וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו העבודות על מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל. מתי תיפתח?

עודכן לאחרונה: 15.5.2024 / 19:54

חברת חוצה ישראל תתחיל בשבוע הבא בעבודות על השלוחה המערבית של פרויקט האוטובוסים רבי הקיבולת במפרץ חיפה, שיימשכו שלוש שנים, בעלות של כ-700 מיליון שקל

מטרונית טירת הכרמל ומערב חיפה/חברת חוצה ישראל

לאחר שנים של דיבורים והבטחות מתחילות העבודות על פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל, במטרה לחבר את האזור למוקדי עניין בחיפה, כולל אזור העסקים בחיפה, ותחנות הרכבת חוף הכרמל ומרכזית המפרץ.

ביום ראשון הבא יתחילו צוותים של חברת חוצה ישראל בביצוע המקטע באזור אצטדיון "סמי עופר". העבודות יבוצעו בשני מיקומים: ברחוב רוטנברג, בקטע שבין רחוב נתיב האור לשדרות ויצמן ובצומת הרחובות ויצמן וקניון "קסטרא", והן תימשכנה כארבעה חודשים.

במסגרת העבודות יחולו שינויים בהסדרי התנועה ובמעברי הולכי הרגל, והם ייחסמו ויצומצמו לסירוגין, תוך הפרעות לתנועה. בחוצה ישראל מתחייבים כי העבודות יוגבלו לימים א'-ה', בין השעות 07:00 בבוקר ועד 19:00 בערב, וכן בימי ו' בין השעות 7:00-14:0. במידה ויבוצעו עבודות בשעות הלילה, הציבור יעודכן על כך מראש.

מפת השלוחה החדשה של המטרונית לטירת הכרמל ומערב חיפה. חברת חוצה ישראל,
מפת השלוחה החדשה/חברת חוצה ישראל

המטרונית היא קו אוטובוסים רבי קיבולת, שנהנים מנתיב בלעדי להם, ומתחנות המזכירות רכבת קלה. בנייתה זולה ומהירה משמעותית מזו של רכבת קלה, ועוד יותר מזו של מטרו, אבל גם הקיבולת שלה נמוכה משמעותית. אורכה של רכבת קלה מגיע לכ-50 מטרים והיא יכולה לשאת כ-300 איש, ואילו מטרונית, המונח הישראלי למערכת BRT, היא באורך של כ-20 מטר ונושאת עד כ-150 נוסעים. רכבת תחתית לעומת זאת יכולה להיות ארוכה בהרבה משום שאינה חוצה צמתי כבישים, עד 200 מטר, ויכולה להסיע עד 2,000 איש.

עם זאת המסלולים הנפרדים וקדימות ברמזורים מקצרים את זמני הנסיעה של המטרונית ומעניקים לה עדיפות בזמני הנסיעה על פני רכב פרטי ואוטובוסים רגילים.

אורך תוואי המטרונית החדש הוא כ-10 קילומטרים, והוא יכלול 30 תחנות בחיפה ובטירת כרמל. נתיבי המטרונית יוקמו לאורך כביש 11 בחיפה ורחוב הרצל בטירת כרמל, יתחברו לכביש 4, ימשיכו לצומת מת"ם בכניסה לחיפה, יקיפו את העיר ויסתיימו בנשר ובמרכזית המפרץ. הפתיחה מתוכננת כעת ל-2027, לאחר שהפרויקט התעכב בכמה שנים בגלל היעדר מימון ממשלתי והחלטת משרד התחבורה להעביר את הפרויקט מידי חברת יפה נוף העירונית בחיפה לידי חברת חוצה ישראל שבשליטתו.

במסגרת הפרויקט יחודשו וישודרגו תשתיות המים, הביוב והחשמל וכן יבוצע שיקום של המדרכות. כמו כן יבוצעו עבודות פיתוח סביבתיות, שיכללו העתקת עצים ושתילת עצים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully