וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גניבות הרכב ממשיכות לזנק. אלה הדגמים הנגנבים ביותר

עודכן לאחרונה: 1.7.2024 / 8:50

נתוני פוינטר ואיתוראן מגלים שברבעון השני של 2024 גדל הסיכוי שלא תמצאו הבוקר את הרכב בחנייה. רכבי שטח כסוזוקי ג'ימני, ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר ורכבים חשמליים, נגנבים בשיעורים חריגים

בווידאו: תיעוד: מעצר כנופיית גנבי רכב/מערכת וואלה!

ברבעון השני של 2024 נרשם גידול של 42% בניסיונות גניבת הרכב, בקצב של פי 2.2 מהגניבות ברבעון האחרון של 2023, שבו נרשמה ירידה חריגה בעקבות פרוץ המלחמה והחשש של גנבי הרכב מהשטחים להתקרב ליישובים יהודיים. כך עולה מנתוני חברת איתור והשבת הרכב פוינטר. גם באיתוראן המתחרה מדווחים על גידול.

בשתי החברות מייחסים את הגידול לזינוק בשיעור התאונות, שמגדיל את הביקוש לחלקי חילוף. בניגוד לעבר שבו אזורים הקרובים לקו התפר כמו השרון וירושלים היו מוקדי גניבות, המוקד עבר לאזור תל אביב והמרכז, שרשם גידול במספר כלי הרכב שנמצאים בו בעקבות פינוי ישובים בדרום ובצפון בגלל המלחמה.

לפי פוינטר, 39% מניסיונות גניבות הרכב באיזור המרכז, תל אביב מככבת עם 18% מניסיונות גניבה - גידול של 28% ביחס לרבעון הראשון של 2024. אחריו אזור השפלה עם כ-26% מסך הגניבות (עליה של 30%), אזור השרון עם כ- 12% מסך הגניבות (ירידה של 14%), אזור הדרום עם כ-11% (ללא שינוי), ירושלים עם כ-8% (ללא שינוי) והצפון הריק והמופגז עם 4% (ירידה של 70%).

באיתוראן אומרים כי "אנו רואים את המשך מגמת העלייה של שנת 2023 בה כנופיות הגנבים הסתגלו למצב המלחמה בדרום ובצפון, למדו את מערכי הכוחות, את שיגרת הפעילות בשטח ולמדו שיטות התחמקות, זהו חלק מההסבר לאחוז הגדול של גניבות ובמיוחד באיזור המרכז".

תפיסת טויוטה ראב4 שנגנב. פוינטר,
טויוטה ראב4 שנגנב ונתפס לפני שייעלם בשטחים/פוינטר

מכוניות חשמליות ממשיכות לסבול משיעור חריג של גניבות: הן היוו 7% מהגניבות בעוד שחלקן במצבת המכוניות הפרטיות בארץ עומד על כ-3.5% בלבד.

כך גם לגבי רכבי שטח: סוזוקי ג'ימני, ג'יפ רנגלר וטויוטה לנד קרוזר ממשיכים לסבול משיעורי גניבות חריגים, שמתבטאים במחירי ביטוח מקיף גבוהים מאוד. "כל רכבי השטח האמיתיים, עם שלדת סולם, סובלים כרגע מביקוש גבוה אצל הגנבים, שחלקם משאירים אותם אצלם לשימוש אישי", אומר יניב ברוך, סמנכ"ל פוינטר.

לדבריו, "פיחתנו מערכות איתור משופרות לסיוע במניעת הגניבות, ובהתאם לדרישות השונות של חברות הביטוח. לנד קרוזר ורנגלר נדרשו גם בעבר למערכות כאלה בגלל מחירם, ג'ימני בדרך כלל לא בגלל שהוא זול בהרבה, אבל כעת גם הוא נדרש להתמגן". מחירה של מערכת איתור לג'ימני יכול להגיע ל-2,000 שקל לפני דמי מנוי.

כמעט ב- 9 מתוך 10 גניבות (85%), נעשה שימוש במשבש סלולרי היוצר מיסוך על הקליטה הסלולרית ותשדורת GPS. דבר המעיד על כנופיות מאורגנות ומתוחכמות עם ציוד אלקטרוני יקר, אשר מסופק להם על ידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות, הנמצאים בראש השרשרת וממומן על ידם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
גניבות רכב לפי מחוזות רבעון שני 2024. פוינטר,
מי אמר שאין חדשות טובות? ירידה של 70% בגניבות הרכב בצפון. פינוי התושבים ורכביהם השפיע יותר מהמשטרה/פוינטר

וכך מתחלקות הגניבות לפי שיטת הגניבה:

שכפול מפתח: שיטת הגניבה המובילה היא עדיין שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כ- 47% מסך ניסיונות הגניבה שנרשמו, התבססו על שיטה זו.

תקיפה אלימה: תקיפה אלימה של הרכב על ידי החלפת מחשב הרכב היוו 23% מסך הגניבות.

גניבת מפתחות מבית הלקוח (דאבל): כאשר קיים קשר ישיר בין פריצה לבית הלקוח ולרכב בחניה הצמודה. היוו 13% מסך הגניבות שנרשמו השנה.

גניבה בידי מורשה: מתבצעת בדרך כלל על ידי שכפול מפתח בידי משתמש מורשה שקיבל מפתחות וקוד חוקי של כלי הרכב. שיטת גניבה זו היוותה 9% מסך הגניבות שבוצעו השנה.

שימוש במשכפל אלחוטי: 7%. ירידה של 22% ביחס לרבעון הקודם.

שוד וגניבת רכב מונע: היוו 1% מסך הגניבות השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully