וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטראפיק הישראלית תתקין רמזורים חכמים בעיר שלמה בטקסס. ובארץ?

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 17:08

בזמן שמשרד התחבורה ממשיך להציב בארץ רמזורים של פעם, יזכו עוד תושבי עיר בארה"ב ברמזורים ישראלים שיודעים להגיב לעומסי תנועה ולווסת אותם

הרמזורים החכמים של נוטראפיק שמגיבים לעומסי תנועה/נוטראפיק

חברת נוטראפיק (NoTraffic) הישראלית תתקין רמזורים חכמים בעיר בטקסס, בפעם הראשונה שבה מערך ניהול התנועה של עיר שלמה מחובר לענן ומנוהל בידי AI.

בחוזה בשווי 3 מיליון דולר תתקין החברה את המערכת שלה ב-92 צמתים בעיר Sugar Land, שהאוכלוסייה שלה גדלה ביותר מ-40% בעשר השנים האחרונות למעל 120 אלף איש. ההסכם נחתם לאחר שנה של בדיקות קפדניות מצד מהנדסי התנועה בעיר.

נוטראפיק מתמחה בהפיכת רמזורים קיימים לחכמים, באמצעות הוספת מצלמות וחיישנים נוספים שמאפשרים האת הפעלתם בהתאם למצב התנועה ולעדיפויות שבוחרות הרשויות, ולא לפי תוכניות קבועות ברמזורים הקיימים. המטרה: למנוע מצב שבו יש אור ירוק בנתיב שבו אין כרגע מכוניות, למשל, ולבזבז זמן צומת יקר.

חתימת ההסכם מגיע לאחר שבשנה החולפת הודיעה נוטראפיק על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 50 מיליון. החברה התקינה את המערכות שלה במאות ערים ברחבי ארה"ב וקנדה וצפויה לגדול במעל 200% במספר ההתקנות ולקוחות חדשים עד סוף השנה. שוק מערכות התנועה החכמות בו פועלת נוטראפיק חווה צמיחה משמעותית וצפוי לעמוד על כ-84.8 מיליארד דולר עד שנת 2027. צמיחתו המהירה מונעת בידי יוזמות ממשלתיות להטמעת מערכות ניהול תנועה מתקדמות, דוגמת חוק התשתיות בארה"ב ששם דגש על שדרוג ותיקון מערכת התשתיות של ארה"ב עם השקעה בסך 1.2 טריליון דולר, לצד ביקוש הולך וגובר לאמצעים טכנולוגים שיביאו לצמצום נפגעי תאונת הדרכים, פליטות מזהמים בכבישים ועומסי תנועה.

טל קרייזלר, מנכ"ל וממיסדי החברה, אמר לוואלה רכב כי "אנחנו בטיפינג פוינט, בשלב המעבר מקונספט לפריסה מלאה בעשרות ערים, בחוזים של מיליוני דולרים. הרשויות בכל עיר מחליטים מה הם מעדיפים לתעדף. בטוסון אריזונה ניתנה עדיפות להפחתת פקקים והורדנו באחד הצירים המרכזיים 70% מהעומס, מה שקיצר את זמן הנסיעה לאורך הציר ב-10 דקות. בפניקס הורדנו ב-50% את מקרי המעבר ברמזור אדום, אחרי שנהגים החלו להמתין הרבה פחות זמן לאור ירוק. בבריטיש קולומביה בקנדה המוקד היה בבטיחות הולכי רגל וחסכנו את זמן ההמתנה שלהם ברמזור ב-40%, מבלי לעכב מכוניות".

בישראל לעומת זאת ממשיך משרד התחבורה, באמצעות נתיבי ישראל ונתיבי איילון, להציב רמזורים מיושנים, שפועלים לפי תכניות קבועות, ללא יכולת תגובה בזמן אמת. קרייזלר: "אנחנו מקווים שגם ישראל תצטרף לעידן החדש. יש טכנולוגיה מוכחת, זה לא ניסוי באיזה צומת. בזמן שאנחנו מסייעים למיליונים בחו"ל, אנחנו ממשיכים לעמוד פה בפקקים בדרך למשרד בכל יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully