וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה מזהירה מהטריק החדש: עיטוף כבל טעינה במגבת רטובה "מסוכן"

עודכן לאחרונה: 28.7.2024 / 14:51

במתחמי הסופרצ'ארג'רים של טסלה בארה"ב תועדו נהגים עוטפים את כבל הטעינה המהירה במגבת רטובה. למה הם עושים את זה ומה הסכנה

כל נהג רכב חשמלי מכיר את זה: קצב הטעינה בעמדות המהירות לא בדיוק זהה לנתוני היצרן המובטחים.

מחשבי הסוללה והטעינה מתאמים ביניהם את קצב הטעינה, בהתאם לקצב הטעינה המירבי שהסוללה יכולה לקבל, שיהיה פעמים רבות איטי יותר מהקצב שבו יכולה העמדה להזרים חשמל.

הקצב גם מושפע ממצב הסוללה ובעיקר מהטמפרטורה של התאים: טעינה מהירה יוצרת חום רב, שעלול להגביר את בלאי התאים, וליצור סכנה לשריפה. לכן כשהסוללה חמה, וכשהטמפרטורה בחוץ גבוהה ומקשה עליה להתקרר, יוגבל עוד יותר קצב הטעינה.

טסלה היא יצרנית הרכב שמציבה ופעילה בעצמה את רשת עמדות הטעינה המהירות הגדולה ביותר בעולם, הסופרצ'ראג'רים, בהספק של 250 קילוואט, ועם יותר מ-50 אלף עמדות ברחבי העולם, מהן יותר מ-100 ב-23 מתחמים ברחבי ישראל.

אולם בחודשים האחרונים נתקלת טסלה ביותר ויותר בעלי רכבים חשמליים שמנסים לעקוף את הגבלות המערכת: הם עוטפים את כבל הטעינה בחלק הסמוך לחיבור לרכב במגבת רטובה, במטרה לקרר את הכבל, ולגרום למערכת לטעון בקצב מהיר יותר גם בימי הקיץ החמים. אחד הנהגים טען שהדבר האיץ את קצב הטעינה שלו מ-58 ל-119 קילוואט.

בסוף השבוע הודיעה טסלה: Don't. "הצבת בד רטוב סביב כבל סופרצ'רג'ר לא מאיץ את קצב הטעינה, מפריע למדידת הטמפרטורות, מה שיוצר סכנה להתחממות או לנזק. אנא הימנעו מכך כדי שהמערכת תוכל לתפקד כהלכה ותזהה בעיות טעינה אמיתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully