וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המוניות יאספו יחד מידע נגד ה"דרייברים" הלא חוקיים

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 15:46

שיתוף פעולה בין ארגוני נהגי המוניות הגדולים והבעלים החדש של יאנגו: יעקבו אחרי נהגי רכב פרטי שאוספים נוסעים בתשלום, בניגוד לחוק וללא ביטוח תקף

מחאת נהגי מונית, חוף מנדרין, 2 במרץ 2021. מרים אלסטר, פלאש 90
ארגוני נהגי המוניות מעריכים שה"דרייברים" תופסים כבר עשירית מפעילות הענף/פלאש 90, מרים אלסטר

משרד התחבורה טוען שבגלל מחסור בפקחים הוא מתקשה להתמודד עם תופעת ה"דרייברים": נהגי רכב פרטי שמסיעים נוסעים בתשלום, דבר שהחוק מתיר רק לנהגי מוניות רשומים, ומסבך את הנהגים והנוסעים במקרה של תאונה, שכן ביטוחי הרכב אינם מכסים נסיעות בתשלום שאינן של נהגי מוניות.

השבוע נפגשו לראשונה ראשי שני ארגוני המוניות הגדולים, איגוד המוניות הארצי בראשות יהודה בר אור וועד נהגי המוניות שמובילים מצי (מצליח) שבתאי, שי דיין וכפיר בן זינו וסיכמו על שיתוף פעולה במאבק נגד הדרייברים, ביחד עם אשר עוז, הבעלים החדש של יאנגו טקסי, אשר עוז.

במימון עוז יפעלו שלושת הגופים יחד לאיסוף מידע על נסיעות לא חוקיות, ובפעילות משפטית וחוקתית נגדם. התופעה החלה במגזר החרדי, בירושלים ובבני ברק, אבל התפשטה גם לבאר שבע ואפילו לתל אביב. משרד התחבורה בחן בעבר את הכנסת אובר לישראל כשירות דומה, אבל לבסוף סירב לבקשתה לאחר שמחקרים בחו"ל הראו ששימוש בהסעות בידי נהגים פרטיים מוסיף לעומסי התנועה, ומלווה לא פעם בבעיות פליליות.

מנגד הלקוחות אוהבים את הנהגים הפרטיים שמציעים מחירים זולים יותר, ללא מונה וללא תיעוד, מה שמהווה גם כר פורח להעלמת הכנסות. בארגוני המוניות מעריפים כי הדרייברים השתלטו כבר על 10% מפעילות הסעת הנוסעים בשכר.

מודעה לדרייברים נהגים לא חוקיים בתשלום. צילומי גולשים, תמונות גולשים
פרסומות ל"דרייברים" מתפרסמות חופשי, ללא תגובה של משרד התחבורה/תמונות גולשים, צילומי גולשים

יהודה בר אור אמר היום לוואלה, כי "הגיעו מים עד נפש, מדובר בפגיעה בפרנסה של 30 אלף נהגי המוניות שמשלמים למדינה עבור המספר היקר ואת תעריפי הביטוח הגבוהים, ומתחרים בהם בצורה לא חוקית. המידע שנאסוף יסייע גם למדינה להילחם בתופעה".

אשר עוז, בעלי יאנגו טקסי: "זהו רגע חשוב לענף המוניות בישראל. לא נעמוד עוד מהצד בזמן שגורמים לא מוסמכים פוגעים בענף שלנו ובביטחונם של הנוסעים. נהגי המוניות סובלים כבר זמן רב בפגיעה בפרנסתם ומצבם הכלכלי מתדרדר. אנו נחושים לפעול בכל המישורים - פלילי, משפטי וחקיקתי - על מנת להבטיח את עתיד הענף ולהחזיר את הביטחון למי שנוסעים במוניות".

כפיר בן זינו מוועד נהגי המוניות: "לא ניתן ל'דריברים' להרוס לנהגי המוניות את הפרנסה. הגיע הזמן שכול רשויות החוק יתעוררו. לא יכול להיות שנהגי המוניות משלמים מסים כחוק ובאים נהגי רכב פרטים ולוקחים לנהגי מוניות את הפרנסה, ובזמן הזה המדינה לא עושה כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully