וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יודעים מתי יגיע האוטובוס הבא? גם משרד התחבורה לא

עודכן לאחרונה: 1.5.2024 / 17:43

אמש הושבתו שירותי המידע שמספקת הרשות לתחבורה ציבורית לאפליקציות ולשלטי המידע. כמה זמן לקח למשרד התחבורה לתקן את התקלה? להגיב, אגב, הוא לא הצליח עד לרגע זה

שלטי מידע בתחנות האוטובוס/רשו השידור

בזמן שבצפון בגלל שיבושי ה-GPS חוזרים לעצור ולשאול עוברים ושבים "איך מגיעים ל...", ברחבי הארץ מצאו את עצמם נוסעי התחבורה הציבורית מגיעים לתחנה ושואלים כמו פעם "סליחה, קו XX כבר עבר?".

זאת אחרי שאמש בחצות נפל השרת שמשמש לאיסוף והעברת המידע על תנועת האוטובוסים בזמן אמת. השרת מופעל עבור הרשות לתחבורה ציבורית בידי חברה חיצונית, ומשרד התחבורה לא דרש גיבוי קבוע שימנע נזקים לציבור במקרה של תקלה, כך שאפשר יהיה לעבור מיידית לשרת גיבוי.

במהלך שהחל עוד בימיו של ישראל כץ, השקיע עד היום משרד התחבורה מיליוני שקלים בהצבת שלטי מידע זמן אמת לזמני הגעת האוטובוסים, כדי לשדרג את חוויית השימוש בהם. אפליקציות כמו מוביט ואיפה בוס הנגישו את המידע עוד יותר.

שרת התחבורה מירי רגב, הרכבת הקלה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
מירי רגב. גל עזיבות אנשי מקצוע ממשרד התחבורה מאז שובה למשרד/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אולם היום כאמור, זרם המידע פסק. באפליקציות קיבלו המשתמשים התרעות כי לא יוכלו כעת לספק זמני הגעה מדוייקים, אלא רק את אלה הרשומים בלוח הזמנים, לפני השפעות עומסי תנועה, או אוטובוסים שחברת התחבורה הציבורית לא הוציאה לדרכם.

רק סביב השעה 15:30 תוקנה התקלה.

בשנה האחרונה סובל משרד התחבורה, ובעיקר הרשות לתחבורה ציבורית, מגל עזיבות של אנשי מקצוע, עם שובה של השרה מירי רגב למשרד. בין השאר עזבו את המשרד ראש הרשות לתחבורה ציבורית רן שדמי, סגניתו של שדמי נעה אבירם, מנהל האגף לתכנון ומדידה ברשות ניר משה, ואחרים. רגב עצמה הובילה מדיניות של פגיעה בתחבורה הציבורית, עם הפיכתם של נתיבי תחבורה ציבורית כמו בכניסה לירושלים מכאלה שבהם יכולות לנסוע גם מכוניות פרטיות עם 3 נוסעים, לכאלה עם 2, מה שגם להאטת תנועת האוטובוסים בהם.

ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully