וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אישרה את עסקת המשאיות הגדולה ביותר בתולדות צה"ל

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 3:35

לצד מטוסי הקרב והחימושים אישר הממשל האמריקאי לישראל לרכוש משאיות שטח FMTV ביותר מחצי מיליארד דולר, בעסקה שתשנה את מערך התובלה הצה"לי. מה היא כוללת ומתי הן יגיעו - בפנים

משאיות FMTV ואמבולנסי מרצדס חדשים נקלטים בצה"ל/צילום: דו"צ, עריכה: איתי עמרם

במלחמת חרבות הברזל אפשר היה לראות משאיות ריו עתיקות צולחות את שבילי החול בעזה, בדרכן עם דלק ואספקה דחופה לאוגדות המתמרנות. רק עבודה עילאית של הנהגים וצוותי האחזקה של אט"ל, ולפעמים גם גרירה ממשאיות מודרניות, הצליחו לאפשר להן להשלים את המשימה החשובה. אף צבא, מתקדם ככל שיהיה, לא יכול להילחם ללא דלק, חימוש ומזון.

משאיות הריאו האמריקאיות נקלטו בצה"ל עוד בשנות ה-70 כמערך משאיות השטח שלו, שאמורות להוביל מטען ישירות אל הכוחות, לצלוח אם צריך בדרך חול ובוץ, ולנסוע בשיפועים גבוהים. הן זכו לשפע של גרסאות מקומיות, כולל עם צאי נהג ממוגנים, וחלקן אפילו שיגר טילים. אולם הן הלכו והתיישנו, צה"ל נאלץ להגביל את כושר הנשיאה שלהן, ותקציבים להחלפת המערך לא הגיעו.

משאיות חדישות בצה"ל, דצמבר 2018. דובר צה"ל
משאיות FMTV שכבר משרתות בצה"ל/דובר צה"ל

ב-2017 הכריז משרד הביטחון על סוף עידן הריאו, עם הזמנת 200 משאיות שטח מודרניות מדגם FMTV. מאז נרכשו גם משאיות משומשות, אבל המספרים היו נמוכים מכדי להחליף את צי הריאו כולו, שהמשיך להתיישן בעודו ממתין לקריאה בימ"חים, מאבד כשירות כפי שקבע מבקר המדינה בגלל אחזקה לקויה. מנגד, כמו הריאו, זכתה גם ה-FMTV לגרסאות שונות, והיא משמשת למשל כבסיס לרכב הממוגן פנתר, המשמש להובלת לוחמים בשטחים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
רכב ריאו שייכנס לשימוש באט"ל. דובר צה"ל
משאיות ריאו שמשמשת כמיכלית/דובר צה"ל

כעת צועד מנהל הרכש במשרד הביטחון צעד לקראת השלמת המהלך, עם אישור הממשל האמריקאי לעסקת המשאיות הגדולה בתולדות צה"ל, בשווי 583 מיליון דולר. על פי מסמכי משרד ההגנה האמריקאי מדובר במשאיות 8 טון, חלפים וחוזי אחזקה. ההודעה אינה מפרטת בכמה משאיות מדובר, אולם על סמך חוזים אחרים שעליהם הודיעה אושקוש, יצרנית המשאית, מדובר בכ-1,000 משאיות, שלפי הודעת הפנטגון יימסרו לצה"ל החל משנת 2026.

ל-FMTV שיקבל צה"ל יש מנוע קאמינס בהספק של כ-300 כ"ס, תיבת 7 הילוכים אוטומטית מתוצרת אליסון, מערכת לניפוח צמיגים שנפגעו, ועוד. המהירות המירבית מוגבלת ל-88 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully