וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דואגים לעתיד הנפט: סעודיה תממן פיתוח מנועי בנזין לרנו וג'ילי

עודכן לאחרונה: 29.6.2024 / 21:19

עושים כסף מהאטת המהפכה החשמלית: הסעודים ישקיעו מאות מיליוני דולרים ביצרנית מנועי הבנזין הצרפתית-סינית, שמזנקת לשווי של 7.9 מיליארד דולר

יחידת הנעה היברידית של רנו/רנו

על רקע ההאטה בשוק הרכב החשמלי וההכרזות בשבועות אחרונים על חזרה להשקעות בפיתוח דור חדש של מנועי בנזין, נכנסת למירוץ גם אחת ממפיקות הנפט הגדולות בעולם.

חברת הנפט הגדולה בעולם, ערמקו, שבבעלות ממשלת סעודיה, תשקיע מאות מיליוני דולרים בפיתוח מנועי בנזין, באמצעות רכישת 10% מיצרנית מערכות ההנעה HORSE שמשותפת לקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי ולג'ילי הסינית.

הכסף ישמש לפיתוח מנועי בנזין חסכוניים יותר ויחידות כוח היברידיות שיעשו שימוש בנפט מזוקק, אך גם בגז ובדלק סינטטי, שאמור להחליף את הדלק מנפט בעתיד, לפחות ברכבי יוקרה. קבוצת רנו וג'ילי ישמרו על נתח של 45% בחברה, לכל אחת, אחרי שהפרידו את חטיבות פיתוח וייצור מערכות ההנעה מדלק מפיתוח ההנעה החשמלית, שהן ממשיכות לבצע בנפרד.

המהלך בוצע כדי לאפשר לשתיהן לחסוך כסף בתקופה של מעבר גלובלי להנעה חשמלי. אבל בשנה האחרונה מורגשת האטה בקצב במעבר, מה שמבהיר כי היצרניות ימכרו מכוניות מונעות בבנזין גם אחרי 2035 שבה אמורה להיפסק נכון להיות מכירת מכוניות לא חשמליות באירופה.

לפי הודעת החברות צפויה החברה המשותפת להגיע לקצב ייצור של 5 מיליון מנועים בשנה, באירופה, בסין ובאמריקה הלטינית, ב-17 מפעלים ומרכזי פיתוח שמעסיקים 19 אלף איש ועוסקים גם בפיתוח תיבות הילוכים.

לוקה דה מיאו, מנכ"ל קבוצת רנו, אמר כי "הפחתת פליטות הפחמן בידי תעשיית הרכב לא תהיה משחק סולו. זה דורש מהשחקנים הטובים ביותר לאחד כוחות כדי לפתוח נתיבים חדשים ולהמציא פתרונות חדשניים. זה מה שקורה היום כשאנו מקבלים בברכה את ערמקו כשותפה אסטרטגית שתמציא מחדש את מנועי השריפה הפנימית והטכנולוגיות ההיברידיות".

  • עוד באותו נושא:
  • רנו
  • ג'ילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully