וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באגד היסעים ימנעו מהנהגים לסמס בזמן נסיעה

עודכן לאחרונה: 31.7.2024 / 19:57

בקרוב יעלה ל-130 מספר האוטובוסים בחברת הבת של אגד שבהם מותקנת מערכת של סייברוואן למניעת היסח דעת סלולרי בנהיגה. החברה מפתחת מערכת שתזהיר נהגים מהולכי רגל, על ידי זיהוי הסלולרי שלהם

מערכת של חברת סייברוואן לחסימת סלולרי לנהגים. איציק בירן,
המערכת מונעת מנהג לסמס ולגלוש בזמן שהוא מאחורי ההגה/איציק בירן

מערכות למניעת היסח דעת יותקנו בכל האוטובוסים של סניף מרכז בחברת אגד היסעים, כך שלאחר רכש ראשוני של 70 מערכות תרכוש החברה עוד 60 יחידות מהמערכת של סייברוואן (SaverOne) מה שימנע מהנהגים להשתמש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה.

המערכת מותקנת באזור הנהג ומאפשרת אך ורק קבלת והוצאת שיחות, ניווט ושמיעת מוסיקה. בזמן הנהיגה לא מתקבלות התראות, הודעות ווטסאפ, מיילים ו-SMS והנהג לא יכול לשלוח הודעות, להשתמש באפליקציות או ברשתות חברתיות. הדבר מאפשר לנהג להתרכז בנהיגה ללא הסחות דעת מהסמארטפון, בעוד שאר הנוסעים באוטובוס יכולים להמשיך ולהשתמש בטלפון הנייד שלהם כרגיל.

אגד הסעים מפעילה את צי האוטובוסים הגדול בישראל שלא במסגרת חברות תחבורה ציבורית, והיא חברת בת של אגד תחבורה, חברת האוטובוסים הגדולה בישראל, עם למעלה מ-3,000 אוטובוסים הפועלים בפריסה ארצית.

סעדי מוהנד חמודי, סמנכ"ל תפעול ותנועה באגד הסעים: "ביטחון הנוסעים והנהגים שלנו היא בראש סדר העדיפויות של החברה. אנו מאמינים כי מערכת סייברוואן מפחיתה את הסיכוי של הנהגים שלנו להיות מוסחים אפילו לרגע על ידי הטלפון שלהם, שהוא כידוע גורם מרכזי לתאונות דרכים".

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן מסר: "לאחר שהמערכת שלנו הוכיחה את עצמה בחודשים האחרונים ב-70 אוטובוסים של אגד הסעים, אנחנו שמחים על ההזמנה של מערכות נוספות. אני מקווה שעוד חברות אוטובוסים ילכו בעקבותיה".

המערכת מזהה את הטלפון של הנהג, ועם תחילת הנהיגה היא חוסמת גישה לכל האפליקציות שעלולות לגרום להיסח דעת הנהג כגון: ווטסאפ, הודעות SMS, מיילים, התראות מאתרי חדשות וכו'. הנהג יקבל את אותן התראות עם סיום הנהיגה. מי שיישלח הודעות ווטסאפ לנהג יקבל מענה אוטומטי לפיו הנהג נמצא כעת בנהיגה והוא מוזמן להתקשר. המערכת הותקנה בין היתר באוטובוסים של חברת אלקטרה אפיקים ואוטובוסים להסעות תלמידים של מועצות אזוריות רבות.

סייברוואן מפתחת גם מערכת המזהה משתמשי דרך פגיעים כמו הולכי רגל, רוכבי קורקינטים, אופניים חשמליים, קטנועים ואופנועים על פי אותות מכשירי הסלולריים שלהם, ומתריעה על כך בפני הנהג. המערכת פועלת גם ללא טווח ראייה ישיר בין הרכב להולך הרגל ואיננה תלויה בתנאי מזג אוויר או תאורה. המערכת נמצאת כעת בשלבי פיתוח והשלימה מהלך של בדיקת התכנות עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully