וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הענקית האמריקאית שמשקיעה בסטארט אפ הניווט המדויק הישראלי טופאיה

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 20:43

באמצע מלחמה הפכה ספקית התקשורת האמריקאית AT&T למשקיעה אסטרטגית בסטארט אפ שמאפשר ניווט בדיוק של סנטימטרים ויכול לחולל מהפכה בתחומי המוניות, הקורקינטים והרחפנים. היום: כנס התחבורה החכמה אקומושן, עם עשרות אורחים מחו"ל

חברת טופאיה לניווט בדיוק של סנטימטרים/טופאיה

כמה פעמים הזמנתם מונית באפליקציה וראיתם את הנהג מחפש אתכם? כמה פעמים חיפשתם קורקינט במפה באפליקציה, הייתם בטוחים שהוא בסביבה אבל לא הצלחתם לראות אותו במציאות?

Tupaia, שהוקמה ב-2020, נועדה לפתור את הכשל הזה, דיוק של כמה מטרים ב-GPS, שלא מספיק לסביבה עירונית. הסטארט אפ הישראלי קיבל באחרונה השקעה אסטרטגית של ענקית הטכנולוגיה והתקשורת האמריקאית AT&T, באמצעות קרן ההשקעות AT&T Ventures אחרי שנתיים של בדיקות, שבהן הוכיח טופאיה את יכולתה לספק ניווט בדיוק של סנטימטרים.

החברה הוקמה בידי ד"ר נדב לביא וד"ר קובי שיים, יוצא מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה, שבחרו לקרוא לחברה על שם הנווט של מגלה הארצות ג'יימס קוק. השניים זיהו את הצורך בניווט מדויק מהקיים עבור רכב אוטונומי, שחייב את המידע לצורך נסיעה בטוחה ומדויקת, אולם מאז התרחקו מועדי ההשקה הצפויים של מכוניות ללא נהג.

gps. edobric, ShutterStock
לוויין GPS. דיוק של כמה מטרים לא מספיק לניווט בעיר/ShutterStock, edobric

"תחום הרכב היה העיקר כשיצאנו לדרך, אבל בנינו את הטכנולוגיה כך שתהיה גמישה לתחומים אחרים", אומר לביא המשמש כמנכ"ל החברה. "פתחנו את עצמנו לשווקים נוספים שראינו שמתפתחים מהר יותר, אבל הרכב האוטונומי עוד יגיע. בינתיים הביקוש יגיע מתחומים כמו ניהול ייצור ומכונות, מעקב אחרי ילדים, קשישים וכלבים, וגם ניווט מדויק של קורקינטים ובתוך נמלי תעופה".

אז איך זה עובד? האלגוריתמים של טופאיה משלבים בין המידע ממערכת הניווט הלוויינית GNSS במכשיר הנייד של המשתמש, למיקומים קבועים של מקלטי ניווט לווייני, כמו אלה שמותקנים באנטנות קליטה סלולרית קבועות. GNSS משלבת מידע מכמה רשתות לוויינים, כמו GPS האמריקאית, גליליאו האירופית, גלונאס הרוסית, ועוד.

"הרצנו הרבה ניסויים, בישראל ואז בסן פרנסיסקו ובלוס אנג'לס, והתוצאות של טופאיה היו טובות יותר מכל טכנולוגיה מתחרה", אומר עידו שרגיל, דירקטור וראש מחלקת מוצר וטכנולוגיה במרכז המחקר והפיתוח של AT&T בישראל. "AT&T מספקת קישוריות סלולרית ל-80% מכלי הרכב בארה"ב שנוסעים עם כרטיסי סים שלה, יש לה עשרות אלפי אתרים סלולריים ברחבי ארה"ב והיא עובדת גופים עסקיים כמו יצרניות רכב, רשויות ממשלתיות ועשרות מיליוני לקוחות פרטיים שזקוקים ליכולת של טופאיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סטארט אפ הניווט המדויק טופאיה. טופאיה,
ניסוי לבדיקת הדיוק בניווט בטוקיו: טופאיה בצהוב, מתחרה באדום/טופאיה

מדובר בסטארט-אפ עם שבעה עובדים, שאחרי ה-7 באוקטובר מצא את עצמו עם שניים שגויסו למילואים ועוד אחד שהושם בכוננות. בתקופה שבה יותר ויותר חברות זרות מקטינות קשרים עם ישראל, AT&T האירה בכחול-לבן את המטה שלה בטקסס, והשלוחה הישראלית שלה, שמעסיקה 550 איש, נרתמה לסייע לעובדים שגויסו ולבני המשפחות שלהם.

סכום ההשקעה בחברה לא דווח, אבל כמשקיעה אסטרטגית צפויה החברה האמריקאית לספק לסטארט אפ הישראלי גב כלכלי וחיבור ללקוחות גדולים, לצד יישום מודלים כלכליים שדרכם יוכל לזכות להכנסות מיכולות הניווט שלו. לפי סוכנות החלל האירופית, שוק השירותים ל-GPS יצמח עד סוף העשור ל-70 מיליארד דולר. בין המשקיעים הראשונים בחברה היו זהר זיספל ז"ל ואחיו יהודה ז"ל שנפטרו בשנה האחרונה, וזהר שימש כיו"ר החברה. רשימת המשקיעים כוללת גם את דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, פורד וב.מ.וו שבשליטת גיל אגמון, והאנג'לים שמיל לוי ועמיחי שטיינברג.

כמס אקומושן. אסף קליגר,
כנס אקומושן. עשרות אורחים מחו"ל למרות המלחמה/אסף קליגר

ג'ניפר שוורץ, מנכ"לית אקומושן, קהילת התחבורה החכמה בישראל: "אנחנו מברכים על עוד שיתוף פעולה מוצלח בין טכנולוגיה ישראלית חדשנית לבין אחד מתאגידי התקשורת המובילים בעולם. הטכנולוגיה המתקדמת המספקת לראשונה יכולת מיקום ברמת הסנטימטר תוכל להוביל לקפיצת דרך בשורה של תחומים ושווקים כדוגמת מיקרו מוביליטי, רחפנים ואף אוטומוטיב. ההשקעה האסטרטגית של AT&T בטופאיה היא עדות נוספת לעוצמתה של התעשייה הישראלית בכל עת, גם בזמנים קשים אלו".

היום ייערך בצל המלחמה כנס EcoMotion 2024, הכנס הבין לאומי השנתי של קהילת התחבורה החכמה הישראלית בפעם ה-12. קרוב ל-1,000 משתתפים, ביניהם עשרות אורחים מחו"ל, ישתתפו בכנס שתארך במטה שלה בראש העין חברת אינוויז. בכנס יתקיימו פאנלים בנושא השפעת הרכב החשמלי וטעינתו על רשת החשמל, תפקיד הקישוריות לרכב במערכות הסיוע לנהג (ADAS) ומרכזיותה של סין כמעצמת ייצור רכב. בין המשתתפים באירוע: ד"ר אלידה וורץ חברת דירקטוריון ב.מ.וו, ניקולאי ארדיי, ראש תחום חדשנות וחבר הנהלה בקבוצת פולקסווגן ובכירים מהמרכז לתחבורה עתידית של תאגיד הייעוץ מקינזי.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטו טק
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully