וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיום: מדרחוב אגריפס בירושלים יוצא לדרך

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 11:25

מ-18:00 ועד מחר לפנות ערב יהפוך חלק מהרחוב הצמוד לשוק מחנה יהודה לחד סיטרי, כדי להקצות נתיב אחד לטובת הולכי רגל באזור הבילויים והקניות העמוס. התנועה ברובו תוגבל גם במשך השבוע רק לתחבורה ציבורית ותושבי הסביבה

הדמייה: פיילוט מדרחוב אגריפס. איקן מס מדיה,
מבט מכיוון בניין כלל: המדרכה הצרה לא מצלחה לקלוט את כמויות המבקרים בשוק/איקן מס מדיה

לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים, וגם לרכבת הקלה: עיריית ירושלים ממשיכה בהגבלת תנועת הרכב הפרטי במרכז העיר, כדי לפנות יותר מקום להולכי רגל. מהיום ב-18:00 יהפוך רחוב אגריפס לחד סיטרי בימי חמישי ושישי ובחלקו ישמש כמדרחוב.

כרגע מוגבר המהלך כפיילוט, אבל בטווח הארוך צפויים חלקים מהרחוב המרכזי בבירה להפוך למדרחוב מלא, אחרי שיתחילו לפעול בבירה שני הרכבת הקלה הנוספים בין 2026 לסוף העשור, שיצטרפו לקו האדום שפועל מאז 2011 והפך כלי תחבורה מרכזי בהגעת קונים, תושבים ומבקרים לשוק מחנה יהודה ולתושבי שכונת נחלאות.

המדרכה הצרה לאורך הרחוב הישן לא מסוגלת להכיל את כמות הצועדים עליה, בעיקר בימים ושעות שבהן אזור השוק משמש לא רק לקניות, אלא כמוקד בילוי עם עשרות בתי אוכל שנפתחים בו בקצב גובר, לצד הבאסטות הוותיקות, ומושכים אליהם לא רק ירושלמים, אלא גם אורחים ישראל מחוץ לעיר, ותיירים מחו"ל.

הדמייה: פיילוט מדרחוב אגריפס. איקן מס מדיה,
ומזווית אחרת: העברת הקווים שימשיכו לעבור בנתיב לחשמליים הופכת קריטית מתמיד/איקן מס מדיה

במסגרת הפיילוט יפעל רחוב אגריפס מכיוון השוקניון עד לרחוב שילה כנתיב תחבורה רגיל במשך כל ימות השבוע. במקטע העליון שבין רחוב שילה לכי"ח )מרכז כלל) תותר נסיעה רק לתחבורה ציבורית ולבעלי תו חניה אזורי במהלך כל ימות השבוע. מקטע זה ייאכף לאורך כל השבוע, ללא קשר לפיילוט, זאת בכפוף להוראות משרד התחבורה.

הנתיב היורד בכיוון רחוב אגריפס (מרחוב כי"ח ועד רחוב בית יעקב), יבוטל לתנועת רכבים בימי הפיילוט, פרט למקטע שבין רחוב מחנה יהודה לרחוב הערמונים, וזאת כדי לאפשר תנועתיות סביב רחובות השכונה, חניה בחניונים הסמוכים ופריקה וטעינה כהרגלה, בבניין עייני וברחוב מחנה יהודה.
הנסיעה במקטע באגריפס (בין רחוב הערמונים לרחוב בית יעקב), לא תתאפשר. במהלך יתר ימות השבוע (א'-ד') נתיב זה ימשיך לתפקד כנת"צ בלבד, כפי שתיפקד עד היום. מחניון עייני תתאפשר פניה לרחוב הערמונים.

ההדמיות של עיריית ירושלים מראות שולחנות בתי אוכל שנפרסים בנתיב שהתפנה, לא בטוח שהסועדים ירגיעו בנוח לשבת בצמוד לתנועת אוטובוסים שיתמשך. יהיה צורך בהגבלת מהירות הנסיעה בנתיב הפעיל ל-30 קמ"ש ואכיפה של המהירות כדי להבטיח סביבה בטוחה להולכי הרגל במקום.

תנועת האוטובוסים בציר שנסגר בימי חמישי ועד כניסת השבת תימשך כסדרה במסלולים עוקפים. כמו כן, תתאפשר כניסת ויציאת רכבים מהרחובות המתחברים לרחוב אגריפס. בשכונת נחלאות תתאפשר חניה ותנועת רכבים של תושבי השכונה בלבד - במקטע בין רחוב בצלאל לרחוב אגריפס.

במסגרת הפיילוט יינתן מענה לקווי התחבורה הציבורית ברחוב אגריפס בדרכים חלופיות. הקווים שיושפעו הם קו 18 של חב' אגד, קווים 74, 75 ו-78 של סופרבוס, קווים 25, 45, ו-66 של חב' אקסטרה, קווי הלילה 202 ו-267 של אלקטרה אפיקים וקו 217 של קווים.

התנועה לכיוון מערב תוסט לרחובות עליאש ובצלאל, התנועה לכיוון מזרח, בכל ימות השבוע תהיה בלעדית לתחבורה ציבורית ותיאסר תנועת רכבים פרטיים.

הנוסעים בקווים 25, 45, 78 (לכיוון בנייני האומה) וקווים 74, 75 (לכיוון גבעת שאול והר נוף) לאזור השוק יוכלו להשתמש בתחנת הנביאים/הדווידקה או באמצעות מעבר לרכבת הקלה.

לטובת תושבי השכונה יתווספו מחסומים אלקטרוניים חכמים בכניסות לנחלאות-צפון, אשר תאפשר תנועה וחניית רכבים של בעלי תו 6 בלבד בשכונה. המחסומים ייפתחו אוטומטית לרכבים עם תו אזורי.

הרחובות ארנון, אליהו סלמן, הרב בראשי, חכם שלום, ירמוך ונהר פרת יוכשרו לטובת חניית בעלי תו אזורי 6 בלבד מ-24 ביולי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו צעד משמעותי לשיפור הבטיחות, הנגישות וחווית המבקרים באזור. התכנית הורכבה בשיתוף פעולה מלא עם ועד סוחרי השוק, מינהל קהילתי לב העיר ומשטרת ירושלים. התוכנית תסייע להפחתת עומסי התנועה, תגדיל את מרחב ההליכה ותאפשר חוויית ביקור נעימה ובטוחה יותר בשוק".

ירושלים הייתה העיר הראשונה בארץ שסגרה רחוב מרכזי לתנועת מכוניות והותירה אותו פתוח להולכי רגל ורוכבי אופניים בלבד, כאשר הפכה בשנות ה-80 את רובו של רחוב בן יהודה במרכז העיר למדרחוב. בהמשך הוקמו בעיר המדרחוב בנחלת שבעה, ורחוב יפו מתפקד ברובו כמדרחוב שבו חולפת הרכבת הקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully