וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משומשות: עלייה בביקוש לסקודה, קיה וטויוטה

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 16:30

גידול במספר העסקאות בחודשים האחרונים, לצד ירידה מתמשכת במחירים. החריגות: סובארו ואינפיניטי שמחירי העסקאות שלהן דווקא עלו

ענף הטרייד אין: סיכום 2017. יח"צ, ניר בן טובים
מגרש יד שנייה. ההאטה שולחת יותר קונים לשוק המשומשות/ניר בן טובים, יח"צ

סקודה הייתה הרכב הנמכר ביותר במגרשי המשומשות מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. לפי ניתוח של 8,500 עסקאות נרשמה גידול של 40% במספר העסקאות בחצי השנה שבין אוקטובר 2023 למרץ 2024. מחיר המכירה הממוצע לסקודה היה 91,069 שקלים, המשקף ירידה של 5.8% במחיר לעומת חצי השנה הקודמת.

יונדאי נמצאת במקום השני, עם עלייה של 19% בכמות העסקאות. דגמי יונדאי נמכרו בממוצע ב-73,256 שקל, ירידה של מעל 10% במספר העסקאות. מחיר המכירה של המותג הקוריאני היה נמוך יותר, בין השאר בגלל שיעור גבוה יותר של מכוניות קטנות וזולות יותר בהיצע.

טיוטה ממוקמת שלישית, עם עליה של 19 אחוז בכמות העסקאות. עסקה ממוצעת לטיוטה עמדה על שווי של 107,394 שקל. המותגים שרשמו את הירידה הגדולה ביותר בביקושים הם הונדה, ג'יפ ופולקסווגן.

טבלת עסקאות מכוניות משומשות. מימון בקליק,
העסקאות והמחירים: הנתונים המלאים/מימון בקליק

ירידה במחירי העסקאות נרשמה ברוב מותגי הרכב, כאשר היוצאות מהכלל סובארו אשר נמכרה ב-77 אלף שקלים בממוצע, עלייה של יותר מ-10 אחוזים, ואינפיניטי, שרשמה קפיצה של יותר מ-50% במחיר עסקה ממוצעת, אך סבלה מירידה של 25% בכמות העסקאות. רוב העסקאות שנכללו בחישוב היו למכוניות בנות 4-5 שנים.

הנתונים נאספו בידי חברת מימון בקליק מבית ERN מנורה מבטחים. החברה השיקה באחרונה את תוכנית "מאצ'ינג", המסייעת למבקשים באיתור רכב ספציפי לפי העדפותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully