וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בדיוק מודדות המצלמות החדשות שהוצבו בכביש 1?

עודכן לאחרונה: 8.5.2024 / 16:37

ארבע מצלמות כחולות שהוצבו בכביש ירושלים-תל אביב עוררו מייד חשש של נהגים מאכיפת מהירות ועד דוחות על שימוש בסלולרי. אבל השימוש האמיתי הוא אחר

מצלמת ניסוי לספירת נוסעים ברכב בכביש מספר 1. נתיבי איילון,
אחת המצלמות שהוצבו בכביש 1/נתיבי איילון

הכנות לניסוי טכנולוגי חדש בכביש מספר 1 גררו בימים האחרונים שפע של אזהרות מפני סוג חדש של מצלמות מהירות, או התחלה של אכיפת אוטומטית נגד נהגים המשתמשים בטלפון סלולרי בניגוד לחוק.

אולם המטרה האמיתית של המצלמות האלה היא אחרת: מדובר בניסוי שמבצעת חברת נתיבי איילון עבור משרד התחבורה. החברה, המשמשת כזרוע הטכנולוגית של המשרד, בוחנת עבורו מערכות לספירת מספר הנוסעים ברכב, לצורך אכיפה עתידית בנתיבים רבי תפוסה, שבהם יכולות לנסוע לצד התחבורה הציבורית גם מכוניות פרטיות, כל עוד יש בהן מלבד הנהג נוסע אחד (מסלולי 2+) או שניים (3+).

בשלב הראשון של הניסוי, שנערך בכביש 20 סמוך לראשון לציון, נבחנו 4 מצלמות שונות. המצטיינת מביניהן הצליחה לדייק ב-85% מדוחות הניסוי שניפקה. נתון שמראה שיש לטכנולוגיה פוטנציאל, אולם גם אחוז גבוה מדי של אי דיוקים, שיקשה על הפעלתה המבצעית לצורך הנפקת דוחות.

כעת נערכים בנתיבי איילון לשלב השני של הניסוי, ובו ייבחנו שתי מצלמות: האחת של חברת OMNI Q ואחת של אריאל וימזור. הניסוי המלא יחל בחודשים הקרובים ואמור להסתיים עד סוף השנה.

מצלמת ניסוי למדידת מספר הנוסעים ברכב. נתיבי איילון,
מבט מקרוב. בניסוי קודם השיגו המצלמות רק 85% הצלחה במדידה/נתיבי איילון

המדינה לא התחייבה לרכוש את אחת המצלמות, אבל מחפשת פתרון לאכיפה אוטומטית עבור הנתיב הרב תפוסה שנבנה בנתיבי איילון, כולל במחלף החדש שנבנה סמוך לגלילות ואמור לשמש תחבורה ציבורית ורכב עם מספר נוסעים, תוך קיצור זמן הנסיעה מכיוון ראש העין ורמת השרון בשעות העומס. טכנולוגיה כזו אמורה לאפשר גם את השימוש בנתיב התחבורה הציבורית בכניסה לירושלים כנר"ת ולאפשר גם לרכבים רבי תפוסה להשתמש בו.

בניגוד לנתיב המהיר בכניסה לתל אביב, שם יש חיוב אוטומטי לכל רכב פרטי, מלבד מי שעובר דרך עמדת הבידוק המאויישת בחניון הנתיב המהיר, בנתיב באיילון לא תהיה אפשרות לעמדת בידוק מאויישת. מנגד המחסור בכוח אדם במשטרה מקשה על אכיפה בנתיבים רבי התפוסה ונתיבי התחבורה הציבורית - שבהם מותר רק לרכבי נכים בדרגה הגבוהה לנסוע.

מנתיבי איילון נמסר כי "בשולי הכביש הותקנו מצלמות ניסוי כחלק מפיתוח ובדיקה של ציוד טכנולוגי לספירת נוסעים. המצלמות אינן משמשות לאכיפה. הציוד הטכנולוגי שנבדק כעת, עתיד להשתלב בפרויקטי תשתית בתחומי התחבורה השיתופית והציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully