וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע ראשון נגד הגשר היבשתי בין ישראל למפרץ

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 21:23

ארגון "ההתנגדות האיסלאמית בבחריין" הודיע ששיגר כטב"מ נפץ לאילת במטרה לפגוע במשרדי טראקנט, שמפעילה שירותי הובלות עוקפות סואץ והחות'ים במשאיות, בין האמירויות לארץ

שיירת משאיות שהגיעה מדובאי עם סחורות לישראל ממתינות במעבר הגבול בין ירדן ישראל/צילומי גולשים לפי סעיף 27

ניסיון פיגוע ראשון נגד מיזם הגשר היבשתי בין ישראל לאמירויות שהחל לפעול בשנה שעברה. ארגון "ההתנגדות האיסלאמית בבחריין", (סראיא אל-אשתר), לקח היום אחריות על שיגור כטב"מ לעבר ישראל, לראשונה מתחילת המלחמה.

לפי ההודעה יעד ניסיון התקיפה היה לא שגרתי: המשרד האילתי של אפליקציית התובלה טראקנט, שמפעילה שירותי הובלות מטענים במשאיות בין ישראל למפרץ. השירות שהחל לפעול בשנה שעברה משתמש בנהגים ירדנים ומממדינות המפרץ להובלת סחורות מנמל גא'בל עלי בדובאי לישראל, דרךף סעודיה וירדן.

מפת הגשר היבשתי למכליות מישראל למפרץ הפרסי. טראקנט,
מפת הגשר היבשתי מהמפרץ לישראל/טראקנט

המטרה: לעקוף את מתקפות החותי'ם על הספנות בים האדום, ששולחות את אוניות המטען למסלול מסביב לאפריקה במקום דרך תעלת סואץ, מה שמייקר את ההובלה ומאריך אותה בכשלושה שבועות. בשירות משתמשות חברות ישראליות המייבאות ומייצאות למזרח, והוא החל להתרחב ללקוחות באירופה שמתתמשים בו למטרה דומה. כיום נעות כמה עשרות משאיו בשבוע בקו, והוא צפוי להתרחב למאות בשבוע בחודשים הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ארגון הטרור מסר בהודעתו, כי "התקיפה את מטה חברת trucknet שאחראית על התובלה היבשתית של היישות הציונית בעיר אום אלרשראש בפלסטין הכבושה [אילת] ביום שלישי 27 אפריל 2024 באמצעות כטב"מ, כתמיכה בסוגיה הפלסטינית וכסיוע לעמנו המתנגד בעזה. ההתנגדות האסלאמית בבחריין מודיעה בזאת כי היא ממשיכה בפעילותה ותמיכתה בכל הרמות בבני עמנו העומד עמידה איתנה בעזה והיא לא תעצור את מבצעיה עד אשר תיפסק התוקפנות הציונית בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully