וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך גורמים לחיות בר לזהות סכנה ולהתרחק מהמסילה ומפגיעת רכבת

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 21:50

חיות הבר שנכנסות לשטחי המסילה גורמות לאלפי דקות עיכוב לרכבות נוסעים מידי שנה. ברכבת מנסים להתמודד עם התופעה באמצעות שיתוף פעולה עם סטארט-אפ ישראלי שפיתח מערכת בינה מלאכותית להרחקתן מהמסילה

מערכת של זורונט מסייעת לרכבת ישראל להרחיק חיות בר מהמסילה/רכבת ישראל

הגידול המשמעותי במספר הנוסעים ברכבת ישראל לצד המשך פיתוח רשת המסילות בארץ מחריפים בעיה שעימה מתמודדים ברכבת ישראל, וחברות רכבת בעולם: חיות בר אשר נכנסות לשטחי המסילה.

למרות הגידור הנרחב, ומעברים אקולוגיים אותם מבצעת הרכבת לטובת מעבר בטוח של חיות הבר, מדי שנה נרשמים עשרות אירועים של פגיעה בחיות בר. בשנים האחרונות נרשמו אלפי דקות עיכוב של רכבות מידי שנה, בשל אירועים במעורבות בעלי חיים שנכנסו לשטחי המסילה.

על מנת להתמודד עם הבעיה הציבה רכבת ישראל מערכת מבוססת בינה מלאכותית להרתעה אוטומטית של בעלי חיים. המערכת סורקת תמידית את סביבת המסילה, ובמידה והיא מזהה פעילות מסוכנת, משתמשת בחיוויים קוליים ואוריים על מנת להרתיע את חיות הבר ולהרחיקן מהמסילה.

המערכת, מתוצרת זורונט הישראלית, מסוגלת לנהל אלפי אירועים בו זמנית באזורים שונים, ואף לשלוח כוחות סיור ובטיחות במידת הצורך.

המערכת מזהה דורבן ומבריחה אותו מהמסילה

מערכת ישראלית מסייעת לרכבת ישראל להרחיק חיות בר מהמסילה כדי שלא יידרסו/רכבת ישראל

במסגרת הפיילוט שהוגדר כמוצלח, נפרסה המערכת בשני מוקדים המאופיינים במעברים תדירים של עדרי חיות, באזור זיכרון יעקב ומישור החוף.

בחינת תוצאות ראשוניות של הפיילוט הראו כי מתוך 277 אירועי הופעת חיות בקרבת המסילה, המערכת הצליחה להבריח כ-99.3% מהן. בזכות אופי המערכת, המאופיינת בלמידה אוטונומית של התנהגות הפרטים, גם במקרים בהם חיות הצליחו לעבור את פסי הרכבת, המערכת הצליחה לנטרל אותם בניסיונות המעבר הבאים.

עו"ד משה שמעוני, יו"ר רכבת ישראל: "בהתאם להחלטת הממשלה בנושא, פועלת הרכבת לקידום חדשנות בתחומי פעילותה השונים, וכן לסיוע למגזר הטכנולוגיה הישראלי, לטובת שימור מעמדה של ישראל כ'סטארט-אפ ניישן'. לאחרונה אף אישר הדירקטוריון בראשותי הרחבה של שיתוף הפעולה המתבצע בשיתוף חברה ישראלית מובילה המפתחת מערכות לזיהוי עצמים על המסילה."

שיקו זנה, מנכ"ל רכבת ישראל: "שיתוף הפעולה המדובר, אשר יסייע רבות לקידום בטיחות הנסיעה, שיפור השירות לנוסע, ושמירה על המרקם האקולוגי בסביבת המסילה, הינו חלק מתהליך שהניב בעבר פתרונות חדשניים למגוון אתגרים וסוגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully