וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרכב הכי רחוק מהחדשות: דני קושמרו על הב.מ.וו GS1300R

דני קושמרו

עודכן לאחרונה: 20.4.2024 / 15:41

מוסף הרכב של וואלה ומעריב: הפסקה מהחטופים, מעזה, מה"הותר לפרסום". דני קושמרו יצא מהאולפן למסע באוסטרליה ובישראל בעקבות הקסם של אופנוע האדוונצ'ר הוותיק של ב.מ.וו, והדור החדש שלו, ה-GS1300R

מחיר: 179.5-185.5 אלף שקל
אהבנו: אופי, מסורת, איכות, טכנולוגיית קצה, מנוע, שיפור מהדגם הקודם
לא אהבנו: גם אחרי הדיאטה עדיין כבד. לא חייבים להתפתות ולרדת איתו לשטח
ציון: 9/10

ב.מ.וו GS1250R. דני קושמרו, באדיבות המצולמים
מסע פרידה מה-GS1250R הישן/באדיבות המצולמים, דני קושמרו
ואז פתאום ראיתי משהו עומד זקוף על הפס הלבן של מרכז הכביש, גובה של משהו כמו שני מטרים, נראה מלא ביטחון בעצמו. הוא הסתכל עליי ואני הסתכלתי עליו כשלא ברור לי אם אני יותר נפעם ומרוגש או סתם מבועת

כביש נידח באוסטרליה - שבועיים לפני:

הדרך לא נגמרת, עברו כבר משהו כמו מאתיים קילומטרים בלי שום מכונית, בלי לראות נפש חיה, רק אני והב.מ.וו GS1250R השכור על כביש ביער בלתי נגמר, בתוך חלום של טבע ירוק. ואז פתאום ראיתי משהו עומד זקוף על הפס הלבן של מרכז הכביש, גובה של משהו כמו שני מטרים, נראה מלא ביטחון בעצמו. הוא הסתכל עליי ואני הסתכלתי עליו כשלא ברור לי אם אני יותר נפעם ומרוגש או סתם מבועת.

התחלתי להוריד מהירות כדי לוודא שמה שאני רואה הוא נכון, שזה לא יותר מידי קילומטרים של שמאל ימין שטישטשו את התודעה, והטווח בינינו הלך והצטמצם כששנינו לא מפסיקים לבהות זה בזה כי דבר כזה עוד לא קרה לי -

מי שעמד מולי היה קנגורו זכר גדול ושרירי.

הוא נתן בי עוד מבט משתאה של 'מה אתה עושה אצלי' בבית ואז זינק במפתיע ונעלם אל תוך היער, כשכל מה שנותר לי הוא להוריד את המבט ההמום ולעשות SAVE MEMORY על רגע שאזכור כל חיי.

דני קושמרו רוכב בישראל על ב.מ.וו GS1300R. רובי קסטרו, מערכת וואלה!
אופנוע מהפכה שנחשף בדיוק ביום שבו ב.מ.וו חגגה 100 שנה לאופנוע הראשון שלה/מערכת וואלה!, רובי קסטרו

חטופים, עזה, מלחמה בלתי נגמרת והנורא מכל צמד המילים ההוא של "הותר לפרסום". כמה אפשר. הלב לא יכול להכיל את זה יותר, חייבים משהו לנפש, לשפיות, שהמוח יעסוק קצת בדברים פחות קשים ומה יותר טוב מלהתנסות באופנוע הכי מדובר של 2023 שנוחת כאן עכשיו, הכלי שהיה הבנצ'מרק של קטגוריית האדוונצ'ר.

זה שלמעשה המציא את הקטגוריה וגילה לפתע שנהיה שם ממש צפוף בצמרת, שמתחרים צעירים וחצופים מזנבים במי שהיה מלך השבט, נותנים לו מזמן ביסים קטנים באגזוז, מחצצים אותו בלי בושה בדרכי עפר. אז עכשיו אחד האופנועים הנמכרים ביותר בעולם, היהלום בכתר הבווארי שנשאר קצת מאחור החליט לדפוק על החזה לשאוג שהוא עדיין הגדול מכולם - באופנוע שהוא חדש לגמרי וגם הראשון בסדרה שמתפאר בנפח מנוע של 1,300. האם זה מספיק? האם זה משנה בכלל?

אז בהשראת מה שאומר מנחם הורוביץ - יצאנו - כלומר - רכבנו לבדוק.

ועכשיו - אחרי שנה של שמועות שזהות המדליף שלהן יותר שקופה מזהות מי שמוציא פרטים מישיבות ממשלה, אחרי ריקול מעצבן ומביך משהו שעיכב לרגע את חגיגות הרכיבה הראשונה, הוא סופסוף כאן ואנחנו הראשונים לבדוק אותו

וזה חייב להתחיל בשיעור היסטוריה קצר ומתבקש שמזכיר איך לפני יותר מ-40 המציאו בב.מ.וו. את ה - Gelände / Straße שזה באידיש Gשטח ו-Sכביש, צמד אותיות שנכנס למיתולגיה הדו גלגלית בראלי פריז דקאר הקשוח וההרפתקני של שנות השמונים. בימים שבהם המירוץ באמת עבר בין שתי הערים האלו שבין אירופה לאפריקה, שם ניצח במשך ארבע שנים (!) עם מנוע בוקסר עצום מיימדים של 800 סמ"ק, נפח שהיום נחשב בינוני, כזה שאפילו האח הקטן יותר במשפחה משתמש במנוע גדול ממנו.
אז עבר עברו השנים אך אזכור השנים - הנפח הלך ועלה, קירור האוויר הפך למים, אבל שני דברים נשארו שם תמיד: מנוע הבוקסר הרוחבי והדרייב-שפט, גל ההינע שמזיז את הגלגל האחורי במקום שרשרת.

ועכשיו - אחרי שנה של שמועות שזהות המדליף שלהן יותר שקופה מזהות מי שמוציא פרטים מישיבות ממשלה, אחרי ריקול מעצבן ומביך משהו שעיכב לרגע את חגיגות הרכיבה הראשונה, הוא סופסוף כאן ואנחנו הראשונים לבדוק אותו על אדמת הקודש.

זה אופנוע חדש לגמרי עם מנוע, שלדה, אלקטרוניקה ומתלים שונים, סוג של אופנוע-מהפיכה שנחשף שלא במקרה בדיוק ביום שבו ב.מ.וו חגגה מאה שנה לאופנוע הראשון שלהם, מתנת יומולדת עם פרק חדש במסורת הג'יאסית.

מבט ראשון מגלה שינוי עיצוב משמעותי. לא עוד פנסים פוזלים א-סימטריים שהפכו לחלק מהזהות הייחודית (המוזרה לעיתים) של ה-GS, אלא פנס לד בתצורת איקס וחיבור שנראה אתלטי יותר של המכל אל המשקף, מה שגורם לכך שאיכשהו הוא נראה דווקא צר וקטן יותר מה-1250 היוצא. את שילדת הצינורות החליף מונוקוק פלדה בשילוב עם שלדת זנב מאלומיניום ובו המנוע גורם עומס, מתלי הטלהלבר מקדימה והפרהלבר מאחור שודרגו כולל המילה EVO שהצטרפה אליהם, שניהם מחושמלים ומגיבים לעומס הכלי ולצורת הרכיבה.

דני קושמרו רוכב בישראל על ב.מ.וו GS1300R. רובי קסטרו, מערכת וואלה!
מרגיש הרבה יותר קשיח ומדוייק בכביש המפותל ואתה שוכח בכלל שמדובר בבהמת אדוונצ'ר מגודלת/מערכת וואלה!, רובי קסטרו
יחד עם המתלים החדשים האופנוע מרגיש הרבה יותר קשיח ומדויק בכביש המפותל ואתה שוכח בכלל שמדובר בבהמת אדוונצ'ר מגודלת. כלי שכאילו אומר לך - עזוב אותך מהסיפור הזה על שיטוט בדרכי עפר, קח אותי למסלול

"אופנוע חדש לגמרי" זעקו כותרות העיתון אבל עלייה על האוכף מבהירה לך מיד שמדובר בג'י-אס. תנוחת הישיבה, השעון הדיגיטלי הגדול היעיל שלפניך, הגלגלת השמאלית שמסייעת לשלוט בו, ובעיקר אותם אשכי פלדה שהם שני הצילינדרים הבולטים לצדדים שבהנעתם יתנו לך את אותה דחיפה מוכרת לצד ימין. אגב, תיבת ההילוכים מותקנת עכשיו מתחת למנוע מה שאיפשר להזיז אותו מעט קדימה ולהימנע במעט מהמכה והכתם הכחול הבלתי נמנעים בשוק הרגל. מכל הדלק עשוי עכשיו אלומיניום וקטן בליטר ל-19 ליטרים בסך הכל עם צריכה רשמית של 21 קמ"ל.

אבל הדרמה האמיתית מגיעה במנוע. הוספה של 50 סמ"ק בלבד גרמה לו להיות כוחני יותר בתשעה כ"ס ל-145 ועם מומנט בשרני יותר של 15.2 קג"מ, שמורגש מאוד במשיכה בסל"ד ביניים אבל גם למעלה. זה מנוע שהפך להיות הרבה יותר שמח, כזה שמחבב סל"ד, דוחף אותך קדימה כשהוא מווברץ פחות ובאופן מדהים למדי - למרות שגדל ל-1,300 סמ"ק הוא קטן במידותיו לעומת המנוע הקודם והמשקל הכללי ירד (!) ב-12 ק"ג ל-237 ק"ג. תוסיפו לעוצמה הזו את מיגון הרוח החשמלי היעיל מאוד שהיה אחד החסרונות של הדגם הקודם ותקבלו מכונה שדוחפת אותך להיות הרבה יותר מהיר, מהיר מידי לעיתים, לפחות מבחינת כחולי המדים.

יחד עם המתלים החדשים האופנוע מרגיש הרבה יותר קשיח ומדוייק בכביש המפותל ואתה שוכח בכלל שמדובר בבהמת אדוונצ'ר מגודלת, כלי שכאילו אומר לך - עזוב אותך מהסיפור הזה שמוכרים לך על שיטוט בדרכי עפר, קח אותי למסלול.

הירידה לפרטים בלתי נגמרת. מתא קטן לטלפון מוגן ממים עם טעינה אלחוטית ועד מעין קיפול של רגלית האמצע כדי שלא תפריע למגף, כשבנוסף יש כמות בלתי נגמרת של אלקטרוניקה שהבולט בה הוא הרדאר שנותן מאחור חיווי על שטח מת במראות, ומקדימה מסייע לבקרת שיוט האדפטיבית כך שהאופנוע מאיץ וגם בולם כתלות בתנועה שלפניך.

בנוסף יש ידיות ומושב מחוממים, הארגזים (בתוספת) מחושמלים עם תאורה פנימית ונעילה מרכזית, אתתים שכובים אוטומטית, הנעה ללא מפתח, ניטור אוויר בצמיגים, מצבי רכיבה של גשם, כביש, חיסכון שטח וספורט, בקרות משיכה בלימת מנוע ו-ABS שאת כולן ניתן להגדיר לפי רצון הרוכב, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה וגם, פרט ל-7 גבהים של המושב בין 80 ל-89 ס"מ, יש לראשונה בבמ.וו גם מערכת שמורידה אלקטרונית את גובה הכלי בכל עצירה (לא כולל בדגם האנדורו שמקבל מפלטי אקרופוביץ', כידון מוגבה ומגני מנוע).

דני קושמרו רוכב בישראל על ב.מ.וו GS1300R. רובי קסטרו, מערכת וואלה!
חוויה וורסטילית, נינוחה יותר של טווחים ארוכים/מערכת וואלה!, רובי קסטרו

היתרון הגדול תמיד של ה-GS היה שאין לו אחד כזה בולט באמת, שהחבילה הכוללת שלו היא ייחודית שיודעת לתת הכל. מנוע הבוקסר שלו אף לא התיימר אף פעם להיות אופנוע כסאח אלא כזה שרוצה לתת לך חוויה וורסטילית, נינוחה יותר של טווחים ארוכים, אבל נדמה שהדגם הזה יודע יותר מתמיד לתת את שניהם עם מענה ראוי למתחרים מדוקאטי, טריומף וק.ט.מ. זה אופנוע שיש לו יתרון שתמיד יהיה על האחרים, היסטוריה מפוארת של מכונה שבמשך 43 שנים לא מפסיקים לשייף אותה, לשפר אותה -
לעשות אותה טובה עוד יותר.

הרכיבה ההיא היתה בריחה מהחדשות הקשות אצלנו ומסע פרידה מהדגם היוצא, ביישום הטהור של הסיפור שמוכרים לנו בפרסומות לפיהן בין כל הרכיבות בפקקים לעבודה, יום סיכוי שיום אחד תצא להרפתקה הגדולה באמת

אוסטרליה, שבועיים לפני :

אחרי שהקנגורו ההוא חמק לחיים השלווים שלו ביער, נותרו בי רק המחשבות של הדבר הזה שלעיתים קצת קשה להסביר אותן של "אופנוענות" וההנאה הייחודית ממנה, בעיקר בזו של גזרת האדוונצ'ר כי הרכיבה ההיא שם בערבות האוסטרליות היתה מיצוי של החוויה שמספקת הקטגורייה הזו שבה אתה נוסע רחוק עם המזווודות שהן ביתך הזמני כשאתה חי, ונושם ומריח ממש את הטבע, את העשב, אפילו את המים של הנהר שחוצה את הגשר שתחתיך. כלי שיוצר אצלך חיבור למקום שבו אתה רוצה לחתוך לרגע לאיזה שביל עפר כשאתה שוכח שבסופו של דבר יש לך איזה רבע טון מתחת לרגליים.

הרכיבה ההיא היתה בריחה מהחדשות הקשות אצלנו ובדיעבד גם סוג של מסע פרידה מהדגם היוצא, ביישום הטהור של הסיפור שמוכרים לנו בפרסומות לפיהן בין כל הרכיבות המשמימות בפקקים לעבודה, יום סיכוי שיום אחד תצא לאדוונצ'ר של ממש, להרפתקה הגדולה באמת שבה יש סיכוי אמיתי שתמצא את עצמך עם האופנוע בכביש נידח -
בוהה בקנגרו.

ב.מ.וו GS1300R: על הצד הטכני

מנוע: 1,300 סמ"ק, בוקסר 2 צילינדרים, 8 שסתומים, 145כ"ס ב- 7,750 סל"ד הספק, 15.2 קג"מ מומנט ב- 6,500 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

ביצועים (יצרן):
מהירות סופית (קמ"ש): +200
צריכת דלק (קמ"ל): 20.8

ממדים:
אורך (מטר):
2.21
רוחב (מטר): 1.00
גובה (מטר): 1.41
בסיס גלגלים (מטר): 1.52 מטר
גובה מושב (ס"מ): 85 ס"מ
מכל דלק (ליטר): 19
משקל (ק"ג): 237
צמיגים: קדמי 120/70R19, אחורי 170/60R17

מערכות ואבזור: משכך היגוי, בלמים קדמי דיסק כפול 310 מ"מ, אחורי יחיד 285 מ"מ, מצמד מחליק
קוויקשיפטר, בקרת שיט אדפטיבית, משקף חשמלי, הנעה ללא מפתח, ידיות ומושבים מחוממים

בטיחות: ABS, DTC (נגד החלקה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully