וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה גולדווינג: לימוזינה על שני גלגלים

דני קושמרו

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 7:56

מנוע 1,800 וקצת סמ"ק, כמעט 400 ק"ג משקל: דני קושמרו רכב על הגולדווינג כל הדרך לאילת, וגילה שהדור החדש של היפני הענק מפחיד מתמיד בחנייה, אבל באמת יוצא גדול ככל שמתרחקים מהעיר

הונדה גולדווינג. איציק ברק,
לפני 50 שנה בדיוק נחשף הדור הראשון של הגולדווינג/איציק ברק

מחיר: 236 אלף שקל לידני, 261 אלף לאוטומטי שנבחן
אהבנו: ביצועים, התנהגות, נוחות ואבזור, תג מחיר
לא אהבנו: מגושם בעיר, המשקל מאתגר בחנייה, אפשר היה לאבזר אותו יותר
ציון: 9/10

אפשר לפתוח את הכתבה הזו ככה:
"אחרי יום ארוך במיוחד הגעתי לחניית הבניין בלילה וניסיתי להזיז מעט את האופנוע לאחור, ככה בקטנה, כמו שעושים אופנוענים, כדי להיטיב את החנייה.
הנחתי את הרגליים על הקרקע ודחפתי,
ואז דחפתי עוד קצת, ושום דבר לא קרה.
אז עשיתי מה שעושים במכונית - הכנסתי להילוך האחורי, חניתי, ומשכתי את ידית בלם היד (נו, אמברקס)".

ואפשר לפתוח את הכתבה הזו ככה -
"במאה וקצת קמ"ש העליתי עוד קצת את משקף הרוח ומערכת הסטריאו על ארבעת הרמקולים שלה ניגנה איזה שיר רכיבה גנרי עם גיטרות חשמליות (לא, לא של קלפטון) והרוח היכתה קלות בגוף שרעד קמעה בכמה שניות מזוקקות של אושר נקי"

הונדה גולדווינג. איציק ברק,
הונדה גולדווינג/איציק ברק
ארגון מהנדסי המכוניות של יפן – יש אחד כזה – קבע פעם שמדובר בשיא טכנולוגי מיתולוגי וסייקל וורלד קבע בפעם אחרת שזה אחד הכלים הטובים בהיסטוריה

אלו שני טקסטים שונים שמתאים לתיאור האופנוע הזה - כי זה לא עוד אופנוע - זה ייצור מסוג אחר.
מלך הכביש המיתולוגי של הונדה שנוסד כאופנוע טורינג ספורט לפני 50 (!) שנה כשהושק בתערוכת האופנועים של קלן ב-1974, חברת האופנועים הגדולה בעולם רצתה לייצר את מה שהוגדר בחברה "מלך המלכים" ובהונדה החליטו לראשונה את שוק האופנועים ה"גדולים" - אז רק עם 999 סמ"ק "צנועים" בארבעה צילינדרים בלבד בתנוחת בוקסר, מה שהיה אופנוע הקירור מים היפני הראשון בהיסטוריה.

ב-1982 צמח המנוע ל-1,085 סמ"ק ואז נוספה לו חליפת המיגון והארגזים שמזוהה איתו כל כך,

ב-1987 המנוע קפץ ל-1,522 סמ"ק ובעיקר גדל לשישה צילינדרים, דגם ששרד 13 שנים כשב-2000 הגיע לנפח המוטרף של 1,832. מנוע של מכונית גדולה - באופנוע.

ארגון מהנדסי המכוניות של יפן - יש אחד כזה - קבע פעם שמדובר בשיא טכנולוגי מיתולוגי וסייקל וורלד קבע בפעם אחרת שזה אחד הכלים הטובים בהיסטוריה. 640 אלף כלים נמכרו מאז בעיקר לשוק האמריקני שם הם הורכבו גם כשלושים שנה 1980 -2010 עד שעבר למפעל בקממוטו יפן ושם מאז ממש לא נח על משכבו בשלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הונדה גולדווינג. איציק ברק,
יש כרית אוויר ורוורס, אולי הגיע הזמן למצוא מקום גם למזגן/איציק ברק
עליה ראשונה על האוכף שלו מבהירה עד כמה זו בהמה כבדה, מכונה שיכולה בקלות רבה לעבור את החצי טון על שני גלגלים, אופרציה לא ברורה מאליה, ורגע – פאוזה קומית – יש לו רגלית אמצע!

עכשיו הוא חוזר לישראל בדגם שעבר שידרוג משמעותי ב- 2023, המנוע הוא אותו מנוע בהמתי של בוקסר 6 צילינדרים בנפח 1833 סמ"ק המספק 124 כ"ס ומומנט מרבי של 170 ניוטון מטר, שילדת האלומניום עברה דיאטה, תיבת שבעת ההילוכים היא DCT כפולה מצמדים אוטומטית וחוצמזה וזה חשוב כמובן - מדובר באופנוע יפה מאוד עם קווים אלגנטיים שלא לומר אתלטיים ממש - הכי שהיו לגולדווינג אי פעם.

נוווו בואו נצא לדרך. עליה ראשונה על האוכף שלו מבהירה עד כמה זו בהמה כבדה, 390 ק"ג (בגרסת ה-DCT שנבחנה) כולל דלק ועוד לפני מורכבת ומילוי תאי המטען הבלתי נגמרים. זו מכונה שיכולה בקלות רבה לעבור את החצי טון על שני גלגלים, אופרציה לא ברורה מאליה, ורגע - פאוזה קומית - יש לו רגלית אמצע!

(אפשר להניח שזו בדיחה שצריך להסביר למי שהוא לא אופנוען שניסה פעם להרים כלי כבד אל רגלית אמצע משום שכדי להשתמש בה צריך להיעזר במשקל הגוף של הרוכב ולא משנה כמה אתה שמנמן, לך תיתן קונטרה לכלי שהוא שמנמן ממך בלפחות פי שלושה - ארבעה. ולמרות זאת, אני חובב אקסטרים, ניסיתי לעשות את זה, עמדתי על הרגלית שהסתכלה עלי ואני עליה ושום דבר לא קרה. אודה שמפאת המבוכה שזה יסתיים באופנוע פילי במצב אופקי עצרתי בזמן את הניסיונות)

הונדה גולדוינג. איציק ברק,
120 ליטר נפח בתאי המטען. לא סתם קוראים לו חצי מכונית/איציק ברק
מגיעים לתחנת הדלק. החיווי על הצג מראה שהורדתי את רגלית הצד והשעון מראה צריכה של 7 ק"מ לליטר, הוא לא רק מזכיר מכונית אלא כזו מהזן השתיין

אחרי שמתרגלים למשקל צריך להתרגל לרוחב, כמעט מטר, וזה משנה את אופן הרכיבה הרגיל בנתיבי איילון העמוסים תמיד או בפקק של לפני הרמזור האדום שבו אתה עומד כמו סתם עוד קופסא של ארבעה גלגלים, לא כיף, ובחום של הקיץ עם מעיל וכפפות זה סבל של ממש.

אולי צריך לדבר עם היפנים שבמקום חימום למושבים ולידיות יתחילו לייצר מזגן גם לאופנוע הזה.

הדבר הנכון לעשות עם הגולד הוא לצאת איתו כמה שיותר מהר למרחבים - שזה בעברית לרכוב לאילת. הבגאז' שלו הוא הכי קרוב למכונית - יש מ-ל-א מקום, יותר מ-120 ליטרים נפח שנמצאים בארגז מאחור, בארגזים שבצדדים, בתאים הקטנים שבחזית הרוכב, תאים שבאופן יוצא דופן לאופנועים נפתחים וננעלים באופן חשמלי.

כביש 40 דרומה מתפתל לו ואני זוכר אותו מימים טובים יותר (באופן כללי). אבל גם הוא הפך למפוקק וחבל להתחיל לעשות עקיפות מסוכנות ובלתי נגמרות ומה שצריך הוא להיכנס למוד הרגוע יותר, לשים לעצמך המוסיקה בארבעת הרמקולים, לפתוח עד הסוף את המשקף החשמלי הענק שנדמה שיוציא אותך יבש גם ברכיבה בגשם שוטף, להפעיל את בקרת השיוט ולתת ל-DCT לעשות את עבודת העברת ההילוכים, רילקס בייבי.

זמן טוב להציץ אל נופי המדבר הממכרים וגם אל מיכל הדלק שם נח לו משהו שמזכיר שזה האופנוע היחיד בעולם שיש לו כרית אוויר (!).

באגב הטרוניות וההצעות לשיפור נתהה "אם כבר זה חצי-אוטו" אז מוזר שאין חיווי מהירות על המשקף, שאין מצלמת רוורס ובולט בהעדרו גם רדאר שמסייע בשמירת המרחק - כזה שקיים כבר בלא מעט אופנועי פרימיום אחרים וזולים יותר.

מגיעים לתחנת הדלק - כדי לפתוח את המיכל צריך באופן מוזר לעשות רצף של ארבע פעולות שונות, החיווי על הצג מראה שהורדתי את רגלית הצד והשעון מראה צריכה של 7 ק"מ לליטר, הוא לא רק מזכיר מכונית אלא כזו מהזן השתיין.

המנוע עצום המימדים נוהם ומעיף אותך קדימה כאילו זו איזו מכונית שרירים אמריקנית והבהמה הגדולה נוטה על צידה כאילו אין מחר ואין מלחמה - איזה כיף!

הדברים נעשים טובים הרבה יותר כשהכביש נפתח - מוריד את המשקף, מחליף למוד ספורט, רוכן מעט קדימה וחולם שאני על איזה CBR קרבי, לוחץ לקיק דאון הילוכים עם האצבע, והגולד הענק פורש את כנפו ומוכיח שהוא יודע לעשות כושר - המתלים מתקשחים ועושים עבודה מעולה ומחברים אותך לכביש, המנוע עצום המימדים נוהם ומעיף אותך קדימה כאילו זו איזו מכונית שרירים אמריקנית, הבלמים האימתנים שותלים אותך לפני העיקול והבהמה הגדולה נוטה על צידה כאילו אין מחר ואין מלחמה - איזה כיף!

זה באמת סוג של קסם - כי הרי הכלי הזה פונה בעיקר לקהל האמריקני אבל להבדיל מהכלים של מילווקי הגולדוונינג יודע גם באמת ליהנות בעיקולים מהירים.

הונדה גולדווינג. איציק ברק,
אופנוע שלא מתאים ליום יום הישראלי, אבל כן למרחבים של הארץ הזאת/איציק ברק
זה הוא כלי ששופר ושוייף במשך חמישים שנות פיתוח כמו איזו חרב סמוראי יפנית שעובדים שעות ארוכות על ייצורה והשבחתה, סוג של נושאת מטוסים ספורטיבית

נחתנו באילת, נמלטתי מן הערים המקומטות אל הלגונות השקטות - שזה יותר איזה כנס עם הרבה מלל שחיכה לי. הסתכלתי שוב על הכורסא המפנקת יוצאת הדופן של המושב האחורי, שלפתי מתא המטען הגדול את החליפה של האיומים של ז'קט חליפה עם החולצה והעניבה מה שהבהיר לי שוב שהגולדווינג הוא אופנוע שהוא סיפור אחר - הוא לא מתאים ליום יום הישראלי, כלי שצריך מרחבים ודרך ארוכה כמה שיותר שתביא אותך כנראה הכי נוח ששני גלגלים יודעים לעשות, ויותר מכל הדורות הקודמים הוא גם יודע לרכוב ספורטיבי. זה הוא כלי ששופר ושוייף במשך חמישים שנות פיתוח כמו איזו חרב סמוראי יפנית שעובדים שעות ארוכות על ייצורה והשבחתה, סוג של נושאת מטוסים ספורטיבית, לימוזינה על שני גלגלים שנותנת - אכן - כנפיים של זהב.

הונדה גולדווינג GL1500

העיצוב זוויתי הרבה יותר – שנות השמונים סטייל ואכן יש לו רדיו טייפ (ראש מתהפך!) ומשקף נע ידנית ומתלי אוויר מתכווננים וגם רברס, כן -כן - אז בשנת 1992. אגדה שהייתה באמת

למסע דרומה הצטרף דגם של שנת 1992, ה-GL1500. עצם זה שכלי בן יותר משלושים שנה עושה את הדרך הארוכה הזו (ולא בפעם הראשונה) בלי שום טרוניות או קירקושים או מוסך צמוד היא כבר צל"ש לאיכות הייצור ההונדאית.

רכבתי עליו לסירוגין ולרגעים היה נדמה שזה עתה יצא מהמפעל, הכל עובד ומגיב, ואפשר אפילו ללחוץ אותו הישיש הזה במהירויות ובעיקולים. מדהים. המנוע 1,520 סמ"ק, 99 כ"ס, 5 הילוכים, 399 ק"ג משקל רטוב, העיצוב זוויתי הרבה יותר - שנות השמונים סטייל ואכן יש לו רדיו טייפ (ראש מתהפך!) ומשקף נע ידנית ומתלי אוויר מתכווננים וגם רברס, כן -כן - אז בשנת 1992. אגדה שהייתה באמת.

הונדה גולדווינג. איציק ברק,
מפגש דורות: גולדווינג 1992 מול 2024. בן יותר מ-30 ועדיין קופץ לאילת בקלות/איציק ברק

הונדה גולדווינג | על הצד הטכני

מנוע: בנזין, 6 צילינדרים, 1,833 סמ"ק, 124 כ"ס הספק, 17 קג"מ מומנט
תיבת הילוכים: אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים

מידות:
אורך (מ"מ):
2475
בסיס גלגלים (מ"מ): 1695
גובה מושב (מ"מ): 745
מרווח גחון (מ"מ): 130
נפח תאי מטען: 120 ליטר
משקל (רטוב, ק"ג): 390 ק"ג

בטיחות:
כרית אוויר
דיסקים מלפנים ומאחור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully