וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו, לנד רובר ופולקסווגן השתמשו ברכיבים שיצרו עובדי כפייה בסין

עודכן לאחרונה: 23.5.2024 / 12:11

דו"ח של הסנאט האמריקאי קובע ששלוש היצרניות מכרו בארה"ב, וייתכן שגם בארץ, מכוניות עם רכיבים שיוצרו בעבודות כפייה. ב.מ.וו הודיעה שתחליף את הרכיב במכוניות שכבר נמכרו בארה"ב

לוגו משולב ב.מ.וו פולקסווגן לנד רובר. קינן כהן, עיבוד תמונה
היצרניות הכלולות בדוח, ייתכן ואלו לא האחרונות/עיבוד תמונה, קינן כהן

בשנים האחרונות יותר ויותר יצרנים אירופים משמשים במכוניות שלהם ברכיבים מתוצרת סין, ולעתים אף מייצאים משם מכוניות שלמות.

דוח של הסנאט האמריקאי מעניק הצצה לפינה אפלה מאחורי הייצוא הזה. לפי הדו"ח, ב.מ.וו, פולקסווגן ויגואר-לנד רובר השתמשו במכוניות שנמכרו בארה"ב בחלקים שיוצרו בסין בעבודות כפייה, שם כולל למפעלים שמעסיקים אסירים, חלקם על רקע פוליטי, ואף ילדים.

הדוח אף טוען כי חלק מהיצרניות קיבלו אזהרה לגבי מקור החלקים מהספק שדרכו רכשו אותם, ובכל זאת המשיכו להשתמש בהם בפסי הייצור. לפי דוח ועדת הכספים של הסנאט, מדובר ברכיב תקשורת המאפשר למערכות האלקטרוניות של הרכב להעביר ביניהן מידע. הרכיב יוצר בידי Jingweida Technology Group ((JWD מסצוא'ן, וסופק ליצרניות בידי ספקית מוצרי האלקטרוניקה האמריקאית ליר גרופ. ליר הזהירה עוד בינואר את שלושת היצרנים לגבי מקור הרכיב.

דגלי סין וארצות הברית. רויטרס
פרסום שמגיע בתקופה מתוחה לכתחילה ביחסי סין-ארה"ב סביב תעשיית הרכב/רויטרס

פולקסווגן הודיעה אז למכס האמריקני שכמה מכוניות שהגיעו לארה"ב אך טרם נמסרו ללקוחות מכילות את החלק ובעקבות כך החליפו אותו לפני שהן נמסרו.

ב.מ.וו מסרה כי בדיקה שהעלתה חשפה כי החלקים הותקנו ב-8,000 מכוניות שמכרה בארה"ב. לדבריה הייבוא של רכבים עם הרכיב נעצר, והיא תזמן את אותן מכוניות למוסך, להחלפת החלק. "יש לנו סטנדרטים ומדיניות נוקשים לגבי נוהלי העסקה, זכויות אדם ותנאי עבודה", מסרה ב.מ.וו.

החטיבה האמריקאית של יגואר לנד-רובר מסרה לסנאט כי לא ידעה על כך, וטענה כי לאחר ברור, הרכיבים הותקנו רק בדגמים שאינם נמכרים עוד בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully