וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגנו באודי Q6 איטרון: כשלאחיך התאום קוראים פורשה

עודכן לאחרונה: 12.7.2024 / 0:34

אודי משלימה את ליין הקרוסאוברים שלה עם ילד הסנדוויץ' Q6, שמשתלב בין ה-Q4 ל-Q8: רכב חשמלי טכנולוגי ומעודן ביותר. במחיר הנושק לחצי מיליון שקלים, לא ציפינו לפחות מזה

אודי Q6 איטרון 02. אודי,
02: העיצוב לוקח את ה-DNA של אודי קליק אחד קדימה, ועדיין תזהו מייד את השפה העיצובית של המותג מאינולשטאדט/אודי
"אחת המטרות העיקריות שלנו", אמר אינג'ניר סטפן גרינלנדר "הייתה להיפטר מתחושת הכבדות המלווה את הדור הנוכחי של מכוניות חשמליות". תיכף נצא לכביש כדי להרגיש, איך זה להיות קליל עם משקל עצמי של 2,350 קילוגרם?

מחיר משוער: קרוב ל-500 אלף שקלים
מתחרים: פורשה מקאן (תאום למחצה), ב.מ.וו iX3, מרצדס EQC, ניאו EL6
אהבנו: עידון ופינוק, טכנולוגיה, מרחב פנים ונוחות, ביצועים ב-SQ6
לא אהבנו: מחיר, עיצוב שמרני, קצת גדול לשימוש עירוני
ציון: 9/10

"אחת המטרות העיקריות שלנו", אמר אינג'ניר סטפן גרינלנדר "הייתה להיפטר מתחושת הכבדות המלווה את הדור הנוכחי של מכוניות חשמליות". טוב, עם סוללה של 100 קוט"ש השוקלת 590 קילוגרם, לא מפתיע שנולד כאן צורך בצמצום תחושת הכבדות. דרכם של מהנדסי אודי להשגת הקלילות עברה דרך פיתוח שני מנועים חזקים (387/510 כ"ס), היגוי חד ומיידי, מתלי אוויר הדוקים ומוטות מייצבים משופרים. תיכף נצא לכביש כדי להרגיש, איך זה להיות קליל עם משקל עצמי של 2,350 קילוגרם?

אבל לפני שניתן בגז (או בחשמל?) נקדיש כמה מילים ל-PPE, גאוותו הטכנולוגית החדשה של קונצרן פולקסווגן. Premium Platform Electric היא פלטפורמת 800-וולט חדשנית הכוללת סוללת 100 קווט"ש וטווח WLTP עד 625 קילומטרים, היא אמורה לחסוך 30% מתצרוכת החשמל בעודה משפרת את הביצועים ב-33%. פלטפורמה וורסטילית זו כבר מככבת בפורשה מקאן העדכני, ובעתיד הקרוב תופיע בדגמים נוספים של קונצרן פולקסווגן.

אודי Q6 איטרון 16. אודי,
השימושיות נשמרת הודות לתא מטען אחורי המכיל 526 ליטרים, ועוד קדמי בנפח 64 ליטרים/אודי
הלקוחות השמרניים אינם מחפשים זעקה מודרנית. מעל כונסי אוויר גדולים מוצבות יחידות תאורה OLED המהבהבות ומנצנצות בשלל מופעים פירוטכניים. מרשים לעין אבל איני בטוח עד כמה באמת נחוץ

עיצוב: באורך 4.77 מטרים וגובה 1.65 מטר, Q6 איטרון הוא קרוסאובר גדול ומרשים, בוודאי עם חישוקי ה-21 אינץ' של רכבי המבחן. גם אם נקלף מעליו את סמלי המותג והכיתובים תזהו מייד שזהו קרוסאובר של אודי - החזית, הפרופיל, כונסי האוויר, הכל מדבר ב'שפת אודי' שקיבלה טוויסט מודרני. לא תמצאו כאן קימורים נועזים ובוטים, אפילו חזית הרכב אינה נראית חשמלית מדי - הלקוחות השמרניים אינם מחפשים זעקה מודרנית, הם רוצים להרגיש בבית עם המותג המוכר להם. מעל כונסי אוויר גדולים מוצבות יחידות תאורה OLED המהבהבות ומנצנצות בשלל מופעים פירוטכניים. מרשים לעין אבל איני בטוח עד כמה באמת נחוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אודי Q6 איטרון 03. אודי,
מצא את ההבדלים: Q6 בכחול עמוק, SQ6 ספורטיבית בשחור-פחם. הגריל הקדמי נראה שגרתי, אבל הוא אטום/אודי

דופן ה-Q6 מגולפת בקווים חזקים, עם מיגוני גומי שחורים להשבחת המראה הקשוח. המופע החשמלי נמשך מאחור עם פס תאורה הנמתח לרוחב המכונית. השימושיות נשמרת עם תא מטען בנפח 526 ליטרים, ועוד תא מטען קדמי בנפח 64 ליטרים. בא לך לגרור את הסוסים לחווה של השכן? יש כושר גרירה מרשים עד 2,400 קילוגרם. סביר להניח שבעתיד תגיע גם גרסת ספורטבק עם צללית 'קופה'.

אודי Q6 איטרון. אודי,
תא הנוסעים נשלט על ידי שלושה צגי OLED: הימני מיועד לנוסע.ת מימין, השמאליים מכוונים אל הנהג/אודי
צג שלישי נועד לנוסע.ת מימין ומאפשר צפייה בניווט והפעלת מערכות. בזמן נהיגה חשוף הצג הימני רק לעיני הנוסע.ת אבל ברגע שהרכב נעצר, גם הנהג יכול לראות את המוצג עליו. פלאי האלקטרוניקה!

תא נוסעים: אינו שונה מהותית מתאי הנוסעים האחרונים של אודי, אבל ניכרת בו קפיצת מדרגה ברמת התצוגה והטכנולוגיה. צג מולטימדיה 14.5 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 11.9 אינץ' מוצגים זה לצד זה מאחורי לוח זכוכית פנורמית, קעורה ומרהיבה ביותר. שני צגי OLED אלה נועדו לנהג, הנהנה גם מתצוגה עילית משובחת המוקרנת על החלון הקדמי. צג 10.9 שלישי נועד לנוסע.ת מימין ומאפשר צפייה בניווט והפעלת מערכות שונות. בזמן נהיגה חשוף הצג הימני רק לעיני הנוסע.ת אבל ברגע שהרכב נעצר, גם הנהג יכול לראות את המוצג עליו. פלאי האלקטרוניקה!

אודי Q6 איטרון 14. אודי,
הנדסת האנוש מצוינת, איכות החומרים ברמה גבוהה מאוד/אודי

מעבר לתחכומים אלה, תא הנוסעים מציע מרחב גדול מאוד מלפנים ומאחור, ואת איכות הביצוע והגימור של אודי: חומרים משובחים (בד, עור, או חומרים ממוחזרים, אלקנטרה ב-SQ6). תמיכת המושבים מצוינת, הם מחושמלים וכוללים רמקולים במשענת הראש, לשמיעה דיסקרטית של שיחות טלפון או הנחיות ניווט. יש תאורת אווירה ושפע גאדג'טים, מערכת צליל Bang & Olufsen עם 20 רמקולים (המשדרת גם 'רעש לבן' להשקטת צליל המנוע והצמיגים), חלונות קדמיים מבודדים אקוסטית ועוד ועוד - בקיצור, אם חיפשתם 'פרימיום', הגעתם ליעד.

אודי Q6 איטרון 13. אודי,
ב-SQ6 הכוחנית תקבל מושבים מרופדי אלקנטרה עם תפרים אדומים, ועיטורים על חגורות הבטיחות/אודי
האמת היא שגם ה-Q6 הרגיל זריז מאוד; שכחנו אבל 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, זה מהר יותר מגולף GTI מודרנית. אודי לא נכנסו לקרבות ה-0-100 בין יצרנים סינים ואמריקנים, והתמקדו בטווח ריאלי המתקרב ל-600 קילומטרים

ביצועי מנוע, טווח וטעינה: ה-Q6 מגיע בשתי גרסאות מינוע, לשתיהן זוג מנועים. ה-Q6 מציעה 387 כ"ס ו-87 קג"מ עם 5.9 שניות מאפס ל-100 קמ"ש, ה-SQ6 הספורטיבית מתהדרת ב-510 כ"ס ו-4.3 שניות. בעתיד תגיע גם גרסת 326 כ"ס מוזלת, עם מנוע אחורי בודד וטווח עד 640 קילומטרים. האמת היא שגם ה-Q6 הרגילה הייתה זריזה מאוד; כבר שכחנו אבל 5.9 שניות ל-100 קמ"ש, זה מהר יותר מאשר גולף GTI מודרנית. אודי לא נכנסו לקרבות ה-0-100 המתחוללים בין יצרנים סינים ואמריקנים והציעו מכונית חזקה ומהירה מאוד, המאפשרת טווח ריאלי המתקרב ל-600 קילומטרים.

אודי Q6 איטרון 05. אודי,
510 כ"ס זה מצוין, אבל גם ה-387 של גרסת הבסיס יספקו כל צורך ראוי. בתמורה תקבל נוחות טובה מאשר בגרסה הספורטיבית/אודי

מי שבכל זאת רוצה להתעופף ראשון מהרמזור יזמין SQ6 המסיימת את המיאוץ הקלאסי ב-4.3 שניות מסמרות שיער. זה מהר, מהר מאוד - בזינוק במצב Launch הזינוק ברוטאלי ברמה לא נעימה פיזית, והתאוצה מתמשכת עמוק אל תחומי ה-180 קמ"ש ומעלה, עד 230 קמ"ש. בנהיגה רגילה אתה לא מרגיש עוצמות כאלה, אבל שתי ה-Q6 מהירות ומשכנעות מאוד. הנסיעה שקטה ועוצמתית, תאוצות הביניים מיידיות. ניתן לשלוט בטעינה רגנרטיבית באמצעות מנופי הגה, מנסיעה חופשית לגמרי עד נהיגת 'דוושה אחת', עד עצירה מוחלטת.

אודי Q6 איטרון 09. אודי,
המהנדסים טוענים כי נהיגה במצב 'דוושה אחת' מספקת מספיק בלימה ל-90% מהמקרים, בלי לגעת בבלם/אודי
בעמדה מתאימה, 10 דקות טעינה יוסיפו לטווח 255 קילומטרים. טעינה מ-10% ל-80% תימשך 21 דקות בלבד, אם תצליח למצוא אחת חזקה כל כך. אנחנו מגיעים לשלב שבו 'חרדת הטווח' מתחילה להתמוסס

ל-Q6 ול-QS6 יש סוללה של 100 קווט"ש (95 נטו), המבוססת על טכנולוגיית 800 וולט וקצב טעינה מהירה של 270 קילואט; בעמדה מתאימה, 10 דקות טעינה יוסיפו לטווח 255 קילומטרים. טעינה מ-10% ל-80% תימשך 21 דקות בלבד, אם תצליח למצוא אחת חזקה כל כך. נתונים אלה מביאים אותנו לשלב בו 'חרדת הטווח' מתחילה להתמוסס ולהפסיק להיות שיקול.

אודי Q6 איטרון 06. אודי,
למרות ההנעה הכפולה והאפשרות להגביה את המרכב, זה ממש לא רכב שטח: המרכב גדול, הצמיגים פגיעים, ואין גלגל חלופי/אודי
ה-Q6 נוח אפילו בשבילי עפר אליהם התגלגלנו (לא, זה לא רכב שטח, אל תתבלבלו. הגבהת מרכב של 4.5 סטימטרים מפתה לשעשועי שטח אבל עם צמיגים ספורטיביים ובלי גלגל רזרבי, Don't!)

נוחות והתנהגות כביש: אחת הציפיות מרכב כזה היא נוחות נסיעה גבוהה מאוד. בעזרת מתלי אוויר אדפטיביים ה-Q6 נוח מאוד, על כביש מהיר ואפילו בשבילי עפר אליהם התגלגלנו לקילומטרים ספורים (לא, לא, זה לא רכב שטח, אל תתבלבלו. הגבהת מרכב של 4.5 סטימטרים יכולה לפתות אתכם לשעשועי שטח אבל עם צמיגים ספורטיביים ובלי גלגל רזרבי, Don't!). במהירות איטית אתה מרגיש את הפרופיל הנמוך של הצמיגים, 285/40R21 מאחור, 255/40R21 מלפנים. לארץ יגיעו Q6 רק עם חישוקי 20 או 21 אינץ', באירופה יימכרו דגמי הבסיס גם עם חישוקי 19 אינץ', נוחים ושימושיים. ה-SQ6 קצת יותר נוקשה, תוצאה צפוייה נוכח המתלים הספורטיביים. ה-Q6 רחב בכמה מילימטרים מ-Q8 היוקרתי יותר; ברוחב 194 סנטימטרים הוא עלול לאתגר נהגים פחות מיומנים, בוודאי בסימטאות העיר.

אודי Q6. אודי,
ה-SQ6 מהיר ויציב מאוד, אבל אין בו את חדוות הנהיגה של ספורטיביות בנזין קטנות יותר/אודי
אבל לא יעזור כלום, ככל שהאיזון וההרמוניה של ה-Q6 משובחות, אתה עדיין מרגיש את ה-2.3 טונות. לצמצם תחושת כבדות? לחלוטין. להעלים אותה? עוד לא. מראות הצד וקורות A מפריעות לתצפית קדימה באלכסון

האמנם הצליחו המהנדסים להיפטר מתחושת הכבדות עליה דיברו בהשקה? כן, ולא. המכונית מגיבה מהר וחד להפניית ההגה, המנועים החזקים מעניקים תאוצה נטולת מאמץ, הבלמים נושכים היטב ובאופן רציף, הישג נאה בעולם המכוניות החשמליות. אחיזת הפירלי P-Zero מעולה ורכינת הגוף מינימלית, ה-Q6 נאחז בכביש בציפורניים, קרוזר אוטוסטרדות מעולה ומרגיע. כניסה למהמורות אספלט גדולות לא מוציאה אותו משלוותו, ותחושת הביטחון גבוהה מאוד.

אבל לא יעזור כלום, ככל שהאיזון וההרמוניה של ה-Q6 משובחות, אתה עדיין מרגיש את ה-2.3 טונות. לצמצם תחושת כבדות? לחלוטין. להעלים אותה? עוד לא. מפרט הבטיחות עשיר עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, התראות על כניסה לשטח מת, ובקרת שיוט המסתייעת במידע ממערכת הניווט. התצפית קדימה ולאחור טובה, אבל מראות הצד וקורות A מפריעות לתצפית קדימה באלכסון.

אודי Q6 איטרון 10. אודי,
עמדת הפיקוד נוחה וארגונומית. הצג הקעור מכניס נופך טכנולוגי ביותר/אודי

השורה התחתונה: בזמן ש-Q4 ו-Q8 כבר מתחילות להזדקן, הגיע Q6 עם פלטפורמת PPE המתוחכמת, והצעיר את ליין הקרוסאוברים של אודי. Q6 יכול אולי להיות ילד סנדוויץ' בין ה-4 וה-8 אבל הוא דינמי יותר, חסכוני יותר, נראה מודרני והוא עשוי לשכנע לקוחות שמרניים של אודי לעבור מבנזין ודיזל לחשמל נקי. אני משער שבמחירים המתחילים בכחצי מיליון שקלים, הוא לא יציף את רחובות תל אביב. רוב המכירות יהיו של Q6 'הרגיל', המרשים מאוד לכשעצמו. רק קומץ לקוחות ישקיע את כספו ב-SQ6 החזק יותר, העשוי להוות אלטרנטיבה 'מוזלת' לפורשה מקאן היושבת על פלטפורמה ומכלולים דומים.

אודי Q6 איטרון 11. אודי,
שוחרי נהיגה לא ייסתפקו במושב האחורי, למרות שהוא מרווח ומפנק מאוד/אודי

על הצד הטכני: אודי Q6 איטרון (בסוגריים: SQ6)

מנוע: 2 חשמליים
הספק מרבי (כ"ס): 387 (510)
מומנט מרבי (קג"מ): 34.5
תיבת הילוכים, הנעה: אוט', תמסורת ישירה. הנעה כפולה

חשמל:
סוללה (קוט"ש):
100, 94 נטו
טעינה איטית (קילוואט): 11
טעינה מהירה (קילוואט): 270
טווח נסיעה משולב (ק"מ): 625 (565)

ממדים:
אורך (מטר): 4.77
רוחב (מטר): 193.1
גובה (מטר): 164.8
בסיס גלגלים (מטר): 289.9
תא מטען (ליטר): 526 + 64
צמיגים: 285/40R21 אחוריים, 255/40R21 קדמיים
משקל עצמי (ק"ג): 2,350

ביצועים (יצרן):
0-100 קמ"ש (שניות):
5.9 (4.3)
מהירות מרבית (קמ"ש): 210 (230)

אחריות:
שלוש שנים או 100 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה

הכותב היה אורח אודי בספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully