וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו בפורד מוסטנג GT שסוף סוף כאן: מנוע V8 בהופעת רוק

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 8:52

בדיוק 60 שנה אחרי שהוצגה מגיעה סוף סוף המוסטנג V8 בייבוא סדיר לישראל: גדולה, מוגזמת, עם נתוני צריכת דלק וזיהום אוויר שלא נדע. אבל כמעט הכל נסלח ברגע שלוחצים על כפתור ההתנעה

פורד מוסטנג GT/אודי עציון
כשאני מתיישר ומאיץ חזרה, עם קצת בקפייר, קשה לשכוח שרק 60 ק"מ מכאן יש כרגע פיצוצים אמיתיים מאוד, ולא הרחק ממריאים מטוסי אף-35 עם טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת, ולא בשביל הכיף של הטייסים שלהם

מחיר (בסיס/רכב מבחן): 425 אלף שקל / 485 אלף שקל
למה כן: הופעה, צליל מנוע וביצועים, אבזור ושימושיות
למה לא: השכנים יתלוננו על הרעש, רואה החשבון על הוצאות הדלק
ציון: 9/10

לרגע אחד אפשר להרגיש כמו במדינה נורמלית. מנוע ה-V8 שואג ורועד כשאני מצמיד את דוושת הגז עד הסוף, מאיץ במנחת הנטוש בערד כמו מטוס אמיתי. הצליל עוטף אותי, בזמן שאני מעביר הילוך אחרי הילוך למעלה, ולאוטו הזה יש יותר הילוכים מצילינדרים. תקשיבו לצליל הזה בסרטון.

סוף סוף, 60 שנה אחרי שהוצגה ונכנסה לייצור, פורד מוסטנג GT כאן בייבוא סדיר. היא יובאה לארץ בשנות ה-60 ולתקופה קצרה בשנות ה-90 בגרסה חלושה, אבל עכשיו היא כאן, עם המנוע הקלאסי, והבטחה לייבא בהמשך גם בגרסאות נוספות.

10 מיליון מוסטנגים יוצרו מאז שיכנע לי אייקוקה את הנהלת פורד שאפשר לייצר מכונית ספורט זולה על בסיס הפלקון המשפחתית והבטיח להם למכור 100 אלף בשנה הראשונה. הוא מכר 400 אלף. המיתוס הזה הספיק כבר לשבעה דורות של המוסטנג, ששרדה הרבה אחרי רוב המתחרות שנולדו בעקבותיה. הבולטת שבהן, שברולט קאמרו, מפסיקה ייצור בימים אלה. גם באירופה מכוניות ספורט כמו אודי TT מחזירות ציוד, ורק מוסטנג מכרה בשנה שעברה כמעט 50 אלף יחידות.

בסוף המסלול יש כיכר גדולה. הבלמים המחוזקים עושים את העבודה, היגוי היתר הדין נשלט אפילו בידי חובבן כמוני, ורק כשאני מתיישר ומאיץ חזרה, עם קצת בקפייר, קשה לשכוח שרק 60 ק"מ מכאן יש כרגע פיצוצים אמיתיים מאוד, ודי קרוב לכאן ממריאים מטוסי אף-35 עם טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת, ולא בשביל הכיף של הטייסים שלהם.

קשה לברוח, מותר לקבל הסחה קצרה. במונחים של מטוסי קרב, המוסטנג היא יותר פאנטום, מכונה כריזמטית שכבר לא עושים יותר, ולא ברור איך הצליחה לשרוד מול כל המחוקקים והתקנות וההגבלות. איך נראית האגדה הזאת בעשור השביעי שלה, ולמה אנחנו כל כך שמחים שהיא עשתה עלייה - תמשיכו לקרוא.

פורד מוסטנג. אודי עציון,
קרבית בכל זווית/אודי עציון

עיצוב: מסוס המוסטנג הדוהר על הגריל, דרך כונס האוויר במכסה המנוע ועד הספוילר מאחור, היא נראית כמו מוסטנג. שרירית, זורמת, מחפשת אקשן ודוחות מהירות. עם הפסים של חבילת האבזור Over The Top היא נראית עוד יותר מכונה לקרב, כשבלמי הברמבו האדומים מציצים מחישוקי ה-20 אינץ'.

אבל היא גדולה. בתכנון הדור השביעי התפלקו לפורד עוד 9 ס"מ לאורך, ועכשיו עם 4.81 מטר היא ארוכה מכמה מיני ואנים 7 מושבים. מכונית ספורט שמגמדת פורשה קיימן ומאזדה MX5 בממדים.

עוד בוואלה!

עם חבילת הסלולר של וואלה תשלמו פחות! בואו לחסוך

לכתבה המלאה
פורד מוסטנג. אודי עציון, מערכת וואלה
סביבת נהג מודרנית ועדיין קלה לתפעול/מערכת וואלה, אודי עציון
הדור השביעי מבטא את הדילמה של פורד. איך מייצרים מכונית שגם תאזכר אייקון קלאסי, אבל לא תיראה מיושנת. שתמצא לקוחות בטקסס, אבל גם אצל הסטארט אפיסטים חובבי ההגה בוואלי

סביבת נהג: הדור השביעי שהושק השנה מבטא את הדילמה של פורד. איך מייצרים מכונית שגם תאזכר אייקון קלאסי, אבל לא תיראה מיושנת. שתמצא לקוחות בטקסס, אבל גם אצל הסטארט אפיסטים חובבי ההגה בוואלי.

לכן על צמד מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים אפשר לקבל תצוגה קלאסית שמאזכרת את סביבת הנהג של המוסטנג 64', יש שפע אפשרויות כוונון ושליטה, כולל על עוצמת צלילי האגזוז, מה שמזכיר שרמקולים מעורבים שם וזה לא הרעש נטו מהמנוע.

ועדיין, התפעול פשוט יחסית, יש כפתורים פיזיים, ותפעול יעיל לבקרת האקלים מהמסך. המושבים חשמליים, אבל תנוחת הישיבה נמוכה כרגיל. מכסה המנוע רחוק ממך, מזכיר את הממדים.

לכן גם יש הרבה מקום מלפנים, ואפילו בשני המושבים מאחור, שהגישה אליהם לא הכי נוחה, אבל אפשר להושיב בהם בנוחות סבירה מבוגר בגובה של עד 1.65. גבוה יותר עלול להיחבט בגג הזכוכית שמעליו בעת מעבר על פסי האטה. איכות הייצור טובה וגם רמת החומרים מפתיעה לטובה עבור מכונית אמריקאית.

פורד מוסטנג. אודי עציון, מערכת וואלה
לא בשביל זה תקנו אותה, אבל המוסטנג תביא את המשלוח השבועי למשפחה מהסופר יותר מהר מוולט/מערכת וואלה, אודי עציון

ויש גם תא מטען: 382 ליטר, פתח צר אמנם, אבל בהחלט מספיק לרוב השימושים המשפחתיים וגדול מהמקובל במכוניות ספורט.

אבזור: חישוקי 19 אינץ' בדגם הבסיסי (425 אלף שקל), 20 אינץ' ברכב המבחן (485 אלף שקל). יש כניסה והנעה ללא מפתח, ריפודי עור למושבים החשמליים, המחוממים והמאווררים. בקרת אקלים מפוצלת, קישוריות אנדרואיד ואפל ממסך המולטימדיה 13.2 אינץ' ולוח מחוונים 12.4 אינץ'. ה- nite pony ב-440 אלף שקל משנה את עיצוב החישוקים, גימור שחור לסמלים, הגג, מראות הצד ועוד. עוד הבדלים בין שתי גרסאות הביצועים, כולל ה- over the topשבו נהגנו עם מדבקות ה-Racing Strips לדגם הבסיסי כוללים 4 יציאות מפלט, מוטות מייצבים עבים יותר, דיסקים גדולים יותר, בלמים של ברמבו (6 בוכנות במקום 4 בקדמיים, 4 במקום אחת בודד מאחור) ועוד.

מערכות הבטיחות: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התרעה על רכב ב"שטח מת", ועוד. בגלל התקינה האמריקאית, ואולי בזכותה, אין את התרעות המהירות המעצבנות שיש היום בכל רכב חדש בתקינה אירופית.

פורד מוסטנג. אודי עציון, מערכת וואלה
המכונית הזולה ביותר בארץ עם מנוע V8, בפער/מערכת וואלה, אודי עציון
אז כן כנראה שאם הייתם עומדים לידינו בזינוק באיזו גרסת פרפורמנס חשמלית הייתם מקדימים אותנו בסלולרי על גלגלים שלכם. אבל גם בחתוליה הקרובה אפשר לקבל סטייק קצת שונה מאחד של מסעדת בשרים מתמחה

ביצועים: בדור הזה שהוצג ב-2022 ונכנס לייצור במאי 2023 מוצעת המוסטנג עם שני מנועים - 2.3 ליטר אקובוסט עם 4 צילינדרים ו-315 כ"ס, ועם הדבר האמיתי - 5 ליטר בתצורת V8 שאלינו יגיע עם 480 או 486 כ"ס. גם כאן אנחנו מרווחים מהתקינה האמריקאית: האירופים מקבלים את המנוע הזה עם 440 כ"ס. בהמשך אמורה להגיע גרסת העל Dark Horse, עם מעל 500 כ"ס.

המנוע מחובר כמובן לגלגלים האחוריים דרך תיבת אוטומטית עם 10 הילוכים: הגירסה הידנית, 6 הילוכים, לא מיובאת לצערנו. לכל הגרסאות דיפרנציאל מוגבל החלקה, כאשר ב-nite pony plus וה-over the top הוא עם יחס קצר יותר.

עד כמה היא מהירה? פורד ארה"ב לא מפרסמת כנהוג שם נתוני ביצועים, ובעיתונות הרכב האמריקאית מדדו לידנית 4.3 שניות. האירופית האוטומטית החלשה יותר קיבלה נתון יצרן - באירופה כן מפרסמים את המספרים האלה - של 4.9 שניות. אז נעריך בזהירות שמדובר בסביב 4.5 שניות. דיון שפעם היה גוזל ערבים שלמים בפאבים, והיום טסלה ושאר החשמליות עם 0-100 בפחות מ-4 שניות קצת הפכו למיותר.

אז כן, חובבי חשמליות, כנראה שאם הייתם עומדים לידינו בזינוק בערד באיזו גרסת פרפורמנס הייתם מקדימים אותנו בסלולרי על גלגלים שלכם. אבל גם בחתוליה הקרובה לביתכם אפשר לקבל סטייק, שיהיה קצת שונה מאחד של מסעדת בשרים מתמחה.

המוסטנג לא סתם מהירה. היא מעניקה את חוויית ההמראה השלמה: צליל המנוע, הויברציות, הריח של הבנזין והצמיגים. זה מפגר כמה שזה כיף וילדותי, ואמיתי. תיבת ההילוכים האוטומטית מהירה מאוד, מגיבה היטב לתפעול ההילוכים מהמנופים מאחורי ההגה. ולא באמת צריך מסלול כדי ליהנות: כל תאוצה ברמזור, כל יציאה לעקיפה היא מופע רוק. עם זאת, יכול להיות שלא כל השכנים יאהבו להתעורר מההתנעה שלכם בבוקר.

אבל לכל שבת יש מוצאי שבת, ומשאבת דלק ומסים שמחכה לכרטיס האשראי שלנו. אנחנו השגנו 7.5 ק"מ לליטר, ולא כל הזמן הצמדנו את הדוושה לרצפה.

פורד מוסטנג. אודי עציון,
האחיזה גבוהה, הגוף נשלט היטב בסיבובים, אבל עם 4.81 מטר ו-1.8 טון היא לא פורשה קיימן/אודי עציון
הקלישאה "מתנהגת כמו מכונית קרטינג" לא מתקיימת כאן: זאת מכונית ספורט גדולה, ארוכה וכבדה. אבל היא מתמרנת היטב. לפורשה קיימן וב.מ.וו M2 אין ממה לדאוג, אבל למוסטנג אין ממה להתבייש. כבוד

נוחות והתנהגות: עם שפע אפשרויות כיול, כולל מצבי מסלול ומירוצי דראג ומתלים אדפטיביים, יש כאן מאמץ לתפור את ההתנהגות, כמו הביצועים, לאירוע. לא יכול להגיד שההבדלים דרמטיים. כן אפשר להתפעל מהאחיזה הגבוהה, השליטה בתנועת הגוף, היכולת לזרוק זנב בלחיצה חזקה מדי בסיבוב, ולהחזיר אותו בהרמת דוושה.

הקלישאה "מתנהגת כמו מכונית קרטינג" לא מתקיימת כאן: זאת מכונית ספורט גדולה, ארוכה וכבדה. אבל תחת המגבלות האלה היא מתמרנת היטב, מוחקת דעות קדומות נגד מכוניות אמריקאיות. לפורשה קיימן וב.מ.וו M2 אין ממה לדאוג, אבל למוסטנג אין ממה להתבייש. כבוד.

כיול המתלים קשיח כמצופה ממכונית ספורט, אבל המוסטנג לא בלתי נוחה ולא מעניקה מדי בעיר. בסיס הגלגלים הארוך בהחלט מסייע כאן.

פורד מוסטנג. אודי עציון,
סוס וגמלים נפגשו בדרך. קצת צמאה המוסטנג הזאת, אבל כל כך מהנה/אודי עציון
נכון שה"כמו פעם" מתבטא בצריכת דלק שערורייתית, וברמות זיהום אוויר של מטוס קרב. אבל כך גם התחושות והריגושים. מכונית שרירים אמיתית, עם בטיחות של מכונית מודרנית, וכאן למכירה ב-2024. שרק נזכה להסיע בה את החטופים הביתה

השורה התחתונה: אין גרם אחד של פוליטיקלי קורקט באוטו הזה, מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. ואתה מקבל הרבה, ביצועים, התנהגות, אבזור ובעיקר חוויה. המוסטנג המקורית הייתה זולה יחסית, זו כבר ממש לא, נקווה שגרסת ה-2.3 אקו בוסט תנחת כאן במהרה, ללא 8 צילינדרים, אבל עם חלק גדול מהחוויה במחיר יותר נגיש. וכמובן גרסאות הקבריולה.

נכון שה"כמו פעם" מתבטא בצריכת דלק שערורייתית, וברמות זיהום אוויר של מטוס קרב. אבל כך גם התחושות והריגושים. מכונית שרירים אמיתית, עם בטיחות של מכונית מודרנית, וכאן למכירה ב-2024. שרק נזכה להסיע בה את החטופים הביתה.

פרסומת לדגמי פורד בישראל 1965. החברה הארץ ישראלית לאוטומובילים, צילום מסך
פרסומת לדגמי פורד בישראל לפני כמעט 60 שנה: 26 אלף לירות ויש לכם מוסטנג 6 צילינדרים/צילום מסך, החברה הארץ ישראלית לאוטומובילים

על הצד הטכני: פורד מוסטנג GT

מנוע: בנזין, 5,038 סמ"ק בתצורת 8 צילינדרים עם
הספק מרבי (כ"ס): 486 ב-7,250 סל"ד
מומנט מרבי (קג"מ): 58 קג"מ ב-4,900 סל"ד
תיבת הילוכים, הנעה: אוט', 10 הילוכים. הנעה אחורית

ממדים:
אורך (מטר):
4.81
רוחב (מטר): 1.91
גובה (מטר): 1.40
בסיס גלגלים (מטר): 2.71
תא מטען (ליטר): 382
צמיגים: 265/35R20
משקל עצמי (ק"ג): 1,834

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
4.5
מהירות מרבית (קמ"ש): 250
צריכת דלק (יצרן, קמ"ל): 8.2
צריכת דלק (מבחן, קמ"ל): 7.5

בטיחות:
ציון במבחן הריסוק האירופי:
לא נבחנה
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחורה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכב בשטח מת, התרעת עייפות נהג

אחריות:
3 שנים או 100 אלף ק"מ

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully