וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה מזהיר: אל תבנו על התחבורה הציבורית בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 14:14

בגלל עיד אל אדחא ייעדרו רוב הנהגים המוסלמים בין ימים ראשון לרביעי: קווים רבים יפעלו בתדירות מופחתת. תחבורה בדרך שלנו: "לא ברור מדוע משרד התחבורה מפרסם מידע עמום ושולח את הנוסעים לברר בעצמם מה השינויים"

התנהגות נהגי אוטובוס/אור ירוק

בשבוע הבא יחגגו המוסלמים והדרוזים את חג הקורבן, "עיד אל אדחה", המציין את המועד שבו מקיימים את המאמינים את מצוות העלייה למכה.

בעקבות החג יעדרו רוב נהגי התחבורה הציבורית המוסלמים מעבודתם בין הימים ראשון עד רביעי, ויבלו אותם עם משפחותיהם, כמקובל בקרב הנהגים היהודיים בחגים היהודיים. אבל משום שקרוב למחצית מנהגי חברות האוטובוסים הם מוסלמים, הרבה מעבר לחלקם באוכלוסיה, ושהמדינה מפעילה מעט תחבורה ציבורית ביישובים ערבים ורוב הנהגים המוסלמים עובדים בקווים ביישובים יהודיים, יביא החג לפגיעה משמעותית בשירות קווי האוטובוסים.

המחסור בנהגים מוסלמים בחגם יביא גם השנה לצמצום תדירויות ולעתים אף לביטולי קווים בתחבורה הציבורית. משרד התחבורה נמנע מליזום ולממן גיוס של נהגים בתשלום מיוחד, בקרב נהגים יהודיים שיעבדו שעות נוספות, או מוסלמים שאינם מציינים את החג.

הרשות לתחבורה ציבורית, שבראשה עומד עידן מועלם שמינתה שרת התחבורה מירי רגב, נמנעת גם השנה מלפרסם בדיוק אילו קווים יפגעו ובאיזה אופן, כדי שהנוסעים ידעו להיערך. במשרד התחבורה רק מציעים לנוסעים להתעדכן על כל שינוי במוקדי המידע 8787*, באתר www.bus.gov.il ובאתרי האינטרנט של המפעילים השונים, ולהיערך מבעוד מועד לכל שינוי בתדירות הקווים של האוטובוסים.

משרד התחבורה הודיע עוד כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות התחבורה הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים בארץ, להתקשר ככל הניתן עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך ימי החג, במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים והנוסעות בתחבורה הציבורית", בזמן שגם אותן חברות קבלניות נשענות על ציבור נהגים מוסלמי גדול.

חגיגות חג הקורבן במתחם דרייב אין בבאקה אל-גרבייה, 30 ביולי 2020. -, אתר רשמי
חגיגות חג הקורבן בבאקה אל גרביה (ארכיון)/אתר רשמי, -

אנחנו ממליצים להשתמש גם באפליקציית מוביט, ובאפליקציות איפה בוס ואוטובוס קרוב לבדיקת זמני ההגעה של האוטובוסים בזמן אמת. בנוסף רכבת ישראל תפעל כרגיל.

מקס מורוגובסקי, יו"ר עמותת "תחבורה בדרך שלנו" אמר בתגובה כי: "כמו כל שנה, החגים של הדתות האחרות ידועים מראש, וידועה גם מידת השפעתם על התחבורה הציבורית כלקח מהצמצומים הקודמים. מה שלא ברור הוא מדוע משרד התחבורה ממשיך כל פעם מחדש לפרסם מידע עמום ולשלוח את הנוסעים לקושש את השינויים במוקדים הטלפוניים ובאתרי המפעילים השונים, במקום לפרסמו בצורה ממוקדת. אנחנו קוראים למשרד התחבורה לשנות את הגישה בנוגע למידת מעורבותו בחווית המשתמש של הנוסעים בזמנים של שינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully