וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לקו האדום במרכז: שתי רכבות לשתי ערים

עודכן לאחרונה: 15.8.2024 / 17:01

כמות הנוסעים חזרה לאזור ה-100 אלף איש ביום, אבל עדיין רחוק מהתחזיות המוקדמות. החלק התת קרקעי, בעיקר בתל אביב הוא הצלחה גדולה, אבל בבת ים הרכבת הקלה עדיין נוסעת בקצב של ריצה קלה. מתי זה ישתנה?

הרכבת הקלה מתעכבת ברמזור ביציאה מתחנת אליפלט ופונה באיטיות לשדרות ירושלים (סרטון ערוך)/אודי עציון

שלוש דקות חיכינו אתמול ברמזור עם הקו האדום של הרכבת הקלה ביציאה מתחת אליפלט לכיוון בת ים. בשדרות ירושלים נסעה הרכבת במהירות של 10-20 קמ"ש וגם בקטעים מרחוב העצמאות, רוטשילד ויוספטל, כשאוטובוסים עוקפים אותה. כשיצאנו מאליפלט בשעה 15:00 המליץ לנו ווייז לנסוע 10 דקות ברכב פרטי לתחנת קוממיות, האחרונה בקו, בבת ים. מוביט הראתה שנסיעה בקו 40 של דן תארך 37 דקות, 11 דקות פחות מאשר ברכבת הקלה.

שנה אחרי תחילת הפעילות של הקו האדום בגוש דן, ונתוני נת"ע וחברת תבל שמפעילה אותו, חושפים שני קווים שונים: החלק התת קרקע מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב, והעילי, מיפו לבת ים, וקטע קצר בפתח תקווה. 61% מהנוסעים עולים בתחנות התת קרקעיות רובם בתל אביב. שלוש התחנות העמוסות, בפער גדול, הן אלנבי המשרתת מוקד הקניות והבילויים, יהודית המשרתת את אזור התעסוקה ביגאל אלון ובחשמונאים, שתיהן בתל אביב, ותחנת בן גוריון ברמת גן, הסמוכה גם היא לאזור תעסוקה גדול.

ענת דוידוב ואודי עציון בראיון עם חיים גליק, מנכ"ל נת"ע

בשבועות האחרונים חזרה הרכבת להסיע כ-100 אלף איש ביום, לאחר שלפני שנה כבר הגיעה בימים מסוימים ל-110-120 אלף איש, וירדה ל-16 אלף מיד לאחר מתקפת החמאס. אבל כך או כך הנתונים רחוקים מהתחזית של 234 אלף איש ביום. קמפיין לעידוד נסיעה בקו, בעיקר של מי שאינם גרים בסמיכות אליו, עדיין לא עלה.

פתיחת שני הקווים הנוספים המשלימים את רשת הרכבת הקלה בגוש דן, הסגול והירוק רק מתעכבת, הראשון לסוף 2027 והשני ל-2029. שרת התחבורה מירי רגב, שמעודדת איסור כניסה של פועלים פלסטינים מהשטחים לישראל, הודתה היום כי המהלך מעכב כמה פרויקטי תשתית גדולים, כולל הרכבת הקלה, איחור שיעלה למשק מיליארדים בבזבוז זמן בפקקים ובזיהום אוויר, אבל סירבה לחזור בה מהמהלך.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
התחנות העמוסות ביותר בקו האדום של הרכבת הקלה. נת"ע, תבל ומשרד התחבורה, אתר רשמי
מספר הנוסעים לפי תחנות: פערים גדולים בין התת קרקעיות לעל קרקעיות/אתר רשמי, נת"ע, תבל ומשרד התחבורה

חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר היום בראיון ל"איפה הכסף" ברדיו FM103, כי נת"ע מסייעת לחברות המבצעות בהבאת עובדים זרים וכי תגדיל את התשלומים, כדי לסייע להן לגייס יותר עובדים ישראלים לפרויקט.

עמירם אוחיון, מנכ"ל תבל, מפעילת הקו האדום שבשליטת אגד, אמר לוואלה רכב כי "עברנו תקופה מאתגרת. נוסע שעולה לרכבת מקבל רמת שירות גבוהה, בדיוק של 96% נכון שהיו לנו תקלות משביתות, אבל אלה מתמעטות, ואחרי כל אחת אנחנו מפיקים לקחים מול ספקי המערכות. מספיק שנופל שרת אחד כדי להשבית את כל השירות".

כלב ברכבת הקלה בתל אביב. אודי עציון, מערכת וואלה
כל האוכלוסיות בתל אביב נהנות מהרכבת הקלה/מערכת וואלה, אודי עציון

כשנפתח הקו באוגוסט 2023 ארכה הנסיעה מתחנת קוממיות לאליפלט כשעה, ומאליפלט בקטע הקרקעי כמעט כולו, עוד 30 דקות. החודש קוצרו הזמנים ל-48 ו-25 דקות ועד סוף השנה מבטיחה תבל לקצר את הקטע מעל פני הקרקע ל-42 דקות.

"הנהגים נוסעים לאט בשדרות ירושלים בגלל החשש לתאונה עם רוכבי האופניים והקורקינטים שחוצים את מסלולם במהירות. למרות זאת היו רק שתי תאונות עימם, עם פציעות קלות בלבד, ואנחנו רוצים לשמר את רמת הבטיחות הזאת. אנחנו עובדים על שיפור המהירות בבת ים, זה דורש שינויים במערכת האיתות המפעילה את הרכבת, ואז נוכל להתאים את הרמזורים, מה שיאפשר לנו בשנה הבאה לקצר עוד 5 דקות מזמן הנסיעה בקטע הזה. ההמתנה הארוכה ברמזור ביציאה מאליפלט לא מתרחשת כל הזמן, יש שם תקלת גלאי שאנחנו מטפלים בה".

אוחיון הוסיף כי "לפי הסקרים שלנו 50% מהנוסעים משתמשים בקו האדום במקום ברכב פרטי, וכמעט לא על חשבון קווי אוטובוס. אנחנו רוצים להעלות את השיעור הזה ל-70-80 אחוז, יש קהל גדול שגר 10 דקות מתחנות הרכבת, בעיקר בפתח תקווה, יכול ללכת אליהן ברגל או לנסוע 3 תחנות באוטובוס ולחסוך המון זמן נסיעה וחיפוש חנייה ברכב פרטי. הקמפיינים התעכבו בגלל המלחמה ומחסור בתקציב, מקווה שנוכל לצאת איתם בשנה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully