שנגרמה על ידי הנהג. כמובן שהביטוח מממן גם טיפול בנהג עצמו.

ביטוח צד ג' הוא ביטוח, שמגן על בעלי הרכב מפני תביעות מצד בעלי רכוש שניזוק, או מצד בעלי רכבים שנפגעו, כתוצאה מתאונה בה היה מעורב גם כלי הרכב המבוטח. ביטוח מקיף הוא ביטוח שמטרתו היא להתמודד עם נזקים שנגרמים לרכב, על חלקיו, במקרים שונים וכן מענק כיסוי ביטוחי מפני גניבה.
ביטוח מקיף כולל בתוכו באופן מובנה את הכיסוי לצד ג', והכל בהתאם למפורט בפוליסת הביטוח.

את ביטוח הרכב יש צורך לחדש פעם בשנה, כאשר תוקף הפוליסה מתקרב לקיצו. לרוב החידוש הינו לשנה מיום רכישת הביטוח ועל מנת שבעל הרכב יוכל לנהוג ברכב באופן חוקי, עליו לחדש את ביטוח החובה של הרכב טרם פקיעתו. כמובן שניתן לחדש בהזדמנות זאת גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'.

איך תחדשו ביטוח רכב בצורה נכונה?

רכישת ביטוח רכב מצריכה "עבודה מקדימה", בכדי לחדש את ביטוח הרכב באופן המשתלם ביותר. חשוב שתדעו כי אתם לא מחויבים לחדש את הפוליסה אצל החברה שבה רכשתם את הביטוח לפני שנה. אם גיליתם שאתם יכולים לקבל תנאים טובים יותר בחברה אחרת, אתם רשאים לבחור בה. הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות הוא לבצע השוואת מחירים בין חברות הביטוח השונות לחבילות ביטוח מסוגים שונים. כיום ניתן למצוא מגוון אתרים, שבהם אפשר לבצע את השוואת המחירים בצורה הטובה ביותר.

כמובן שחשוב מאוד שתבדקו האם בשנה שחלפה השתנו נתונים, שיכולים להשפיע על הפרמיה: האם נוספו נהגים חדשים שאמורים לנהוג ברכב? האם הסטטוס של הנהגים השתנה (נהג חדש ו/או נהג צעיר למשל)? האם עברתם קידומת בגיל (במקרה שרכשתם ביטוח שמוגבל לקבוצת גיל)? או כל מאפיין אחר שיש לו השפעה על חידוש הפוליסה.

אם אתם מעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח אצל אותה חברה, שבה רכשתם את הפוליסה לפי שנה, מומלץ מאוד שתבדקו האם תנאי הפוליסה עתידים להשתנות. השינויים יכולים להיות מגוונים ועלולים להתבטא במה שהחברה תספק לכם במקרה של אירוע (סעיפי כיסוי, גובה הכיסוי במקרים שונים, תנאים לקבלת פיצוי, גובה הפרמיה כמובן, וכו'). אם הייתם מרוצים מהביטוח, מהשירות שניתן לכם בחברת הביטוח, ומהשינויים שעתידים להתרחש בפוליסה חדשה אם בכלל, יתכן שתהיה זו החלטה נבונה לחדש את הפוליסה בחברת הביטוח שלכם.

כיום ניתן לרכוש מגוון ביטוחים, לרבות ביטוח רכב אונליין, כך שלאחר שתמצאו את הביטוח המשתלם ביותר עבורכם, אתם יכולים להיכנס לאתר של החברה ולבצע את פעולת הרכישה בצורה מקוונת, מהירה ונוחה. ברגע שרכשתם ביטוח רכב אונליין, תוכלו גם לקבל מגוון שירותים ולבצע ופעולות באופן דיגיטלי פשוט וקל.

ט.ל.ח.

כתבה זו מובאת להרחבת הדעת וכשירות לציבור בלבד. אין באמור בכתבה זאת משום המלצה לרכישת ביטוח ו/או ייעוץ בתחום הביטוח ו/או משום תחליף לביצוע הבירור המקדמי הנדרש לפני עריכת ביטוח ע"י הנהג ו/או המבוטח. לפני רכישת ביטוח, לרבות ביטוח רכב, על הנהג ו/או המבוטח לבצע בירור מקדמי של צרכיו ו/או התייעץ עם גורם מקצועי מטעמו. ווישור ביטוח אינה לוקחת אחריות על המלצותיה בכתבה זו, ככל ומדובר בהמלצות, ואין בכתבה זו משום תחליף לביצוע כלל הפעולות המקדמיות הנדרשות כאמור ע"י הנהג ו/או המובטח, ואין בכתבה זו משום תחליף לשיקול הדעת המלא של הנהג ו/או המובטח בעת עריכת הביטוח.

בשיתוף we-sure
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully