וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הרוגה משריפה בגלל סוללת אופניים וקורקינט: כך צריך לטעון

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 16:58

בכל שנה נשרפות בישראל 250 דירות מהתלקחות סוללת כלים חשמליים, ונהרגים כחמישה בני אדם. בנציבות הכבאות מסבירים איך לטעון, איפה לטעון ולמה סוללות אופניים רגישות יותר להתלקחות מסוללות קורקינט

תשדיר נגד טעינה ללא השגחה של סוללות אופניים וקורקינטים חשמליים/נציבות הכבאות הארצית

עדינה זהבי, אם לתשעה מהיישוב כוכב יעקב שבבנימין היא הקורבן האחרון בינתיים של שריפה מהתלקחות סוללת אופניים חשמליים בזמן טעינה. זהבי הספיקה לפנות ביחד עם בעלה את ילדיהם מהבית הבוער, אבל קרסה משאיפת עשן מייד אחר כך.

הפופולריות הגוברת של אופניים וקורקינטים חשמליים ככלי תחבורה זול לרכישה ולהפעלה, עוקף פקקים ובעיות חנייה, מביאה לגידול מתמיד במספר השריפות בגלל התלקחות סוללות הליתיום שלהם בזמן טעינה. כ-250 שריפות כאלה מתרחשות כיום בכל שנה, לעומת פחות מ-180 בשנה לפני חמש שנים, עם חמישה הרוגים בשנה בממוצע, ועוד מאות פצועים בדרגות שונות, ובתים שנשרפו על תכולתם. רק במאי האחרון נספה לי-ים נחום בן ה-11 מאשדוד בדליקה נוספת שנגרמה ככל הנראה מטעינת אופניים חשמליים.

תת-טפסר בועז רקיע, סגן מפקד מחוז דן בנציבות הכבאות, אומר כי "בארץ המוקד הוא בגוש דן, אבל אנחנו נתקלים בשריפות לא רק שם, הכלים החשמליים זוכים לביקוש גובר בכל הארץ. למרות השיפור המתמיד סוללות הליתיום של הכלים האלה רגישות להתלקחות בזמן טעינה, בעיקר אלו שמשמשות אופניים, שכן הן פעמים רבות מפורקות מהכלי ומועלות בנפרד לטעינה, ובדרך חשופות למכות ולנפילות".

בנציבות הכבאות מציינים מספר צעדים שיכולים למנוע דלקה בבית שלכם אם יש בו כלי חשמלי כזה:

רכשו רק סוללה עם תו תקן ישראלי או אמריקאי: על הסוללה צריך להיות סימון של תקן ישראלי או תקן בין לאומי, IEC 62133-2. טווח המחירים של הסוללות רחב, מ-700 עד 4,000 שקלים, מ-24 וולט ועד 60 וולט, כשהראשונות הולכות ונעלמות מהשוק. המחיר משתנה גם בהתאם לכמות האמפר שהן מייצרות. רכשו סוללה במקום מסודר ואמין, סוללה זולה מדי יכולה להיות יקרה מאוד בטווח הארוך.

שריפה בבית ברחוב ברב אלימלך נויפלד בנתניה, 1 באוגוסט 2022. כבאות והצלה נתניה, אתר רשמי
דירה בנתניה שנשרפה בגלל התלקחות אופניים חשמליים בזמן טעינה/אתר רשמי, כבאות והצלה נתניה

אל תטענו מייד אחרי סיום רכיבה: סוללה חמה רגישה יותר להתלקחות. חכו חצי שעה עד לתחילת הטעינה. לכן גם חשוב שלא להשאיר סוללות ברכב חשוף לשמש בקיץ.

אל תשאירו סוללה לטעינת לילה: גם סוללה ריקה לא צריכה 8 שעות הטענה. תטענו את הסוללה כשאתם יכולים להשגיח עליה, והוציאו אותה מהחשמל מייד עם השלמת הטעינה, כשהנורית הופכת ירוקה.

תטענו את הסוללה במרפסת או בחוץ: חשוב שבמקרה של התלקחות הסוללה תהיה במיקום צדדי שלא יחסום את דרכם של בני הבית להימלט ממנו. אל תטענו בסלון בקרבת דלת הכניסה, ואם אין מרפסת או חצר, אז בחדר צידי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כאוס על שניים. ראובן סביו, קינן כהן
אופניים וקורקינטים חשמליים בתל אביב. כלי עירוני יעיל, אבל אל תתעלמו מהסכנות/קינן כהן, ראובן סביו

אם הסוללה מתלקחת הימלטו מייד ועל תתעסקו בכיבוי: בשריפה רגילה נוצרת הצפת אש רק אחרי 5-7 דקות, כך שיש זמן למלט את בני הבית ולנסות לכבות. סוללת ליתיום מתלקחת במהירות, עם הצפת אש בתוך שניות. כיבוי סוללת ליתיום דורש חומרים מיוחדים ומיומנות שיש רק לכוחות הכיבוי.

נמלטתם? סגרו את הדלת: זיהיתם התלקחות? סגרו את דלת החדר שבה נמצאת הסוללה הבוערת: כדי שהאש לא תתרחב לשאר הבית סגרו את דלת הבית ביציאתכם, שלא תתרחב לחדר המדרגות, וחייגו מייד 102 להזעיק כבאים.

אל תשפרו את האופניים והקורקינטים: שריפות רבות נובעות מכלים שבהם טופלו בקרי המהירות והסוללה כדי לשפר את ביצועיהם ואת מהירות הכלי. החוק מגביל אותם ל-25 קמ"ש, זה אמנם לא הרבה, אבל השיפור עצמו אינו חוקי ומגביר את הסכנה לשריפה.

נפלה לכם הסוללה? קחו אותה לבדיקה: סוללות אופניים חשמליים בדרך כלל ניתנות לניתוק מהכלי, כדי לסחוב רק אותן עד המטען. לכן הן גם מועדות יותר לנפילות ולמכות, שמתחילות תהליך של בריחה טרמית שהופך אותן חשופות להתלקחות. אם הסוללה חטפה מכה, קחו אותה לבדיקה במעבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully