וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבנו על CFOMTO 450MT: זה לא אופנוע, זה טיפול פסיכולוגי

דני קושמרו

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 0:08

כבר הרבה זמן לא הגיע לכאן כלי מסקרן כל כך, שתולים בו תקוות רבות כל כך, כזה שמתיימר לעשות שינוי אמיתי. ועוד אחד צנוע נפח, בסגמנט האדוונצ'ר ומתוצרת סין

דני קושמרו בוחן אופנוע CFMOTO 450MT. רונן טופלברג, מערכת וואלה
30% ממכירות הדו-גלגלי בארץ הם כבר אופנועי אדוונצ'ר, מהירים, כבדים ויקרים. לא האופנוע הזה/מערכת וואלה, רונן טופלברג
הרי יהודה, שביל עפר מאובק ותלול ואתה במוד של אסקפיזם מוחלט, של ניקיון-מוח מוחלט וכל חדירה של מחשבה טורדנית על המלחמה ועל מתי ואיך תבוא התגובה ומה יהיה עלולה למצוא אותך עם הפרצוף באדמה. תרתי משמע

מחיר: 40 אלף שקל
מתחרים: רויאל אנפילד הימליא, קטמ אדוונצר 390, טריומף x400 סקרמבלר
אהבנו: יכולת כביש ושטח, תמורה למחיר
לא אהבנו: טווח רכיבה, פחות נוח לרוכבים גבוהים
ציון: 9/10

הרי יהודה, שביל עפר מאובק ותלול, סלעים, דרדרת ומדרגות מאתגרות. הדופק גבוה והשפתיים יבשות בגלל החום הנורא וגם בשל האדנלין, ואתה במוד של אסקפיזם מוחלט, לא לחשוב על שום דבר חוץ הסלע-המחודד-הזה-שם-בפינה שמחכה להפיל אותך, של ניקיון-מוח מוחלט וכל חדירה של מחשבה טורדנית על המלחמה ועל מתי ואיך תבוא התגובה ומה יהיה עלולה למצוא אותך עם הפרצוף באדמה.
תרתי משמע.

הרי אדם בימים כאלו במיוחד חייב את זה לנפש.

אבל אתם לא בטור הזה בגלל הטיפול הפסיכולוגי הזה, אלא בגלל הפסיכולוג, כלומר המכשיר שאיתו הוא מבוצעת העבודה הזו, משום שזה לא קורה הרבה שמגיע לכאן כלי מסקרן כל כך, שתולים בו תקוות רבות כל כך, כזה שמתיימר לעשות שינוי.

וזה מפתיע במיוחד כשהציפיות הגדולות האלו נתלות באופנוע צנוע נפח, בסגמנט האדוונצ'ר ומתוצרת סין.

דני קושמרו בוחן אופנוע CFMOTO 450MT. רונן טופלברג,
לא לחשוב על שום דבר חוץ הסלע-המחודד-הזה-שם-בפינה שמחכה להפיל אותך/רונן טופלברג
אבל – וזה אבל גדול, עם הרצון לפנק את הרוכב בטכנולוגיה ובסוסים הכלים האלו הפכו למצוינים ומרהיבים בכביש, נותנים פייט לאופנועי ספורט של ממש, אבל כבדים מידי לרכיבת שטח של ממש עם חשש כבד לכיס במקרה של נפילה

מילת הקסם "אדוונצ'ר" הפכה להכי פופולרית בתחום הדו גלגלי, מה שהתפתח ממירוצי מהראלי הגדולים שהחלו באייטיז, של הפריז דקאר ודומיהם והמשיך עד ללהיט של הימים האלו, כלי שאמור לדעת לעשות הכל, גם לרדת לשטח וגם לשאת בנוחות זוג על מזוודותיו ברחבי העולם בתנוחת רכיבה זקופה אל עבר השקיעה או מה שזה לא יהיה.

זה קורה גם אצלנו. ב-2023 אופנועי אדוונצ'ר היו יותר מרבע ממכירות האופנועים בישראל ובמחצית הראשונה של 2024 הם כבר בשיעור משוגע של כמעט 30 אחוזים. אבל - וזה אבל גדול, עם הרצון לפנק את הרוכב בטכנולוגיה ובסוסים הכלים האלו הפכו למצוינים ומרהיבים בכביש, נותנים פייט לאופנועי ספורט של ממש, אבל כבדים מידי לרכיבת שטח של ממש עם חשש כבד לכיס במקרה של נפילה באיזה וואדי עלום.

וזה עוד לפני הנפילות בשטח והניסיון להרים חזרה על הגלגלים ג'מוס אדוונצ'רי, כי כשמדובר במשהו כמו רבע טון גם העצה של מכר וותיק להשתמש ב"שריר של הקריזה" לא תמיד מסייעת, וזה עוד לפני עלויות של נזקים מפגישות לא מתכוננות עם סלעים.

את שלל הבעיות האלו מנסה ה-450 הזה לפתור בסוג של ניסיון מסוים ליהנות מכל העולמות.
מבט ראשון מגלה אופנוע נאה מאוד עם שלדת צינורות סולם שבולטת בחלק האחורי, עיצוב שהולך ועולה למעלה לקראת הכידון, עם משקף גבוה וכנף קדמית גבוהה (יש גם נמוכה), צדודית שמזכירה אופנועי ראלי של ממש.

טיפוס על האוכף מגלה מושב נמוך ממה שהוא נראה, ולמרות המראה האתלטי נדמה שגם מאותגרי גובה מתחת ל-170 ס"מ יגיעו לקרקע בלי בעיה. למעשה רוכבים גבוהים עלולים להרגיש קצת צפוף, בעיקר בישיבה שבה כפות הרגליים שלהם עלולות להיות להם קרובות מידי לישבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דני קושמרו בוחן אופנוע CFMOTO 450MT. רונן טופלברג,
יודע גם עבודת אספלט, למרות צמיגי השטח שהותקנו בכלי המבחן הוא מהנה מאוד בכביש הטכני המפותל/רונן טופלברג
מרווח הגחון הנאה של 220 מ"מ מאפשר בקלות דילוג מעל בולדרים, וזוג (!) הרדיאטורים מונע מהמנוע לפלוט חום נוסף לעבר הרוכב, מעבר לזה שממנו יש פה גם ככה יותר מידי בקיץ. למעשה הכלי הצנוע הזה עשה בשטח כל מה שרצינו

והנה אנחנו יוצאים לדרך - הישר אל השטח.

CFMOTO כבר השתמשה במנוע הזה, ועכשיו אחרי דגמי הכביש של ה-SR הספורטיבי והנייקד NK מגיע ה-MT: היחידי בקטגוריה הזו, בנפח הזה, עם מנוע שני צילינדרים, במקביל, עם אותו טריק של זווית 270 בגל הארוכה מה שאמור לדמות מנוע V.

זה מנוע נעים מאוד, ידידותי ולא מאיים וקל לראות שיש כאן הספק צנוע. לא משהו שאמור להפריע מידי ברכיבת שבילים, הצליל שלו עמום מידי וישמח לקבל איזה מפלט משופר, הצמיגים על חישורי שפיצים במידות שטח של 21 אינץ' מקדימה ו-18 אינץ' מאחור, מה שמאפשר התמודדות טובה יותר עם שטח קשה ומה שמאפשר וגם מגוון גדול של צמיגים שמיועדים למקומות שהם לא-אספלט. המתלים של קאייבה, קדמי הפוך בקוטר נאה של 41 מ"מ כשהוא וגם זה האחורי ניתנים לכוונון, מתלים שנדמה קצת מתקשים להדוף מהמורות כשהקצב עולה אבל בהחלט עושים את העבודה.

ה-ABS ובקרת האחיזה של BOSCH מתנתקים לרכיבת שטח בלחיצת כפתור פשוטה ויעילה ולמרבה השמחה נשארים מנותקים כל עוד לא כיבית הסוויץ', צמד המראות מראים על חשיבה של CF והם מאפשרים קיפול ברכיבת שטח, יש מיגון לגחון ולפירינג לכל אורכו למקרה נפילה, מרווח הגחון הנאה של 220 מ"מ מאפשר בקלות דילוג מעל בולדרים, וזוג (!) הרדיאטורים מונע מהמנוע לפלוט חום נוסף לעבר הרוכב, מעבר לזה שממנו יש פה גם ככה יותר מידי בקיץ.

למעשה הכלי הצנוע הזה עשה בשטח כל מה שרצינו, הוא לא היה מתקשה לעקוב גם אחרי כלי אנדורו של ממש ובמקביל נתן הרבה תחושת ביטחון והנאה ובגלל המשקל והגובה הנמוכים יחסית הוא יקל מאוד על רוכבים פחות מנוסים.

יציאה לכביש מגלה שה-MT יודע גם עבודת אספלט, למרות צמיגי השטח שהותקנו בכלי המבחן הוא מהנה מאוד בכביש הטכני המפותל, שומר על קו טוב ובטוח בהשכבות ואפילו אפשר להשתעשע בניסיונות לזרוק זנב. כשממשיכים משם לכביש המהיר השיוט יעמוד על 120-130 קמ"ש (מירבית כ-160). יש משקף רוח מתכוונן, מסך TFT יעיל שמתממשק לנייד, הצמיגים הם טיובלס שהם יקרים יותר מאחיהם עם הפנימית ועם פחות חשש מתקרים. המנוע לא מווברץ יותר מידי ולמרות מיכל הדלק הגדול יחסית של 17.5 ליטר ברור שהכלי הזה לא מיועד לרכיבות רצופות ארוכות מידי כמו האדוונצ'רים הגדולים.

דני קושמרו בוחן אופנוע CFMOTO 450MT. רונן טופלברג,
יש משקף רוח מתכוונן, מסך TFT יעיל שמתממשק לנייד וצמיגי טיובלס, יקרים יותר ועם פחות חשש מתקרים/רונן טופלברג
אז כך קרה שדווקא יצרן סיני הוא זה שיוצא עם כלי שמזכיר לנו את המקורות של האופנוענות הוורסטילית של האדוונצ'ר, אולי שיתוף הפעולה שלו עם KTM עזר כאן. מדינה קטנה מתחמקת מצרה מקבלת כאן כלי מאוד "ישראלי" במגוון היכולות שלו

אז נסכם? נסכם.

קודם כל כבוד ליבואן עופר-אבניר שכנראה מאוד מאמין במוצר שלו (ובשלום עולמי) עד כדי שבאמצע כל הבלגן מסביב לקח חבורת חוליגנים להתעלל במשך יומיים באופנוע חביב בתנאי שטח לא פשוטים, כשלמרות זאת ה-MT הסתכל בלבן של הפודרה ולא מצמץ ולא קרקש. זה לא ברור מאליו.

ואולי זה מסביר את הדיבור שיש בעולם הדו גלגלי על הכלי הזה, כלי שכמו הסלוגן השיווקי שלו מנסה להוכיח ש"יש בו הכל" ואם עדיין חסרים כמה דברים יש לכלי הצעיר הזה כבר מגוון גדול ,שיגדל עוד, של שיפורי אפטר מרקט במחירים נוחים - ממיגונים ופנסי ערפל ועד מפלט משודרג ופילטר אוויר פתוח.

אז כך קרה שדווקא יצרן סיני הוא זה שיוצא עם כלי שמזכיר לנו את המקורות של האופנוענות הוורסטילית של האדוונצ'ר, אולי שיתוף הפעולה שלו עם KTM עזר כאן. מדינה קטנה מתחמקת מצרה מקבלת כאן כלי מאוד "ישראלי" במגוון היכולות שלו. להבדיל מאירופה טווחי הרכיבה אצלנו קצרים יחסית, להבדיל מאירופה גם תמיד אפשר לגנוב קצת שטח והכלי הזה יודע להתאים עצמו לכל רוכב לכל רמה, גם לרכיבה מהפרברים לעיר הגדולה, גם לפצח פקקים, ואחרי העבודה לתת איזו גיחת אחה"צ לאיזה שביל עפר סתם כדי לראות את השקיעה. חוץ מזה הוא גם נראה מצוין, והמחיר יחסית נוח, מה שבהחלט יכול לגרום לו להימכר לא רע, תוך שהוא נותן גם במקביל סוג של שירות פסיכולוגי מרגיע להמונים.

CFOMTO 450MT: ת"ז

מנוע: טווין מקבילי בנפח 449 סמ"ק, מקורר נוזל עם זווית של 270 מעלות בין פיני גל הארכובה.
41.5 כ"ס המושגים ב-8,500 סל"ד ומומנט של 4.48 קג"מ המושגים ב-6,250 סל"ד, עם אפשרות ניתוק הגלגל האחורי בתנאי שטח, בקרת אחיזה עם אפשרות ניתוק.
אבזור: מערכת Slipper Clutch, מסך TFT קעור בגודל 5 אינץ', תאורת LED היקפית.
מתלים: מתוצרת KYB, בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 200 מ"מ, מלפנים ומאחור,
מכווננים באופן מלא.
מרווח גחון: 220 מ"מ
מידות צמיגים: קדמי 90/90-21 אחורי 140/70-18
גובה מושב: 800-820 מ"מ (באמצעות כיוון בלינק הבולם האחורי)
נפח מכל הדלק: 17.5 ליטרים
משקל יבש: 175 ק"ג
אבזור נוסף: מראות שטח מתקפלות, מגן רוח ראלי מתכוונן, מגני ידיים, שקע USB לטעינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully