וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EVR מפתח תקווה חנכה מפעל ראשון בהודו לייצור מנועים חשמליים

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 8:07

הסטארט אפ הישראלי שפיתח מנוע מהפכני עובר לשלב הייצור, וכבר ב-2025 יספק מנועים לרכב דו גלגלי ולמשאיות בהודו, שצפויה להפוך לשוק הרכב הגדול בעולם

EVR פותחת מפעל בהודו. EVR,
המנוע החשמלי של EVR, התוכנית היא ל-100 אלף מנועים בחודש/EVR

בימים שבהם ישראל והכלכלה שלה נמצאות תחת מתקפה, חברה קטנה אחת מפתח תקווה רושמת נקודת ציון בתולדות האוטו טק המקומי.

EVR motors, שפיתחה מנוע חשמלי מתקדם לכלי רכב, חנכה השבוע את המפעל הראשון שלה במנסאר שבהודו. המפעל, שמתאפיין ברמה גבוהה של ייצור אוטומטי, תוכנן לייצר סלילים עבור כ-20 אלף מנועים בחודש ועל פי התוכניות היקף הייצור יגדל במהירות ל-100 אלף מנועים בחודש לאור הביקוש הגובר למנועים חשמליים בשוק העולמי.

החברה שהוקמה ב-2012, פיתחה מנוע חשמלי קל וחזק משמעותית ממנועים קיימים, שקל להסב אותו לשימוש בכלי רכב שונים בהתאם לדרישות הביצועים השונות. היא זיהתה את הגידול הצפוי בשוק הרכב של הודו, שעם 1.4 מיליארד בני אדם עקפה את סין והפכה למדינה המאוכלסת בעולם, ורמת המינוע שלה עולה בהתמדה. ב-2023 עבר לראשונה שוק הרכב המקומי את רף מכירת 4 מיליון מכוניות בשנה, לצד 15.9 מיליון אופנועים וקטנועים. ממשלת הודו מקדמת חישמול של השוק הזה, לטובת הפחתת זיהום האוויר והתלות בנפט מיובא.

EVR פותחת מפעל בהודו. EVR,
הודו כבר עקפה את סין באוכלוסיה ורמת המינוע אמורה לעלות בהתאם/EVR

המפעל החדש יספק סלילים במבנה גאומטרי טרפזואידלי, בתצורה שנרשמה תחת 11 פטנטים נפרדים, ומאפשרת למנוע להיות קטן ב-30% עד 50% ממנועים חשמליים קיימים, וזול בהרבה, דרישות קריטיות להעברת צי הרכב הדו גלגלי הגדול במדינה להנעה חשמלית. המנועים של החברה מותאמים להנעת מקטנועים ואופנועים, כלים תלת גלגליים ועד רכבים משפחתיים, משאיות קלות ואוטובוסים.
לחברה יש כבר חוזי ייצור למנועים עבור יצרניות רכב דו גלגלי במדינה, ובשנה הבאה היא צפויה לספקם גם ליצרן שימכור רכב דו גלגלי בישראל. "זכינו לקבלת פנים מחבקת ומלאת הערכה", אמר לוואלה רכב מנכ"ל EVR עפר דורון, לשעבר מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית, יצרן לווייני ריגול, תקשורת והחללית בראשית. "יש בהודו הרבה עניין במעבר לכלים חשמליים, כשהמדינה דורשת בהתאם למדיניות של הנשיא מודי ייצור מקומי של הרכיבים, מה שיכול להפוך את הנוכחות שלנו כאן לשער לחיבור ליצרני רכב מוכרים שפועלים במדינה".

ניק רוג'רס, לשעבר בכיר בפורד וביגואר, ומי שהוביל את פיתוח היגואר i-פייס החשמלית, מונה לאחרונה ליו"ר EVR. "פתיחת מפעל הייצור החדש היא נקודת ציון משמעותית בהגשמת הייעוד של החברה לשנות את פניה שוק כלי הרכב החשמליים באמצעות טכנולוגיות חלוציות. הקמת מפעל הייצור שלנו בהודו לסלילי מנועים חשמליים מבטיחה ללקוחותינו אספקת רכיב קריטי במנוע ושרשרת אספקה עוצמתית ויציבה".

EVR נתמכת על ידי קבוצת משקיעים בהובלת מריוס נכט, וגייסה עד היום 10 מיליון דולר. כעת היא נמצאת בסבב גיוס נוסף. החברה נוסדה בידי הנשיא ומנהל התפעול הנוכחי שלה אלי רוזינסקי, יחד עם ויקטור כסלו ורוסלן שבינסקי. היא מעסיקה 45 עובדים בפתח תקווה ובהודו, ביניהם חמישה בעלי דוקטורט, מהנדסים, צוות הרכבת מנועים וקבוצת בקרה וניסויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully