וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיתוח ישראלי: מערכת שתבלום אופני ילדים לפני תאונה

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 9:12

אם קיה פיקנטו בולמת לפני תאונה, למה לא אופני ילדים? סטודנטים משנקר הנדסה פיתחו מערכת שמאפשרת לאופניים לזהות מעברי חצייה, מדרכות או מכוניות מתקרבות, לבלום ולמנוע תאונות. כמה היא תעלה לכם?

סטודנטים משנקר פיתחו אופניים חכמות שימנעו מילדים שרוכבים באופניים להתנגש בעצמים ולרדת לכביש/GettyImages

בישראל נמכרות בכל שנה אלפי אופניים חשמליים, לעיר ולשטח, למבוגרים. אבל אופני ילדים כמעט ולא השתנו כבר שנים, בזמן שמאות ילדים נפגעים בכל שנה ברכיבה. כל מכונית כוללת כבר מערכות בטיחות אקטיבית, עם בלימת חירום אוטונומית ומערכות עיבוד תמונה, שהולכות ומוזלות מדי שנה: למה לא להשתמש בטכנולוגיה הזו כדי להגן על ילדים ברכיבה?

זה היה הבסיס לפרויקט גמר של שני סטודנטים להנדסת חשמל במכללת שנקר, ידידיה שלם ואסביר בורשה. השניים פיתחו יחד מערכת מצילת חיים לילדים רוכבי אופניים, שמוצגת בימים אלו בתערוכת הגמר של בוגרי שנקר.

המערכת, שזכתה לשם "החוש השישי", משלבת טכנולוגיות מהעולם של מובילאיי, עם שילוב של עיבוד תמונה ממצלמות ברזולוציה גבוהה וחיישנים אולטראסונים כדי לזהות את הסכנות מסביב לילד, שאלגוריתמים חכמים לעיבוד תמונה מנתחים כדי לזהות מעברי חצייה, מדרכות ומכשולים אחרים, ומעריכים את המרחק והמהירות ביחס אליהם. כאשר מזוהה סכנה המערכת מתערבת ויכולה להאט עד בלימה את האופניים, כדי למנוע התנגשות או ירידה לכביש של הפעוט.

אופניים שמסוגלים לבלום לבד לפני סכנה פותחו בידי סטודנטים ממכללת שנקר. מכללת שנקר,
האופניים, עם החיישנים והבלמים החשמליים/מכללת שנקר

"רצינו משהו שיש לו השפעה כפרויקט גמר, לפתור בעיה אמיתית, ומצאנו נושא שכמעט לא התקדם טכנולוגית מהימים שאנחנו למדנו לרכב", אומר ידידיה שלם (27) מגבעתיים. "מערכת בטיחות כזאת לאופני ילדים קטנים גם תשמור עליהם וגם תוריד דאגה אחת מההורים".

השניים שילבו את הידע בהנדסת חשמל ובתכנות שרכשו בתואר, ועבדו על הפרויקט כשנה וחצי. המטרה הייתה להוסיף הגבלת מהירות לאופניים, 15 קמ"ש, ויכולת להאט ולבלום אותם כשהמערכת מזהה סכנה. "רוב התאונות מתרחשות עד גיל 5, כשהפעוט עוד רוכב עם גלגלי עזר, או במהירות איטית שבלימה לא תגרום לא ליפול מהאופניים, ותמנע סכנה גדולה יותר".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
ידידיה שלם (משמאל) ואסביר בורשה סטודנטים ממכללת שנקר שפיתחו אופני ילדים שמונעים התנגשויות. מכללת שנקר,
ידידיה שלם (משמאל) ואסביר בורשה. "חיפשנו פרויקט גמר משמעותי"/מכללת שנקר

"כל החומרים, כולל המצלמות, החיישנים, המעבד, המנועים החשמליים והדפסות החלקים עלו לנו כ-750 שקל, זה הרבה כסף עבור כזאת טכנולוגיה. ייצור סדרתי יפחית בעשרות אחוזים את העלויות של מערכת כזאת שתימכר להורים", אומר אסביר בורשה (23) מרמלה.

"ההתקנה סופר קלה", אומר שלם, "לא צריך להיות מהנדס או בעל השכלה טכנית כדי להשתמש בדבר הזה. חשבנו על נוחות המשתמש עד הסוף". למערכת יש גם פונקציית שליטה מרחוק, המאפשרת להורים "לשחרר" את האופניים מרחוק לאחר עצירה אוטומטית במעבר חצייה, למשל.

שלם ובורשה מאמינים שהמערכת שפיתחו יכולה להפוך למוצר שוק מצליח, והם מתכננים לקדם את הפיתוח לשלב הבא. "זה לגמרי קונספט של מוצר שיכול לעבוד", הם אומרים. "אמנם פיתחנו את המערכת כפרויקט גמר, אך להערכתנו הוא יכול להפוך להיות מוצר חובה בכל בית שבו יש ילדים, וגם מבוגרים, רוכבי אופניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully