וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד גזירה: אושר ייקור אגרת הרישוי לרכב חשמלי באלפי שקלים

עודכן לאחרונה: 17.4.2024 / 10:01

אחרי דיון סוער שבו התקשתה הקואליציה להשיג רוב הצליח יו"ר הוועדה משה גפני להעביר על חודו של קול את ביטול ההנחה לרכבים חשמליים. הפשרה: רק מינואר 2025. מנכ"ל טסלה ישראל: "עם העלאות מס הקנייה המתוכננות בשנים הבאות מודל 3 יעלה בארץ מ-300 אלף שקל"

BYD אטו 3/יצרן

גזירה משמעותית על 110 אלף בעלי מכוניות חשמליות, רבים מהם תושבי הפריפריה, אושרה היום בכנסת: ועדת הכספים אישרה את התקנות המשוות את גובה אגרת הרישוי לרכבים חשמליים לאגרת הרישוי על רכבים שאינם חשמליים.

התקנות אושרו בתום דיון סוער לאחר שההצעה עליהן כבר נדחתה פעם אחת, ויביאו לכך שעלות אגרת הרישוי תתייקר בממוצע ב-2,300 שקל לרכב, במטרה להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון שקל בשנה. אולם יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה) הסכים להקל עם הנהגים, וקבע כי השינוי יכנס לתוקף רק בינואר 2025 במקום בחודש יולי הקרוב.

המשמעות: כל נהג חשמלית שהטסט שלו לפני ה-31 לדצמבר, יוכל לשלם את התעריף הנוכחי בסך 546 שקלים. השאר ישלמו אגרה כמו רכבי בנזין ודיזל, בהתאם לקבוצת המחיר והגיל של הרכב, בהתעלם מסוג ההנעה.

משרד האוצר, בתמיכת שרת התחבורה מירי רגב, ציין בדברי ההסבר לתקנות כי השפעת הרכבים החשמליים על התשתיות והגודש בכבישים והעלויות המשקיות כתוצאה מכך, וכן עלויות הטיפול בהם במערך הרישוי אינם שונים משל רכבים שאינם חשמליים. עוד צוין כי צמצום זיהום האוויר מגולם בכך שהם אינם משלמים מס על דלק.

טסלה מודל 3 היילנד ראשונות באשדוד. ערוץ טסלה ישראל בטלגרם, תמונות גולשים
מנכ"ל טסלה ישראל, איתי ראב"ד, הבהיר כי שאי אפשר לבנות על הוזלת החשמליות בידי היצרנים שתאזן את ייקור המס/תמונות גולשים, ערוץ טסלה ישראל בטלגרם

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "לא יכול להיות שביד אחת אומרים לנו שמעודדים ירוק, מסבסדים, ממסים וביד השנייה עושים הפוך. אתם רוצים להביא מס נסועה? מתי כמה? ואיך זה מסתדר עם איכות הסביבה והבריאות? זה יועיל לפקקים? יסעו פחות?".

ח"כ נאור שירי (יש עתיד): "המדינה לא רוצה לעודד רכב חשמלי, זה כסף, זה הכנסות עבורה".
ח"כ אימטן חאטיב יאסין (רע"מ): "רכבים חשמליים נרכשים היום גם על-ידי מעמד הביניים, על ידי מי שרוצה לחסוך בדלק".

איתי ראב"ד, מנכ"ל טסלה ישראל, אמר בדיון כי "הטסלה היקרה בעולם נמכרת בישראל. בעולם היא נמכרת ב-40 אלף יורו, בישראל היא מתחילה ב-220 אלף שקל. מה שמדינת ישראל עושה, דרך מס הקנייה שטיפס ל-35%, אחוז מסירת המכוניות הולך לרדת. אירופה הולכת קדימה, עם הטבות לרוכשים, ליצרנים, ליבואנים, אנחנו הולכים לכיוון ההפוך. רכב הבסיס יעלה 300 אלף שקל כאשר המדינה תשווה את מס הקנייה בין רכב חשמלי לבנזין. אנחנו מרחיקים את הרכב החשמלי מהישראלים".

איתן פרנס, מנכ"ל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, אמר כי "אחרי כל-כך הרבה שנים של מיסוי ירוק רשות המיסים מחריבה את הנושא של הרכב החשמלי. הם מאותתים לציבור: אל תקנו רכב חשמלי. בואו תציגו הכל, אתם מביאים את ביטול ההטבה, אחר-כך תביאו את מס הנסועה. אתם מגדירים את הרכב החשמלי רק למי שיש מטען פרטי. אתה לא מנהלים דיאלוג, אתם רצים להביא כסף. יש 100 אלף רכבים חשמליים, תטילו את המס על 3.3 מיליון רכבים מזהמים".

באוצר הציגו בדיון נתונים לפיהם נהגים כבר ממשלמים כיום כ-5.3 מיליארד שקל בשנה כאגרות רישוי. עוד טענו כי העלאת המס לא צפויה לפגוע בחדירת הרכבים החשמליים, והציגו כי ההפחתה ההדרגתית בהטבות לרכב החשמלי לא פוגעת בכניסתו לשוק גם בישראל, וכי ההטבות הניתנות בישראל גבוהות באופן יחסי בהשוואה בין לאומית.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני אמר כי "קיימנו דיון, הועלו שאלות שונות, אנחנו נשמע את התשובות השונות ואני מתכוון להעלות את הנוסח להצבעה. הסכמתי לכך נוכח כך שהוסבר לי שבלי המימון הזה אין תקציב לרפורמה של התחבורה הציבורית, אם לא יהיה לזה רוב, לא יהיה".

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully