וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Gett, שכבר הוערכה ב-2.5 מיליארד דולר, נמכרת לפנגו בהרבה פחות

עודכן לאחרונה: 9.5.2024 / 14:55

אפליקציית החנייה רוכשת את אפליקציית המוניות ב-175 מיליון דולר, ותהנה גם מ-40 מיליון הדולר שבקופתה. איך יעבוד השילוב?

Такси Gett Taxi. Roman Yanushevsky, ShutterStock
Такси Gett Taxi/ShutterStock, Roman Yanushevsky

עסקת ענק בענף התחבורה המקומי: חברת Pango, שמוכרת בזכות אפליקציית החנייה הפופולרית שלה, סיכמה על רכישת חברת Gett, אפליקציית המוניות הפופולרית. שווי העסקה: 175 מיליון דולר, כאשר פנגו תקבל גם 40 מיליון דולר שבקופת גט.

עבור גט ומשקיעיה לא מדובר בעסקה משמחת: החברה, שהוקמה ב-2010 תחת השם גט טקסי, כאפליקציה ראשונה שהתחרתה בארץ בתחניות המוניות המבוססות, הוערכה בקיץ 2021 בשווי של כ-2.5 מיליארד דולר, כאשר פעלה גם בארה"ב וברוסיה. בסוף אותה שנה, כאשר אווירת הגיוסים בהיי-טק החלה להתקרר במהירות, עוד נכשל ניסיון שלה להתמזג בארה"ב עם ספאק (גוף בורסאי שהוקם במיוחד כדי לרכוש חברה קיימת - א.ע) לפי שווי של מיליארד דולר.

רכישת גט בידי פנגו: מטאו דה רנזי, מארק און ויונתן אלון. פנגו,
מימין לשמאל:מתאו דה רמזי, מנכ"ל גט, מארק און, מנכ"ל גט ישראל, יונתן אלון מנכ"ל פנגו/פנגו

פולקסווגן, למשל, שהשקיעה בגט 300 מיליון דולר במטרה לשלב אותה בפעילות הרכב האטונומי שלה, מחקה מאז לגמרי את השקעתה. בסך הכל גייסה גיט לאורך השנים 900 מיליון דולר, וכעת יקבלו משקיעיה כחמישית מסכום זה. גט פועלת כיום רק בבריטניה ובישראל, לאחר שסגרה את הפעילות בארה"ב שהתקשתה להתחרות ב-Uber וב-Lyft, ונסוגה מהשוק הרוסי בעקבות הפלישה לאוקראינה.

פנגו, שהוקמה ב-2007, נמצאת בבעלות מילגם וקרן תש"י, ומשלבת בין תשלום לחניה וחניונים, התראות חכמות, שירותי דרך ועוד.

שתי החברות פועלות בתחומים מפוקחים בידי המדינה, שקובעת את מחירי הנסיעה במונית, והרשויות המקומיות שקובעות את מחירי החנייה בערים. הן ינסו לחזק את פעילותן בתחומים משלימים ותחרותיים יותר, כמו שליחויות, שגט כבר מפעילה תחת גט דליברי, תוך ניצול התפוצה הגדולה שלהן בארץ. שתי האפליקציות ימשיכו לפעול בנפרד. העסקה עוד כפופה לאישור הממונה על התחרות.

יונתן אלון, מנכ"ל פנגו: "פנגו מאוד מאמינה בגט כחברה צומחת ורווחית, ובעלת פוטנציאל עסקי גבוה במיוחד. אנו מלאי הערכה למהפכה שגט מובילה בתחום המוניות בישראל ולאנשים המובילים אותה מדי יום, ויש לנו תוכניות משמעותיות להמשך פיתוחה של החברה בתחומי ההתמחות שלה. אנו גאים לחתום על הסכם לרכישת חברה ישראלית על ידי חברה ישראלית ורואים בכך הבעת אמון וחיזוק הכלכלה הישראלית, במיוחד בזמנים אלו".

מטאו דה רמזי, מנכ"ל גט, מסר כי "גט עשתה צעדים גדולים בצמיחה מסטארט-אפ לעסק בינלאומי רווחי ואנו אסירי תודה לבעלי המניות שלנו, VNV, claltech ו-MCI Capital על ההכוונה והתמיכה לאורך השנים, וכן לעובדי החברה, על הנאמנות והמצוינות שהציגו. אנו מצפים להתחיל את הפרק הבא שלנו כחלק ממשפחת פנגו".

  • עוד באותו נושא:
  • גט
  • פנגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully