וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצל הבריטים אין חוכמות: חסמו את נתיבי איילון של לונדון וקיבלו 5 שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 12:27

שנתיים אחרי שחסמו את ה-M25 וגרמו לפקקי ענק, נשלחו חמישה פעילי סביבה בריטים למאסר על קשירת קשר לארגון ההפגנה שחסמה את הכביש המהיר

פעילי Just Stop Oil חוסמים את כביש M25 בלונדון/Just Stop Oil

בישראל הפכה בשנים האחרונות חסימת כבישים מרכזיים לדרך כמעט בסיסית להביע מחאה. מפגינים נגד הממשלה נגד ההתנתקות, בעד המחאה החברתית או נגד הרפורמה המשפטית? חוסמים את נתיבי איילון בתל אביב או כביש בגין בירושלים. מפגינים נגד גיוס חרדים? חוסמים את כביש 4, או את היציאה מהבירה.

ההפגנות האלה גורמות לשיבושים גדולים בסדר הציבורי, מעכבים עשרות אלפים בדרכים, ועולים למשק מיליונים בבזבוז זמן של הנוסעים במכוניות ובאוטובוסים בדרכים, ובהזעקת כוחות משטרה לפנות את המוחים. מקבלי ההחלטות שנגדם מוחים המפגינים לא מרגישים את בשרם את המחאה, רק אזרחים שהיה להם את המזל הרע לעבור במקום בזמן שהכביש נחסם.

בישראל כמעט ולא מגישים כתבי אישום נגד חוסמי כבישים למרות שהחוק קובע שמדובר בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיבי תחבורה שדינה עד 20 שנות מאסר.

פעילי המחאה החברתית חסמו קטע מנתיבי איילון - יולי 2012. דרור עינב
מפגינים בתל אביב חוסמים את איילון/דרור עינב

אצל הבריטים, לעומת זאת, אין חוכמות. בימים האחרונים הורשעו חמישה פעילי סביבה מארגון Just Stop Oil, כולל אחד ממייסדיו, בגין קשירת קשר לארגן הפגנות שחסמו כביש מהיר מרכזי בלונדון, ונשלחו למאסר של 4 עד 5 שנים.

הקבוצה, המוחה נגד המשך השימוש בנפט שמאיץ את משבר האקלים, אירגנה בנובמבר 2022 את חסימת ה-M25, כביש הטבעת שמקיף את הבירה הבריטית והפך לאחד הכבישים העמוסים באנגליה. רוג'ר האלאם (58), פעיל סביבתי שהיה אחד ממייסדי הקבוצה, הסכים לגרום להפרעה לתנועה על ידי כך ש-50 מפגינים יטפסו על גשרים מעל הכביש המהיר במשך ארבעה ימים רצופים בנובמבר לפני שנתיים. הוא נדון לחמש שנות מאסר.

על דניאל שו בן ה-38, לואיז לנקסטר בת ה-58, לוסיה ויטאקר דה אבראו בת ה-35 וקרסידה גתין בת ה-22, נגזו ביום חמישי 4 שנות מאסר.

עוד בוואלה!

וואלה מובייל במבצע משפחתי משתלם במיוחד! חוסכים לכל המשפחה

לכתבה המלאה
חמישה פעילי סביבה בריטיים נשלחו למאסר של 4-5 שנים בגלל חסימת כבישים. Just For Oil,
חמשת הפעילים שיישלחו לכלא. "מפגיני אקלים שלווים בעולם שעולה באש"./Just For Oil

התובעים במשפט הציגו את הנזק הכלכלי שגרמו ההפגנות: עיכוב של יותר מ-700 אלף מכוניות, נזק ישיר של 765 אלף ליש"ט, ועלויות למשטרה בשווי 1.1 מיליון ליש"ט.

הם גם הציגו סרטון משיחת זום שבה ארגנו החמישה את ההפגנות. כתב של עיתון הסאן הבריטי, שהצטרף לשיחה והעמיד פנים שהוא מתעניין במחאה, הצליח להקליט חלק ממנה והעביר את ההקלטות למשטרה.

פעילים בארגון אמרו בתגובה כי "צפינו במה שניתן לתאר רק כבריונות שיפוטית, התעלמות מוחלטת מכל נסיבות מקלות בכל הנוגע לגזר הדין. עונשים גבוהים באופן לא פרופורציונלי שניתנו למפגיני אקלים שלווים בעולם שעולה באש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully