וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנים לא יוכלו למנוע מכם התקנת עמדת טעינה בחנייה

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 19:54

אושרה בקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ טופורובסקי: עמדה בחיבור לרשת החשמל הדירתית לא תחייב אישור, לרשת הציבורית של הבניין כן

עמדת טעינה חשמלית של לובינסקי. יחצ,
הקושי להתקין עמדה בחנייה הביתית עומד בפני רבים שרוצים לרכוש רכב חשמלי/יחצ

הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונה את הצעות החוק הזהות של ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) ושר המשפטים יריב לוין (הליכוד) המסדירה את התקנת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים. מדובר בהצעה ברוח שזו שהגיש בכנסת הקודמת שר המשפטים דאז גדעון סער.

הצעת החוק קובעת כי כל עוד מדובר בחיבור לרשת החשמל הדירתית, המתקין יחויב רק בהודעה מראש ולא יזדקק לאישור דיירי הבניין. במקרה של חיבור לרשת החשמל הציבורית בבניין יהיה צורך בהסכמת רוב הדיירים לצד התקנת מונה ייעודי שלפיו ישלם בעל הרכב לוועד הבית עבור החשמל שצרך.

עמדות טעינה. EV EDGE,
הצעת החוק לא פותרת את בעיית הקושי לשדרג את קיבולת החשמל בחניוני הבתים המשותפים/EV EDGE

"הצעת החוק מאזנת בין זכות הקניין של בעלי הדירות ברכוש המשותף, לבין הצורך של בעל דירה יחיד להשתמש ברכוש המשותף כדי להעביר תשתית מתאימה לשם הקמת עמדת טעינה לרכב חשמלי", אומר ח"כ טופורובסקי.

לדבריו, "העדר עמדת טעינה ביתית, מהווה חסם המונע מישראלים רבים לעבור לנהוג ברכב חשמלי, בטוח יותר, מזהם פחות והרבה יותר חסכוני וזול לאחזקה. חובתנו לפעול על מנת להקל גם על מרבית הישראלים, המתגוררים בבנייני משותפים, לעבור לרכבים חשמליים. אני שמח על החלטת משרד המשפטים להציע הצעה דומה ולאפשר קידום מהיר של שתי ההצעות, על מנת לייצר וודאות, שתקל על ציבור גדול את המעבר לרכב חשמלי".

עם זאת, הצעת החוק לא פותרת ולא מסדירה את הצורך שקיים בחניוני בתים משותפים רבים, לשדרג את החניונים עצמם, בקיבולת חשמל הדרושה לטעינת חשמליות רבות, והצבת תשתית טעינה מנוהלת שתאפשר לחלק את קיבולת החשמל בין המכוניות, ולתעדף טעינה בשעות שהחשמל זול יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully