וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטסט לרכב חשמלי יתייקר ב-50%, לבנזין פחות

עודכן לאחרונה: 6.8.2024 / 9:15

אחרי יותר מעשור צפויה עליית מחירים דרמטית במבחני הרישוי השנתיים. מחיר הטסט לרכב דו גלגלי יוכפל, אבל את המכה הגדולה ביותר יספגו החקלאים ובעלי טרקטורוני הפנאי

מכון רישוי. קינן כהן
ועדה מקצועית קבעה מזמן שיש צורך לייקר את התעריפים, אבל השרים התמהמהו/קינן כהן

אחרי יותר מעשור של הקפאת מחירים, ושמכוני הרישוי עתרו לבג"ץ בגלל סירוב השרים לאשר העלאת מחירי הטסטים המפוקחים בידי המדינה, ההתייקרות בדרך.

לפי צו מחירים שעליו חתומים שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', יתייקרו מבחני הרישוי ב-23% עד 112%. כרגע מדובר בצו להערות הציבור, ואין עדיין תאריך להתייקרות, שצפויה בחודשים הקרובים. אנשי המקצוע במשרדי התחבורה והאוצר קבעו בעבר שיש הצדקה לייקר את התעריפים ולפצות את מכוני הרישוי על העלויות השוטפות שגדלו במהלך השנים, אבל השרים נמנעו מלאשר את המהלך.

השוואתי BYD דולפין מול MG4. צילום: קינן כהן, עיבוד תמונה
למרות שהבדיקה של חשמליות פשוטה ומהירה יותר, ללא בדיקת זיהום אוויר, הטסט שלהן יתייקר הרבה יותר/עיבוד תמונה, צילום: קינן כהן

מחיר הטסט לרכב חשמלי יזנק מ-65 ל-99.1 שקל, בדיוק בזמן שלמכוני הרישוי מגיעות כמויות גדולות מבעבר של מכוניות חשמליות בעקבות הזינוק במכירות הרכב החשמלי בארץ החל משנת 2021. לפי תקנות משרד התחבורה, מכוניות פרטיות פטורות מביצוע מבחן שנתי בשנתיים הראשונות לעלייתן לכביש, ונדרשות לעשות אותו רק החל מהשנה השלישית.

מחירי הטסט לרכב בנזין פרטי יתייקרו מ-96 ל-117.6 שקל, זינוק של 24%. טסט חוזר יתייקר מ-19 ל-27.8 שקל, זינוק של 46%. מחיר הטסט החוזר לרכב חשמלי יעמוד על 25 שקל.

עלייה משמעותית יותר יספגו הרוכבים: מחיר הטסט לרכב דו גלגלי יותר מיוכפל, ויעלה מ-35 ל-74.3 שקל לשנה, זינוק של 112%. וגם המגזר החקלאי ישלם הרבה יותר: המבחן השנתי לטרקטור יתייקר מ-35 ל-121.5 שקל, זינוק של כמעט 250%.

אפילו עלות הדפסת רשיון במכון הרישוי תזנק ב-20%, מ-4 ל-4.8 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully