וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום שישי: אוטובוס השבת מתל אביב מגיע לרעננה

עודכן לאחרונה: 29.7.2024 / 10:41

העיר ה-14 מצטרפת למיזם התחבורה החינמי נעים בסופ"ש, שבו עוקפות הרשויות המקומיות את האיסור של משרד התחבורה על תחבורה ציבורית בסופי שבוע

אוטובוס של מיזם נעים בסופ"ש. עיריית תל אביב,
העיריות מממנות מתקציבן את המיזם, כשהמדינה מונעת מהן לדרוש תשלום עבור הנסיעות, ולקבל מימון להגדלת השירות/עיריית תל אביב

בסוף השבוע הקרוב, 2 באוגוסט, יתחיל לפעול קו שבת חדש בין תל אביב ורעננה, שתהפוך לעיר ה-14 במיזם נעים בסופ"ש המאפשר ישירות לתל אביב וחיבור בין רשויות נוספות.

בכך תצטרף רעננה אל המיזם יחד עם מבשרת ציון, גבעתיים, הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, אבו גוש, מטה יהודה, מודיעין-מכבים-רעות, קריית אונו, נס ציונה, רמת השרון, שוהם ותל אביב-יפו.

הקו, 723 מספרו, יצא בתדירות של כל שעה לכל כיוון ויפעל בין אזור התעשייה ברעננה לכרמלית בת"א בסופי השבוע ובחגים. השירות יכלול 38 נסיעות בסוף השבוע ו- 85 תחנות בסך הכל (לשני הכיוונים). הקו יפעל בימי שישי החל בשעה 17:00 ועד השעה 1:00 לפנות בוקר; ובימי שבת החל ב- 10:00 בבוקר ועד השעה 18:00.

מיזם נעים בסופ"ש החל לפעול לראשונה בסוף 2019 במימון הרשויות המקומיות, ומאז מסיע כ-30 אלף נוסעים בכל סוף שבוע, ב-17 קווים וכ-1,050 תחנות, והוא מאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת. עם כניסתה של רעננה, יאפשר הפרויקט התניידות ליותר ממיליון תושבים, כולל מי שאינם מחזיקים רכב, לא מעוניינים לנהוג, ולא רוצים לשלם לעתים יותר מ-100 שקל עבור נסיעה במונית.

אוטובוס של שירות נעים בסופ"ש . מעמוד הפייסבוק של עיריית תל אביב. גיא יחיאלי,
יותר מ-30 אלף נוסעים בסופ"ש, אבל התדירות, אחת לשעה, עדיין נמוכה/גיא יחיאלי

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מסר כי "אני שמח שגם לתושבי רעננה תתאפשר הזכות האזרחית הבסיסית להתניידות חופשית כמעט בכל זמן נתון. נעים בסופש הפך למיזם מטרופוליטני חוצה רשויות, המהווה פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים להם אנו עדים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים. מעבר לכך, מערך התחבורה ממלא צורך מהותי של אוכלוסייה גדולה בישראל. אני מקווה שרשויות נוספות יבינו את חשיבותו העצומה של הנושא ויחברו אלינו במטרה להעניק חירות תנועתית לכל מי שחפץ וחפצה בכך".

על הפעלת הקו התעקשה בחוזה הקואליציוני ברעננה סיעת הרוב הדמוקרקטי/חוזה חדש, ולאחר שאושר במועצת העיר, הוא מתחיל לפעול. ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, מסר כי "זהו צעד נוסף בהרחבת שירותי התחבורה הציבורית בעיר, לטובת תושבים המבקשים להגיע למוקדי בילוי מחוץ לרעננה גם בסופי שבוע, בזמינות גבוהה ובנוחות. קביעת מסלול הקו בתוך רעננה, נעשתה בשיקול דעת, מתוך רצון לענות על צורכי התושבים והתחשבות ברגשות כלל האוכלוסייה ומגוון הקהלים בעיר".

סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה בעיר, מיטל להבי מסרה כי "תחבורה בשבת ובחג היא צורך בסיסי וגם ביטוי לצדק חברתי, אחריות סביבתית ופיקוח נפש. הגיע הזמן שהממשלה תכיר בנחיצות השירות ושתאשר לנו להפעילו בתשלום כדי שנוכל לייעל ולהרחיב אותו גם לערים פחות איתנות תקציבית. כיום, המצב דה-פקטו מפלה תושבים שאינם בעלי רכב פרטי שגרים ברשויות חלשות יותר מבחינה כלכלית. הגיע הזמן לתחבורה 24/7, כפי שחוק המרכולים הסדיר את המסחר בשבת, כך ניתן לעשות גם עם תחבורה ציבורית בשבת בהפעלה מותאמת לביקוש וללא כניסה לשכונות עם צביון דתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully