וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני קושמרו רכב על אופנועי ב.מ.וו החדשים וגילה: פחות זה יותר

דני קושמרו

עודכן לאחרונה: 30.8.2024 / 0:24

סדרת אופנועי הכביש והשטח של היצרן הגרמני, ה-F800GS/F900GS עברה דיאטה, הלכה למכון כושר וחזרה הרבה יותר מהנה, אפילו בדגם הכי זול שלה

דני קושמרו רוכב על אופנוע ב.מ.וו F800GS. איציק ברק,
שלוש פרשנויות שונות מאוד לאותו מנוע ואותה שלדה. F800GS/F900GS והאדוונצ'ר/איציק ברק
מה שהוא חשוב אפילו יותר לטעמי בימים אלו של אופנועים עם בעיות אוביסיטי הוא שה-GS ירד במשקל ב-14 ק"ג נאים בעזרת המפלט של אקרפוביץ', מיכל הדלק הפלסטי השלדה והזרוע האחורית. אז יש כאן כטייק אוף על השיר ההוא – אותו אופנוע בצורה כל כך שונה

האמת - שהגיע הזמן.

סדרת אופנועי אדוונצ'ר GS הביניים של BMW, אלו של ה-750 וה-850 הפכו למיושנים מידי, לא מספיק מרגשים ובעיקר היו צריכים להגיב לתחרות שהלכה וגדלה מאיטליה ומיפן.

אז הנה הם כאן, סדרת ה-F הכל חדשה בשלוש פרשנויות שונות מאוד לאותו מנוע ואותה שלדה כשלעומת הדור הקודם יש יותר כוח, פחות משקל ובעיקר - משהו שנדמה קצת נשכח בדגמים הקודמים - יותר כיף.

המנוע הוא עדיין טווין פרללי שזה בעברית - שני צילינדרים במקביל זה לזה, הנפח ב-900 גדל ב-40 סמ"ק ל-895 מה שהעלה את ההספק בעשרה סוסים ל-105 כ"ס, והמומנט גדל ל-9.4 קג"מ.

מה שהוא חשוב אפילו יותר לטעמי בימים אלו של אופנועים עם בעיות אוביסיטי הוא שה-GS ירד במשקל ב-14 ק"ג נאים בעזרת המפלט של אקרפוביץ', מיכל הדלק הפלסטי השלדה והזרוע האחורית.
אז יש כאן כטייק אוף על השיר ההוא - אותו אופנוע בצורה כל כך שונה.

אז בואו נתחיל.

:

דני קושמרו רוכב על ב.מ.וו F800GS. איציק ברק,
F900GS. בכביש המהיר הכלי הזה עלול לגרום לך להיות חוליגן, הוא לא נותן לך להיות רגוע/איציק ברק
כצפוי - הכיף מתגבר אכן כשמגיעים לשטח – כל מה שצריך הוא להעביר למצב "אנדורו פרו" ושם המחשבונים מאפשרים קצת יותר חופש לאבד אחיזה, לשלוח גלגל אחורי הצידה או לנעול אותו בבלימה חזקה

F900GS: הכלי הראשון שטעמנו שעושה סוג של מהפיכה בחברה הבווארית משום שמעולם - כך נדמה - לא היה כלי גדול של ב.מ.וו שמוכוון כל כך לשטח. זה מתחיל כבר בצביעה בגרסת ה-Passion שלקוחה ממש מעולם הגוונים הפסיכדלי הנהוג אצל רוכבי האנדורו/מוטוקרוס, של צהוב-ירוק ושלדה אדומה חשופה, הכי מנוגד לרוכבים הסולידיים בדרך כלל של המותג.

הרגליות הן מאלומיניום משונן לאחיזה טובה בדרכי עפר, דוושת הבלם לרגל ורגלית ההילוכים מתכוונות כדי להיטיב את המגע עם מגפי רכיבה קשוחים, המושב נוקשה וצר ללא ידיות למורכבת, מכל הדלק הצר מאפשר לחבוק אותו עם הברכיים וכנהוג באופנוע אנדרו תנוחות הרכיבה מציבה את הרוכב מעל האופנוע. בנוסף יש משקף קצר ותחתיו גלגל 21 אינץ' מוטה עפר שהיבואן התקין בו צמיגי קוביות שזועקים "קח אותי לשטח".

המנוע בכל שלושת הכלים כאן מיוצר על ידי הענק הסיני Loncin שמייצר 2 מיליון אופנועים בשנה, מנוע שהוא פנינה של ממש, שדרוג נפלא לעומת הדגם הקודם. זה מנוע תוסס מאוד, גמיש, שמבקש להאיץ כל הזמן עם שפע מומנט.

מנוע שמח.

בכביש המהיר הכלי הזה עלול לגרום לך להיות חוליגן, הוא לא נותן לך להיות רגוע. מיגון הרוח עושה עבודה סבירה, ישבן רגיש עלול להתלונן על המושב הקשיח ויש וויברוץ מסויים של המנוע שמורגש בידיות. הצליל נאה מבית היוצר של מפלטי מפלט אקרופוביץ', שרשרת אנדורנס שמפחיתה את הצורך בשימון ובטיפול ויש חמישה מצבי רכיבה, גשם, תיור, דינמי, אנדורו ואנדור פרו - שמשנים את תגובת המנוע, את מספר הסוסים ואת התערבות הבקרות של ה-ABS והאחיזה.

כצפוי - הכיף מתגבר אכן כשמגיעים לשטח - כל מה שצריך הוא להעביר למצב "אנדורו פרו" ושם המחשבונים מאפשרים קצת יותר חופש לאבד אחיזה, לשלוח גלגל אחורי הצידה או לנעול אותו בבלימה חזקה.

הכידון המוגבה מרגיש נוח מאוד בתנוחת עמידה ובעיקר מרגיש קל מ-219 הק"ג (הרטובים) שלו. המתלים מתגמלים כאן על הקשיחות היחסית שלהם בכביש ומדגישים שזה אופנוע שקל מאוד ללעוס איתו חצץ וסלעים , יודע לתת כוח מתון במקומות טכניים ומפציץ בכח כשצריך לדלג איזו עליה מאובקת כזה שיגרום לך להזיע ולחייך.

נסכם, ה-F900GS נבנה כדי לתת מתן מענה לכלים של המתחרים - מקטמ ועד ימאהה, כלי שחבל אם לא ירדו איתו לשטח, מאידך המחיר הוא ברכיבות כביש ארוכות שיהיו כאן מעייפות יותר.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
דני קושמרו רוכב על ב.מ.וו F900GS אדוונצ'ר. איציק ברק,
F900GS. כלי משובח שיודע לקחת בקלות רוכב ומורכבת למרחקים גדולים/איציק ברק
זה כמעט משעשע עד כמה האדוונצ'ר שונה בתחושות מה-GS הרגיל. הנינוחות שהוא משרה עליך שמגיעה אולי בגלל הרוחב והמאסה הגדולים יותר, גורמים לך לרכוב עליו קצת יותר רגוע ולכן גם אולי – בטח יחסית לאח הפרוע – הוא ירגיש קצת פחות בנוח בשטח

F900GS אדוונצ'ר: גרסת האדוונצ'ר המסורתית והשמנמונת של הבווארים מרגישה שונה לגמרי מהדגם ה"רגיל". למרות שהמכלולים זהים הוא מרגיש אופנוע אחר לגמרי.

קודם כל זהו המראה הרחב שנותן תחושה של "אופנוע גדול", עד כדי כך גדול שהוא עלול לגרום בקלות לבלבול בינו לבין דגם ה-GS היוצא עם מנוע ה-1250 הסמ"ק, אפילו הצביעה דומה.

למעשה, שיעור היסטוריה קצר, ה-F900GS שהיום נחשב לדגם "הבינוני" של ב.מ.וו רק מזכיר שה-GS ה"גדול" של החברה, זה עם מנוע הבוקסר, התחיל את הקריירה שלו בשנת 1980 עם מנוע שהיה קטן יותר, של 800 סמ"ק בלבד, עד שצמח ל-1,300 סמ"ק של היום. אבל זה היה ממש מזמן כשהיו ללקוחות דרישות צנועות יותר.

נחזור להרפתקן שכאן לפנינו. בדגמי האדוונצ'ר של ב.מ.וו הדגש הוא תמיד על הנוחות והנוכחות, זה קורה גם בדגם הזה שהוא כצפוי האופנוע הכבד בסדרה (246 ק"ג רטוב) עם מכל דלק גדול (23 ליטר) המושב רחב ונח יותר ומיגון הרוח הוא בעל שני מצבים שמשתנים ידנית ויש בו את כל שלל איבזורים כולל הכנה למזוודות החביבות על רוכבי הז'אנר.

כשיוצאים לרכוב זה כמעט משעשע עד כמה הדגם הזה שונה בתחושות שלו מה-GS הרגיל. הנינוחות שהוא משרה עליך שמגיעה אולי בגלל הרוחב והמאסה הגדולים יותר, אלו גורמים לך לרכוב עליו קצת יותר רגוע ולכן גם אולי - בטח יחסית לאח הפרוע - הוא ירגיש קצת פחות בנוח בשטח.

לסיכום - האדוונצ'ר 900 הוא הוא כלי משובח שיודע לקחת בקלות רוכב ומורכבת למרחקים גדולים, ועם המראה שמזכיר את האח הגדול, ועם הפרש המחירים מולו, בהחלט יש מצב שיש כאלו שירצו להתהדר בסמל הפרופלור הכחול לבן וללכת על הדגם ה"קטן" והזול יותר.

דני קושמרו רוכב על ב.מ.וו F800GS. איציק ברק,
ה-800 מצליח להפתיע כי המנוע שמח לעלות בסל"ד ולמרות שנחסך כאן מפלט האקרופוביץ' אפילו הצליל נאה/איציק ברק
דווקא האח הצנוע במשפחה מלמד שיעור קטן על איך התמכרנו למספרי סוסים שהולכים וגדלים עם השנים, ועם הפרש מחיר של עשרות אלפי שקלים מאחיו הגדולים הוא מצליח להראות שהוא מהנה – בדרכו – לא פחות וישמח מאוד גם רוכבים יותר מנוסים

F800GS: והנה ב.מ.וו שוב עם הטריקים שלה - כי ב-F800GS, למרות שמו, מותקן אותו המנוע של ה- F900GS באותו נפח של 895 סמ"ק. רק שכאן הוא מופחת כוח, משקל, אבזור, גובה ומחיר, לכן קוצצו משמו, ומשמו בלבד, 100 הסמ"קים.

ה-800 מחליף את הדגם היוצא שנקרא F750GS וכמוהו מהווה למעשה את דגם הכניסה לאופנועי ב.מ.וו. יש לו עשרה סוסים יותר מהדגם שהחליף שמסתכמים עתה ב-87 כ"ס (לעומת 105 בדגמי ה-900) ולמעשה אפשר גם במידת הצורך להתאים אותו לרמת מתחילים ממש של רישיון 1A (47 כ"ס).

כאמור, יש כאן פחות אבזור משני האחרים עם כלי שגם מוטה יותר לכביש: המתלים צנועים יותר, מרווח הגחון קטן יותר, הצמיג הקדמי הוא של 19 אינץ' לעומת 21 אינץ' כשבמקום שפיצים יש חישורים יצוקים, אין כאן מצב רכיבה של "אנדורו פרו", ומיגון הרוח הוא קצר, נמוך, לא מתכוונן ויעיל פחות ומצריך כיפוף קל במהירויות גבוהות.

מאידך - הממדים צנועים יותר, בסיס הגלגלים קצר יותר וגובה המושב נמוך יותר (815 מ"מ) מה שעושה אותו פחות מאיים לרוכבים פחות מנוסים ולהבדיל מהכלי שאותו החליף יש קוויק שיפטר וחימום ידיות.

ההפתעה מגיעה כשיוצאים לדרך, כשעולים על הכלי ה"חלש" שיש לו חסך משמעותי של 18 כ"ס לעומת ה-900. אתה מצפה להרגיש נטוש ובלי כוחות אבל ה-800 מצליח להפתיע כי המנוע שמח לעלות בסל"ד ולמרות שנחסך כאן מפלט האקרופוביץ' אפילו הצליל נאה.

למעשה - קשה אפילו לשים לב שחסר כאן כוח. הסיבה נעוצה בכך שברוב זמן הרוכב משתמש בעיקר במומנט - בעקיפות, בתאוצות, וכאן ההפרש לעומת האחים הגדולים הוא משמעותי פחות.

לסיכום: דווקא האח הצנוע במשפחה מלמד איזה שיעור קטן על איך התמכרנו למספרי סוסים שהולכים וגדלים עם השנים, ועם הפרש מחיר של עשרות אלפי שקלים מאחיו הגדולים הוא מצליח להראות שהוא מהנה - בדרכו - לא פחות ובקלות ישמח מאוד גם רוכבים יותר מנוסים.

על הצד הטכני:

F800GS
מנוע 2 צילינדרים בשורה, 895 סמ"ק, 87כ"ס/8,500 סל"ד, 8.26קג"מ ב-6,750 סל"ד, גובה מושב 815 מ"מ, מיכל דלק 15 ל', משקל רטוב 213 ק"ג, מהירות מירבית 190 קמ"ש, צריכת דלק רשמית 4.3 ליטר למאה ק"מ, צמיג קדמי 19", אחורי 17".
משכך היגוי, מצמד מחליק, חיישני לחץ אוויר, שקע V12, USB, KEYLESS, חימום ידיות, ABS לפניות, בקרת יציבות
מחיר: 86 אלף שקל

F900GS אדוונצ'ר
מנוע 2 צילינדרים בשורה, 895 סמ"ק, 104כ"ס ב-8,500 סל"ד, 9.4 קג"מ ב-6,750 סל"ד, מהירות מירבית מעל 200 קמ"ש, גובה מושב 875 מ"מ, משקל רטוב 246 ק"ג, צמיג קדמי 21", אחורי 17".
משכך היגוי, מצמד מחליק, חיישני לחץ אוויר, שקע V12, USB, KEYLESS, חימום ידיות, ABS לפניות, בקרת יציבות.
מחיר: 130 אלף שקל

F900GS
מנוע 2 צילינדרים בשורה, 895 סמ"ק, 104כ"ס ב-8,500 סל"ד, 9.4 קג"מ 6,750 סל"ד, מהירות מירבית מעל 200 קמ"ש, מכל דלק 14.5 ליטר, גובה מושב 870 מ"מ, משקל רטוב 219 ק"ג.
מתלה קדמי טלסקטפי הפוך 41", צמיג קדמי 21", אחורי 17".
מחיר: מ-116 אלף שקל

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully