וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי ת"א ישלמו על חנייה בכחול-לבן, הנה מפת האזורים חדשה

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 18:46

תושבי העיר יחנו בחינם רק ליד הבית, אזורי החנייה חינם שלהם יקוצצו לפי מפה חדשה והם ישלמו 500 שקל לשנה לתו חנייה לרכב שני. החניונים העירוניים יתייקרו ב-25% והכנסות העיריה יגדלו בעשרות מיליונים

חניה בכחול לבן בתל אביב. ניר בן-טובים, ניר בן טובים
כל בית אב יוכל לקבל רק שני תווי חנייה עירוניים. לא כל הנכדים יוכלו לחגוג על הדירה של סבא וסבתא/ניר בן טובים, ניר בן-טובים

עיריית תל אביב מעבירה מסר ברור לתושבים וגם למבקרים: תתחילו להתנתק מהרכב הפרטי ותשתמשו יותר בתחבורה הציבורית המפותחת בעיר, או שזה יעלה לכם הרבה יותר כסף.

בעירייה מאשימים את הממשלה, שבחוק ההסדרים של 2021 חייבה רשויות מקומיות אשר בתחומן יותר מ- 40,000 תושבים לתת להם פטור גורף מדמי חנייה, אבל צרפה שלל החמרות משלה, כחלק מהמשך המדיניות לתעדף שימוש בתחבורה אלטרנטיבית, מהלכה ברגל ועד רכיבה באופניים ובקורקינטים ושימוש בתחבורה ציבורית.

מפת אזורי החנייה החדשים בתל אביב. עיריית תל אביב, אתר רשמי
מפת אזורי החנייה החדשים: 14 קטנים במקום 7, פחות סיכוי למצוא חנייה בחינם ליד הבית/אתר רשמי, עיריית תל אביב

כמה ישלמו התושבים?

מינואר 2025 יידרשו תושבי ותושבות העיר לשלם עבור חנייה שלא באזור המגורים שלהם. זאת בזמן שמספר אזורי החניה בעיר יוכפל. נכון להיום קיימים 7 אזורי חניה (5 אזורים ו-2 תתי אזורים) ואלה ישונו ל-14 אזורים. דהיינו, לכל תו יהיו 13 אזורים שבהם חניה בכחול לבן תהיה בתשלום. הקטנת שטח האזורים אומרת שלכל תושב יהיה פחות סיכוי לחנות בחינם.

מחוץ לאזור החנייה שלהם יידרשו התושבים לשלם30% מתעריף מבקר, כלומר 8.70 שקל במקום 12.40 שקל לשעה במרכז העיר; ו-4.90 שקל במקום 7 שקל מחוץ למרכז העיר.

מינואר 2025 גם כן, מספר תווי החניה לכל משק בית יוגבל לשניים, ועל תו החנייה לרכב השני ישלמו התושבים 500 שקל.במקביל תתייקר החנייה לתושבים בחניונים העירוניים (ראו בהמשך).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כמה ישלמו המבקרים?

מה-1 ביולי יתייקרו תעריפי החנייה בחניונים העירוניים (אחוזות החוף) ב-25%, כך שמחיר שעתי למבקרים יעמוד על 20 שקל במקום 16 שקל ומחיר יומי למבקרים יעמוד על 30 שקל במקום 24 שקל. שעת הכניסה החד-פעמית לחניונים אלה כחניוני לילה תידחה משעה 16:00 לשעה 18:00.

תושבי העיר ימשיכו לקבל 75% הנחה בחניוני אחוזות החוף (75%), אך בשל העלאת התעריפים ישלמו עוד שקל לשעה ו-1.5 שקל לחנייה יומית.

הכניסה לחניון תל ברוך צפון – אחד מהחניונים שמתופעלים על ידי אחוזות החוף. מתוך ויקיפדיה, מערכת וואלה
חניון עירוני בתל ברוך. מי שלא מתגורר בעיר ישלם 20 שקל לשעה/מערכת וואלה, מתוך ויקיפדיה

יותר מ-200 מיליון שקל רווח מחנייה, עוד לפני המהלך הנוכחי

בעירייה טוענים כי החניה הציבורית היא משאב במחסור. במצב שבו החניה ברחוב ניתנת בחינם לכל תושבי העיר ללא הגבלה, ישנם פערים גבוהים בין היצע לביקוש, בעיקר באזורים הפופולריים. בנוסף לכך, המצב מעודד "אחסון" של רכבים פרטיים ברחוב לתקופות זמן ארוכות וקיום משקי בית שיש בהם 3 תווי חניה - ואף הרבה יותר מכך. כך יורדים משמעותית התחלופה של החניה ברחוב, והיצע החניה הפנוי לתושבי האזור. התוצאה היא מסעות חיפוש ארוכים של חניה ברחובות העיר, הראשיים והקטנים כאחד, שיוצרים עומסי תנועה מיותרים ופליטות של מזהמים לאוויר. עדכון המדיניות יביא לחלוקה הוגנת יותר של משאב החניה הציבורית ויקל על תושבות ותושבי העיר במציאת חניה קרובה לבית. בנוסף לכך, הוא יסייע בעידוד השימוש באמצעי תחבורה חלופיים לרכב הפרטי בנסיעות פנים עירוניות, בהפחתת שיעורי הבעלות על רכב פרטי היכן שיש שירות טוב של תחבורה ציבורית ובהפחתת עומסי התנועה וזיהום האוויר.

יצוין כי לפי דוח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, הכנסות ההעירייה מתחום החנייה, כולל תשלום דמי החנייה וקנסות, עמדו ב-2023 על כ-383 מיליון שקל. בניכוי הוצאות בסך 171 מיליון שקל, העירייה נותרת עם רווח של יותר מ-210 מיליון שקל. המהלך הנוכחי יגדיל את הרווח של העירייה בעשרות רבות של מיליוני שקלים לשנה.

מיטל להבי, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה: "העלאת המחירים בכחול לבן וגם בחניונים העירוניים, תהפוך את השימוש ברכב הפרטי לפחות משתלמת ואטרקטיבית, והגבלת מספר תווי החנייה למשק בית תגביר את הצדק החלוקתי ותאלץ את המחזיקים מספר רב של רכבים בביתם לרכוש/לשכור חנייה פרטית. תמחור ריאלי יותר לחניית רכב פרטי תגדיל את הכנסות העירייה מהתחום ותאפשרו לנו לפתח ולממן תשתיות וחלופות להתניידות בת-קיימא".

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב עלייה לרכבת. ראובן קסטרו, מערכת וואלה
העיר היחידה בארץ עם התחלה של רכבת תחתית/מערכת וואלה, ראובן קסטרו

התחבורה הציבורית הכי טובה בארץ

בתל אביב פועל רשת התחבורה הציבורית הטובה ביותר בארץ, במימון ממשלתי ועירוני: יש לה ארבע תחנות רכבת במסילת איילון שחוצה אותה מצפון לדרום, קו רכבת קלה תת קרקע ברוב שטחה, הקו האדום, ועוד שניים בעבודה. בעיר יש 73 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית, עם אכיפה אגרסיבית נגד נהגי רכב פרטי שמשתמשים בהם שמכניסה לקופתה עשרות מיליוני שקלים בשנה, ועיריית תל אביב מפעילה עם רשויות מקומיות נוספות את פרויקט נעים בסופ"ש שמספק אוטובוסים ציבוריים בחינם בימי שישי ושבת כאשר התחבורה הציבורית הממשלתית מושבתת מסיבות פוליטיות. העירייה מפעילה גם את שירות אוטותל, להשכרת רכב שחונה ברחובות העיר לנסיעות קצרות. בנוסף יש בתל אביב 183 ק"מ של שבילי אופניים, עם תכנית להרחבתם ל-250 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully