וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח גרמני חדש קובע: החשמליות אמינות יותר

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 8:22

עם יותר מ-3.5 מיליון קריאות שירות בשנה, ארגון הנהגים הגרמני פרסם את סטטיסטיקת התקלות של מכוניות בעירה פנימית מול חשמליות. מה היה הפער ומה התקלה הנפוצה ביותר?

גרירה רכב תקוע. ShutterStock
התקלה הנפוצה ביותר - משותפת גם למכוניות חשמליות ומכוניות בעירה פנימית/ShutterStock

מכוניות חשמליות הן אמנם כלי רכב מתוחכמים וחדשניים, חלקן משמשות כחלון ראווה טכנולוגי ליכולות של היצרניות שלהן, אבל בכל הקשור למערכות ההנעה - העובדה שהן כוללות פחות רכיבים, והעומסים עליהם לא כוללים פעילות חוזרת ונשנית של פיצוץ תערובת אוויר-דלק באופן רציף, בהחלט מייצרות פשטות טכנית. ולפשטות הטכנית הזו יש גם תועלות בהיבט של רמת האמינות שהן מפגינות.

מועדון הנהגים הגרמני ה-ADAC הוא אחד הוותיקים והמוכרים ביותר באירופה ובעולם. בין שירותי המועדון ואולי המרכזי שבהם נמצא שירות הסיוע לנהגים בדרך. אלו שנתקלים בבעיה ונדרשים לפתרון מיידי שלה. לשירות הזה יש גם תוצר לוואי מעניין מאוד בדמות כמויות אדירות של מידע אודות רמת האמינות הכללית וסוג התקלות בהן נתקלים הנהגים במכוניות השונות.

מצבר - אילוסטרציה. Albert Lozano, ShutterStock
תקלות מצבר היו הסיבה השכיחה ביותר/ShutterStock, Albert Lozano

הסטטיסטיקה האחרונה שפרסם המועדון נוגעת לסיכום שנת 2023 שבה נבדקה שכיחות התקלות במכוניות בנות 3, הן מכוניות בנזין והן מכוניות חשמליות. התוצאות היו חד משמעיות - בעוד למכוניות החשמליות נרשמה שכיחות תקלות של 2.8 לכל 1,000 כלי רכב, מכוניות עם מנועי בעירה פנימית רשמו 6.4 תקלות לכל 1000 כלי רכב. בנוסף מציינים במועדון כי זה לא רק הפער בין שני סוגי ההנעה, אלא גם שיפור משמעותי ביחס לנתונים שרשמו מכוניות חשמליות בבדיקה ב-2020. אז עמד הפער רק על 1.9 כלי רכב לטובת החשמליות, כאשר מכוניות בעירה פנימית היו עם 9.5 קלקלולים ל-1,000 כלי רכב וחשמליות ב-7.6. במילים אחרות, נרשם גרף שיפור משמעותי באמינות שלהן.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
השוואתי BYD דולפין מול MG4. קינן כהן
בארגון מונים את הסיבות לשיפור האמינות והסיכונים במכוניות חשמליות בעתיד/קינן כהן
המצבר במכוניות, חשמליות או רגילות היה אחראי ל-44.1% מהקלקולים

בפירוק של התקלות לגורמים שהביאו אליהן, עומדת בפער גדול מאוד הסוללה של המכוניות, אבל לא זו שמגיעה מהיצרן ואחראית על ההנעה עצמה, אלא סוללת המתח הנמוך - במילים אחרות, המצבר של המכוניות האלו. הוא היה אחראי ל-44.1% מהקלקולים במכונית. במקום השני נמצא המנוע או מערכת הניהול של המנוע עם 22.8%. משם הפער למקום השלישי הוא כבר משמעותי מאוד, שם, עם 10.5% נמצאת מערכת החשמל של המכונית - הסטרטר, אלטרנטור, תאורה ועוד. צמיגים היו אחראים ל-8.8% ממקרי הסיוע ונהגים שנתקלו במערכות נעילה תקולות היו 7.1% מהמקרים. אם נגענו בפתיחה בהבדלים שבין המורכבות של שיטות ההנעה, אחד הפערים המשמעותיים ביותר שנרשמו בבדיקה היה זה שנוגע למכלולים שנמצאים במעטפת ההנעה. בעוד במכוניות בעירה פנימית נרשמו 1.2 תקלות לכל 1,000 מכוניות במערכות האלו, בחשמליות הן הופעיו רק ב-0.2 מקרים לכל 1,000 מכוניות.

הסטטיסטיקה נשענת על 3.5 מיליון קריאות שירות בהן טיפלו ניידות המועדון בשנת 2023, ועדיין, הגרמנים כמו גרמנים זהירים מאוד בקפיצה למסקנות מוחלטות ומסייגים את הממצאים גם לחיוב וגם לשלילה. בין הסיבות שהם מציינים ישנה העובדה שמכוניות חשמליות הן אירוע חדש יחסית, גם עבור היצרנית. בהיבט הזה, ייתכן ובעתיד נראה ירידה נוספת בשכיחות התקלות. לשלילה הם מציינים את זה שייתכן ונראה פער קטן יותר בשכיחות הקריאות שנובעות מפנצ'ר או קרעים בצמיג במכוניות חשמליות. אלו שמוסיפות להיות כבדות יותר ויותר בשל משקלי הסוללות הגדלות. הגורם השלישי שעשוי לשנות את התמונה הוא כל תחום הסוללות, גם ב-ADAC אומרים ששרידות הסוללות האלו לאורך השנים, הוא עדיין נעלם שקשה להעריך כמה ישפיע על המכוניות האלו בשנים הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully