וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 טיפים לביטוח רכב לנהגים צעירים וחדשים

בשיתוף Bestie

23.6.2024 / 15:45

במדריך הבא נציג לכם 7 טיפים מעולים שיסייעו לכם למצוא את ביטוח הרכב המשתלם ביותר לנהגים צעירים וחדשים

נהג צעיר ברכב. pexels,
נהג צעיר ברכב/pexels

ביטוח רכב הוא נושא חשוב לכל נהג שעולה על הכביש - אבל הוא חשוב במיוחד לנהגים צעירים וחדשים, שרק עושים את הצעדים הראשונים שלהם על הכביש. בין אם אתם שייכים לקבוצה הזו ובין אם אתם הורים לנהגים טריים שכאלו, אתם ודאי יודעים שמחירי פוליסות ביטוח לנהג צעיר יכולים להיות גבוהים משמעותית מאלו של ביטוחים אחרים, וכשזה מצטרף לעלויות האחרות הכרוכות באחזקת רכב - מדובר בהכבדה ניכרת על הכיס. אך אל חשש, עם קצת הכוונה וביצוע של השוואת ביטוח רכב בצורה הנכונה ביותר תוכלו להוזיל את העלויות ולמצוא את הביטוח המתאים ביותר לנהגים צעירים וחדשים.

1. השוואת הצעות מחיר

לפני שאתם מתחייבים לביטוח רכב, חשוב לבצע השוואת מחירים בין מספר חברות ביטוח. אם פעם זה היה סיפור גדול כשהייתם צריכים לפנות לחברות שונות, לבקש הצעות מחיר ולהשוות בין הכיסויים והעלויות בעצמכם - היום זה כבר הרבה יותר פשוט, ויש אתרים שיודעים לעשות את זה עבורכם ממש בקלות, כשהמוביל בישראל הוא אתר Bestie. כאן תמצאו מנוע השוואת ביטוחים חכם, שאליו תוכלו להזין את הפרטים האישיים שלכם (כולל העובדה שאתם נהגים צעירים) ואת פרטי הרכב שלכם - ותוך כמה רגעים לקבל מגוון הצעות ביטוח מותאמות בדיוק לנהגים צעירים, מחברות הביטוח המובילות בישראל. קחו בחשבון שלפעמים ישנם הבדלים משמעותיים בפוליסות שמציעות חברות הביטוח השונות, ולכן בעזרת Bestie יהיה לכם קל להשוות לא רק בין המחירים, אלא גם בין התנאים ולהבין איזו הצעה גם הכי מתאימה וגם הכי משתלמת עבורכם.

2. בחינת הכיסויים בפוליסה ויתור על כיסויים בלתי חיוניים

כאשר אתם בוחרים ביטוח רכב, וודאו שאתם בוחנים את כל הכיסויים המוצעים. כיסויים נוספים יכולים לכלול ביטוח נגד תאונות אישיות, ביטוח נגד גניבות וביטוח נזקי טבע. לעיתים הכיסויים הנוספים יכולים להיות משתלמים ולהציע לכם שקט נפשי, אך לעיתים הם גם עשויים להיות מיותרים במקרה של נהג צעיר. כך למשל כיסויים כמו מסירת רכב חלופי או טוטאל לוס, שלא בטוח שהם רלוונטים עבור נהג חדש שנוהג על רכב הוריו למשל. בנוסף כדאי גם לבחון את גובה ההשתתפות העצמית המוצעת - יכול להיות שכשמדובר בנהג צעיר, שלא משתמש הרבה ברכב או שההורים יכולים לתמוך בו במקרה של תאונה, כדאי להעלות את גובה סעיף ההשתתפות העצמית וכך להוריד את מחיר הביטוח עצמו. כאמור בסעיף 1 - תמיד שווה לכם לבצע השוואת ביטוח רכב ולבדוק אילו כיסויים מוצעים לכם בכל פוליסה.

3. שימוש בטכנולוגיות מתקדמות

כיום נהגים רבים יכולים להיעזר בטכנולוגיה כדי להוזיל את עלויות הביטוח שלהם - אבל הדבר נכון במיוחד ומומלץ בכל מה שקשור לנהגים צעירים, ולאפשרות של הוריהם לעקוב אחר ביצועיהם על הכביש. כיום ישנן אפליקציות ייעודיות שמאפשרות לעשות זאת בקלות - ולוודא מרחוק שהנהג הצעיר נוהג בטוח. בנוסף גם התקנת מערכות בטיחות מתקדמות ברכב יכולה להוזיל את עלויות הביטוח. מערכות כמו חיישני התראה על סטייה מנתיב, מצלמות רוורס וכדומה יכולות להקטין את הסיכון לתאונות ולהפחית את עלות הביטוח. חשוב לבדוק עם חברת הביטוח שלכם אילו מערכות שכאלו עשויות לזכות בהנחה על הפוליסה.

4. נהיגה בטוחה

אחת הדרכים היעילות ביותר להוזלת עלויות הביטוח היא פשוט לשמור על נהיגה בטוחה ואחראית. נהגים צעירים שצוברים נקודות זכות על נהיגה בטוחה יכולים לזכות בהנחות משמעותיות בביטוח. חברות הביטוח מעריכות נהגים שאינם מעורבים בתאונות ואינם מקבלים דו"חות תנועה, ולכן חשוב לנהוג בזהירות ובאחריות. שימוש בטכנולוגיות ובמערכות בטיחות מתקדמות, כפי שהזכרנו בסעיף מעלה, יכול כמובן מאוד לעזור בכך - אבל לפני הכל חשוב שהנהג הצעיר פשוט יכיר את כללי הכביש והרכב ויידע לשמור על הזהירות המתבקשת.

5. דאגו לבטח את דגם הרכב שמחיר הביטוח שלו נמוך יותר

לא הבנתם? נסביר בדיוק למה אנחנו מתכוונים: אם הנהג החדש מתעתד לנהוג על הרכב של הוריו, ויש לכם 2 רכבים בבית או יותר - דאגו שהרכב שאתם מבטחים יהיה זה שיותר זול לבטח אותו. בצעו השוואת ביטוחי רכב וכך תגלו איזה מהדגמים שיש לכם בבית נחשב ליקר פחות בביטוח. לחלופין, אם הנהג החדש הולך לנהוג על רכב חדש משלו, כדאי גם כן לחפש מראש דגם שפוליסת הביטוח שלו לא תהיה יקרה מדי - בפרט שמדובר בפוליסה שמיועדת לנהג חדש.

6. בחינת אפשרויות ביטוח לפי קילומטרז'

ביטוח לפי קילומטרז' הוא פתרון מצוין לנהגים צעירים שאינם נוהגים הרבה. במסגרת ביטוח שכזה, ניתן לרכוש מחברת הביטוח "בנק" מוגדר מראש של קילומטרז' ולשלם רק על הקילומטרים שנוסעים בפועל. הפרוצדורה מנוהלת על ידי אפליקציה שהנהג החדש יכול להוריד לטלפון הנייד שלו וסופרת את הקילומטרים שבהם הוא נוסע באופן מקוון. באפליקציה שכזו אפשר לצפות במיכסת הקילומטרים הנותרת, לבדוק את היסטוריית הנסיעות וליוצר קשר עם חברת הביטוח בעת הצורך, כדי לחדש בנק הקילומטרז'. כך ניתן לחסוך סכומים משמעותיים בעלויות הביטוח וליהנות מהגמישות של תשלום לפי שימוש אמיתי. בנוסף במרבית מסלולי הביטוחים לנהג חדש לפי קילומטר, האפליקציה יכולה גם לדרג את איכות הנסיעה של הנהג בהתאם לפרמטרים כמו עייפות, היסח דעת, מהירות נסיעה בהשוואה למהירות מותרת בדרך וכו' - ומי שנרשמים לו דירוגים טובים, יתוגמל על ידי חברת הביטוח בהטבות במחיר ובתנאים.

7. רכישת ביטוח יומי

אפשרות נוספת שיכול להיות מומלצת עבור נהגים צעירים וחדשים היא רכישתו של ביטוח זמני על בסיס יומי. לרוב מומלץ להשתמש באופציה זאת כשלנהג הצעיר אין רכב משלו והוא מתנייד ברכב של הוריו, בצורה מזדמנת ולא קבועה. כך במקרה של נהג צעיר שהוא חייל ויוצא הביתה רק פעם בכמה זמן, סטודנט שמתנייד לרוב ללימודים בתחבורה ציבורית וכל מי שלוקח את הרכב של הוריו רק פעמים מועטות. במקרים שכאלו ניתן להוסיף לפוליסה של רכב ההורים כיסוי לנהג צעיר ליום אחד או יותר בצורה מזדמנת, או בימים ספציפיים של החודש על פי הצורך. שנכנס לתוקף ביום נתינת ההוראה ומסתיים בדקה לחצות ביום המיועד. כך הנהג הצעיר יכול לנהוג בראש שקט בימים שבהם הוא משתמש ברכב ההורים, אין צורך לשלם עליו את כל סכום הביטוח בימים שבהם הוא לא משתמש ברכב כלל.

ביטוח לנהגים צעירים וחדשים: משווים, עושים וחוסכים

ביטוח רכב לנהגים צעירים וחדשים יכול להיות נושא מורכב ויקר, אך עם מעט מחקר והקפדה על הטיפים שהצגנו במאמר זה - אתם תוכלו לחסוך משמעותית בעלויות הביטוח ולבחור את הביטוח המתאים ביותר לצרכים שלכם. זכרו שביצועה של השוואת ביטוח רכב יכול להיות המפתח להכל, ואם תעשו אותה דרך מנוע ההשוואות החכם של אתר Bestie תוכלו גם למצוא את הפוליסה שהכי מתאימה לנהג צעיר וגם את זו שתהיה הכי משתלמת בשבילכם. נהגו בזהירות, היו ערניים על הכביש ותיהנו מהדרך הבטוחה!

בשיתוף Bestie
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully