וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עופר מוכר את השליטה בחברה הטעינה ג'ינרג'י בהפסד של מיליונים

עודכן לאחרונה: 4.7.2024 / 19:58

יבואנית רנו, ניסאן וצ'רי פריזבי רוכשת את השליטה בחברה תמורת כמה עשרות מיליוני שקלים. האם ג'ינרג'י תישאר אחת מחברות הטעינה הזולות בשוק?

ג'ינרג'י 2. ג'ינרג'י,
עמדות טעינה מהירות של ג'ינרג'י/ג'ינרג'י

אחרי שהפסיד מאות מיליוני דולרים במיזם הרכב החשמלי עם החלפת הסוללות בטר פלייס ומאות מיליוני דולרים בהשקעה ביצרנית הרכב הסינית קורוס, מסיים עידן עופר את ההשקעה בחברת הטעינה ג'ינרג'י בהפסד של עשרות מיליוני שקלים "בלבד".

זאת לאחר ש-OPC אנרגיה שבשליטתו מוכרת את חלקה בחברה (51%) לקרסו מוטורס, החברה האם של פריזבי, יבואנית מכוניות רנו, ניסאן, דאצ'יה, צ'רי, אקספנג ואינפיניטי, בסכום של כמה עשרות מיליוני שקלים. שאר האחזקות בחברה יישארו בידי מייסדה, רן אלויה.

ג'ינרג'י הוקמה עוד ב-2010, והיא חברת הטעינה הוותיקה בישראל. בבעלותה עשרות מתחמי טעינה מהירה לרכב חשמלי ברחבי הארץ, עמדות במרכזי קניות וקניונים, פעילות להתקנת עמדות מנוהלות בחניוני בתים פרטיים וחברות, התקנת והפעלת חניוני טעינה מהירה לתחבורה ציבורית, מפעל לייצור עמדות טעינה ביתיות באשקלון, ועוד.

צ'רי FX חשמלי. אודי עציון, מערכת וואלה
צ'רי FX החשמלית שמייבאת פריזבי/מערכת וואלה, אודי עציון

בשנים האחרונות נכנסים עוד ועוד יבואני רכב לתחום הטעינה החשמלית, עם הגידול במכירות המכוניות נטולות הזיהום מהאגזוז, מהן נוסעות כיום ברחבי הארץ כ-130 אלף מכוניות. קבוצת יוניון יבואנית טויוטה, ג'ילי וזיקר מחזיקה בחברת EV-EDGE, אלייד, החברה האם של צ'מפיון מוטורס יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן, ו-50% מייבוא BYD רכשה את סקאלה, וכלמוביל יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס, באנרפוינט. קבוצת שלמה, ששותפה 50% ביבואנית BYD ומי שמפעילה את חברת הליסינג וההשכרה הגדולה בארץ, מחזיקה באפקון תחבורה חשמלית.

ג'ינרג'י התאפיינה עד היום במדיניות תמחור אגרסיבית, והייתה הזולה ביותר בתעריפיה מבין חברות הטעינה הגדולות, עם הנחה למי שרכש ממנה עמדה פרטית ברשת עמדות הטעינה המהירות הציבוריות. טסלה הקימה בארץ רשת טעינה מהירה משלה, שפתוחה רק לבעלי מכוניות מתוצרת החברה, והיא היחידה שזולה יותר מג'ינרג'י.

פריזבי מייבאת כיום מכוניות חשמליות של צ'רי ואקספנג, ומכרה כבר יותר מ-2,500 מהן השנה. היא צפויה להתחיל עוד השנה לייבא גם את רנו 5 החשמלית החדשה ובהמשך גם את דאצ'יה ספרינג המוזלת, ורשת טעינה מוזלת ללקוחותיה יכולה להוות עבורה מקדם מכירות, ושרות נוסף למכור ללקוחותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • עידן עופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully