וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מקדמת רכב חשמלי: 10 עמדות טעינה מהירה יוקמו בכביש 90

עודכן לאחרונה: 18.4.2024 / 12:19

אפקון תקים את העמדות החדשות, בסבסוד של חצי מיליון שקל משרד האנרגיה. איפה תוכלו למצוא אותם ומתי הן צפויות להתחיל לפעול?

אפקון. יחצ,
עמדות טעינה מהירה של אפקון (ON)/יחצ

10 עמדות טעינה אולטרה מהירות חדשות לכלי רכב חשמליים יוקמו בכביש 90, אחרי שהמועצות האזוריות מגילות ים המלח ובקעת הירדן זכו במענקים ממשרד האנרגיה והתשתיות בגובה של כחצי מיליון שקל להתקנתן.

העמדות צפויות לקום במתחמים מרכזיים של מסחר, תיירות ועסקים בסמוך לכביש 90, בשני אזורים שסובלים כעת ממחסור בעמדות טעינה מהירות מצד אחד, ויש בהם דרישה לכאלה משום שהגעה אליהם מחייבת רבים לנסיעה ארוכה יחסית. העמדות יוקמו ויופעלו בידי אפקון תחבורה חשמלית (ON). בצפון ים המלח יש כעת רק מתחם טעינה של ג'ינרג'י בצומת הלידו, והבאות נמצאות כ-100 ק"מ דרומית לשם, באזור המלונות בנווה זוהר.

בשלב זה נבחנת הקמת עמדות במפגש הבקעה ליד צומת פצאל, ובאזור ים המלח נבחנים מיקומים כמו מרכז חוויה שמתוכנן לקום ליד צומת הלידו, צומת אלמוג, גן לאומי קומראן, מצפה שלם בצמוד למשרדי "אהבה", ביישוב קליה וביישוב אבנת. הכוונה היא לסיים את ההקמה עד סוף השנה.

מדובר בעמדות שיוכלו לשרת את הנוסעים והשבים מאילת והערבה, ואת הנוסעים והשבים לבקעה ולאזור הכנרת והגולן.

לפי נתוני משרד האנרגיה יש בישראל כיום כ-400 עמדות טעינה אולטרה מהירות, כלומר עמדות טעינה בהספק של מעל ל-150 קילווואט.

מתחם עמדות טעינה מהירות בצומת הלידו בצפון ים המלח. ג'ינרג'י,
עמדות טעינה של ג'ינרג'י ליד ים המלח/ג'ינרג'י

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, מסר כי "אנחנו ממשיכים להוביל את המהפכה למעבר לאנרגיה מקיימת בשלטון המקומי. עבודת האשכול ממנפת את תמיכת המשרד בהקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמלי ובזכות כך אנחנו ממשיכים להפחית פליטות ולשפר את איכות החיים של התושבים בישראל. אנו פועלים כל העת בכדי להרחיב את פריסת עמדות הטעינה הציבוריות בכל רחבי הארץ, בכדי שבשורת כלי הרכב החשמלי תגיע לכל שכבות האוכלוסייה ולכל אזורי הארץ".

את המכרז ניהל אשכול יהודה ושומרון במשרד הפנים, ביחד עם משרד האנרגיה והתשתיות. מנכ"לית האשכול, קרן גפן: "המהלך יוביל להרחבת פריסת רשת הטעינה במדינת ישראל, מה שישפר את איכות חייהם של אזרחי מדינת ישראל בכלל ובפרט בבקעת הירדן ובמגילות ים המלח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully