וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם בארזים נפלה ירקת: פורשה 911 היברידית הראשונה בדרך לארץ

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 12:25

אחרי 61 שנים בייצור מקבלת מכונית הספורט המיתולוגית גרסת בנזין-חשמל, קצת יותר זריזה, וטיפה יותר חסכונית. במה היא שונה מהמערכת ההיברידית ביונדאי אלנטרה של השכן, כמה היא תעלה ומה יקרה לדגמי הבנזין הרגילים?

פורשה 911 היברידיית/פורשה

פרדיננד פורשה תיכנן כבר בשנת 1900 את מי שנחשבת למכונית ההיברידית הראשונה בעולם, הלוהנר פורשה, שגרסה המירוצים שלה הגיעה למהירות מכובדת לזמנה של 60 קמ"ש. 124 שנים אחר כך הנעה היברידית זוכה לפופולריות גוברת בכל העולם, וכעת היא מגיעה למכונית הכי מפורסמת שנושאת את שמו של מהנדס הרכב האוסטרי: ה-911 המיתולוגית.

גרסה היברידית ראשונה היא החידוש הבולט במתיחת הפנים שעבר הדור השמיני של ה-911, שהחלה את חיה ב-1963. כיום לפורשה יש כבר שני דגמים חשמליים לגמרי, טייקן ומקאן EV החדש, דגם היברידי פלאג אין, הקאיין, וכעת גם מכונית ספורט היברידית.

פורשה 911 היברידית. פורשה,
יש גם פנסי מטריקס לד ותריסים בפגוש, כדי להזרים יותר אוויר לקרור המנוע כשאפשר/פורשה

זו לא תהיה עדיין סטנדרטית ב-911, אלא רק ב-GTS, גרסת הביניים עם מנוע בוקסר בנזין בנפח שגדל ל-3.6 ליטר, ולהספק משולב של 541 כ"ס, ומומנט מרבי של 62.2 קג"מ - לא בדיוק כמו בקורולה ההיברידית של השכן. עם היחידה ההיברידית שונה: יש שני מנועים חשמליים, הראשי בהספק 54 כ"ס, שטוענים סוללת 1.9 קוט"ש, ומנוע קטן יותר בהספק של 15 כ"ס, שמשולב במגדש הטורבו, אמור להקטין את השהיית הטורבו בתאוצות וגם לטעון את הסוללה של המערכת ההיברידית, שמוסיפה רק 50 ק"ג למשל. התיבה הרובוטית כפולת המצמדים עם 8 הילוכים עברה עדכון קל לטובת ההספק המחוזק.

ביצועים? 3 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 312 קמ"ש, גם בגרסת ההנעה האחורית וגם בגרסת ההנעה הכפולה. צריכת הדלק עומדת על כ-9.1-9.5 ק"מ לליטר, תלוי בגרסה ובצמיגים, שיפור צנוע של 0.3 ק"מ לליטר לעומת ה-GTS הקודמת. תוספת של 61 כ"ס מייצרת שיפור של 4 עשיריות שנייה בתאוצה הקלאסית וקמ"ש אחד נוסף למהירות המירבית. האם מדובר במערכת הנעה ירוקה אמיתית, או מס שפתיים למאבק בהתחממות הגלובלית? כנראה שיותר מהאפשרות השנייה. פורשה כבר הצהירה שה-718 בוקסטר תקבל יורשת חשמלית, אבל ה-911 תצרוך בנזין כל עוד הדבר יהיה אפשרי מבחינה חוקית, וגם אחר כך תנסה לצלוח את המעבר לדלק סינטטי, לא להנעה חשמלית מלאה.

ה-911 קאררה הבסיסית נותרה עם מנוע 3 ליטר שהתחזק ב-9 כ"ס ל-394 כ"ס, תיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 8 הילוכים ו-4.1 שניות או 3.9 שניות בגרסת הכרונו מ-0 ל-100 קמ"ש, שיפור סמלי של עשירית שנייה. צריכת הדלק? 9.1-9.3 ק"מ לליטר. כמו ה-GTS, גם כאן יש אופציות הנעה אחורית, כפולה, קופה וקבריולה. בהמשך יושקו גם גרסאות 'טורבו' ו-GT3 חזקות.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
פורשה 911 היברידית. פורשה,
יש גם עיצוב חדש לאגזוזים, וסמל פורשה מואר בחשכה/פורשה

עוד שינויים? חיצונית מדובר בעיקר בפגושים חדשים ופנסי לד מטריקס, כאשר ה-GTS זוכה לפגוש קדמי עם אווירודינמיקה משתנה: חמישה סנפירים שנסגרים ונפתחים בהתאם לצורך: כאשר דרישות הכוח הן מינימליות, התריסים נסגרים כדי לשפר את היכולות האווירודינמיות. כאשר דרישת הכוח עולה, למשל בעת נסיעה במסלול המרוצים, התריסים מפנים כמויות גדולות של אוויר לעבר המצננים. מאחור שונו המפלטים והשם Porsche מאחור יהיה מואר כעת.

פורשה 911 היברידית. פורשה,
עכשיו גם ל-911 יש לוח מחוונים דיגיטלי/פורשה

בסביבת הנהג יש כעת לוח מחוונים דיגיטלי 12.6 אינץ', מסך מולטימדיה 10.9 אינץ' מחודש, המתלים חודשו, היגוי אחורי הפך סטנדרטי, עם בולמים ומוט ייצוב אדפטיביים.

המחיר יתחיל ב-1.065 מיליון שקל לקררה קופה בסיסית עם הנעה אחורית ותוספת של 110 אלף שקל לגרסת הקבריו'.

ה-GTS ההיברידית תעלה מ-1.395 מיליון שקל לקופה הנעה אחורית, תוספת של 125 אלף שקל לקבריו' ו-70 אלף שקל להנעה כפולה.

מסירות ראשונות ללקוחות בארץ צפויות באוקטובר. מתחילת השנה מסרה היבואנית אורכיד ספורטס קארס 10 פורשה 911 מהדגם שלפני מתיחת הפנים. עד היום נמכרו בישראל כ-300 דגמי 911 מכל השנים והגרסאות.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully