וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאריס ב-31 אלף שקל, סופרב ב-49 אלף. המציאות במכרזי המשטרה

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 7:59

טויוטה יאריס או קורולה במחיר מציאה? רכבי 7 מושבים ושטח בסכומים מצחיקים? פרארי והאמר חשמלי עם עבר מפוקפק ומצב מכאני מפוקפק לא פחות? מה קורה במגרשי המכרזים של המשטרה

מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
ניידת תנועה עם חצי מיליון ק"מ, יש פה עסקה מפתה? באיזה מחיר?/קינן כהן
זה לא בדיוק יריד מכירת רכב רגיל בו אנשי מכירות מכופתרים משדלים את הקליינטורה, אלא יותר בכיוון ההפוך – מכירת רכב משומש בשיטת המכרז

השמש קופחת במגרש המכרזים של משטרת ישראל סמוך לניר צבי, צל אין ממש ואם חפצה נפשכם באוויר משיב נפש, יש מזגן במשרדים בקצה השני של המגרש. אבל לא נראה שזה מפריע לקהל הלקוחות שמסתובב בין כלי הרכב, זה לא בדיוק יריד מכירת רכב רגיל בו אנשי מכירות מכופתרים משדלים את הקליינטורה, אלא משהו שפחות או יותר בכיוון ההפוך - מכירת רכב משומש בשיטת המכרז. גם האנשים שמסתובבים פה, הם לא בדיוק הלקוחות שבאים להתעניין במכונית המשפחתית הבאה שלהם. למעשה, מהתרשמות כללית בהסתובבות במגרש, תצפית וקצת האזנה לא מנומסת לשיחות, זה יותר דומה לדיג בים מאשר לבחירת נתח דג בסופרמרקט. אנחנו עוד נחזור לנושא הדיג.

המגרש שבו אנחנו נמצאים הוא האתר החדש אליו העבירה המשטרה לאחרונה את כל תפעול המכירה של כלי רכב שנפלטים מהשירות וכלי רכב מחולטים הנמכרים פה. המכירה כאמור בשיטת המכרז - אלו כלי הרכב, יש פירוט ממצה של היסטוריית הטיפולים, דו"ח בדיקה כללי למדי, ניתן להתרשם חיצונית ומכאן ואילך זה בעיקר תהליך הצעת מחירים על ידי הקונים.

מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
יש גם את אגף המושבתות, לכאן מגיעים הסוחרים לפירוק/קינן כהן

המנעד פה נע בין אופנועים וקטנועים, חלקם אחרי תאונה, חלקם נראים במצב לא רע בכלל. מכוניות מטה כמו טויוטה יאריס, כלי רכב של בעלי תפקידים כמו יונדאי i25, ניידות סיור על שלל הסוגים, רכבי שטח כמו מיצובישי פג'רו וטויוטה לנד קרוזר, טנדרים ומסחריות. אבל לא רק כלי רכב לנסיעה, אלא גם שורה ארוכה של ניידות ברמות נזק משמעותי, כאלו המוגדרות כטוטאל לוס ומיועדות למכירה לסוחרי רכב לצורך פירוק בלבד. מכמה מהן לא ממש בטוח מה נשאר לפרק.

בנוסף בירכתי המגרש ישנם גם כלי רכב שבהחלט לא שימשו את המשטרה, אלא דווקא את אלו שהיא אמורה לרדוף - אלו כלי רכב שהוצאו למכירה לאחר שחולטו מעברייני תנועה, חלקם כפי שתראו, מסקרנים מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
וגם עשרות אופנועים וקטנועים, חלקם אחרי תאונה/קינן כהן
"כל הרכבים המשטרתיים, הן המבצעיים והן הצמודים מטופלים על פי הוראות היצרן ובזמן", אומר לנו ראש יחידת פיקוח מוסכי חוץ של המשטרה לשעבר

"כל הרכבים המשטרתיים, הן המבצעיים והן הצמודים מטופלים על פי הוראות היצרן ובזמן", אומר צפריר מויסה, לשעבר ראש יחידת פיקוח מוסכי חוץ של המשטרה, כנראה המקור המוסמך ביותר לספר על מה עוברות המכוניות האלו בתקופת השירות שלהן.

זאת למרות התדמית שלעיתים נוצרת למכוניות יוצאות ציי רכב, ציי רכב ממשלתיים ובעיקר של המשטרה. זה לא אומר שהמכוניות פה סביבי נמצאות באיזה מצב תצוגה, המציאות בה עובדים כלי הרכב המבצעיים לפחות היא כזו שגוזרת עליהם תנאי שירות לא פשוטים.

למשל, טויוטה היילקס מ-2018 עם 457 אלף ק"מ, סיטרואן ג'אמפי מ-2017 עם 320 אלף ק"מ שבסך הכל שרד יפה ומלווה בספר רכב בן 45 (!) עמודים המסתיים בהפי אנד של מנוע מתחמם, בעיה שנפתרה על ידי החלפת גומיית מיכל עיבוי קרועה.

יש גם סקודה סופרב חצי מיליון ק"מ שאנחנו לא בטוחים אם זה נשמע יותר מ-500 אלף ק"מ. אבל צריך לזכור עוד משהו, זו לא בהכרח הנסועה כמו שעות המנוע, שכן לעיתים קרובות ניידת סיור עירונית עשויה שלא לכסות מרחקים כמו ניידת תנועה בערבה, אבל בהחלט לעבור ימים ארוכים של מנוע דולק ברציפות.

מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
היילקסים שבעי ק"מ ומצולקים נמכרים הרבה מעל המחיר בשוק/קינן כהן

"כשרכב חרג מטיפול, האחראי על הרכב מקבל הערה", מוסיף צפריר. "חלק מהרכבים המבצעיים מטופלים גם מעבר להוראות היצרן. דהיינו לדוגמה, במקום טיפול כל 15 אלף ק"מ עושים כל עשרת אלפים או כל 7,500 ק"מ תלוי בדגם".

מה לגבי היסטוריית תאונות? זו מפורטת בטופס הבדיקה של המכונית, אבל ברמה כללית למדי בדרכם המנוסחת בערפול של דוחות כאלו. "תאונות מורכבות, הכוללות פגיעה ברדארים או אמצעי בטיחות אחרים מתוקנות לרוב במוסכי יבואן. יתר התאונות מתוקנות במוסכי יבואן או מוסכים מורשים", כאשר בספר הרכב מצוין גם שם המוסך המטפל.

מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
מראה מלהיב בכל סיטואציה אחרת, אבל כאן היא בעיקר עומדת עצובה ומתבלה לה לאיטה/קינן כהן
לקונה הבודד שירצה למצוא את האקזמפלר הטוב ביותר, לא תהייה ברירה אלא לשלם מחיר גבוה יחסית עבור רכב שמור או בעל נתונים חיוביים

איך לגשת לרכב כזה, מה לבדוק ואיך - זו סוגייה הראויה לכתבה נפרדת וזו אכן תגיע. אבל בשלב הראשון, יצאנו לבדוק בעיקר מה מציעים פה והאם ישנן הזדמנויות.

אין ממש דרך לאשר או להזים תאוריות קשר לגבי תיאום מחירים בין סוחרי הרכב שניגשים למכרזים האלה, אבל יש בהחלט מקום לציין כי סוחר רכב שמגלגל עשרות יחידות בשנה במכרזים כאלו, כנראה יהיה בעל גישה ויכולות להעביר אותן "יישור קו" במחירים שלאדם פרטי יהיה קשה להשיג.

מה שאומר, שהוא עובד בשיטת הדייג עם רשת, וגם אם הוא מעלה בה כמה מכוניות שדורשות השקעה גבוהה יחסית, הרווח הכולל מהמכירה מקזז אותה. לעומת זאת, לקונה הבודד שירצה למצוא את האקזמפלר הטוב ביותר, לא תהייה ברירה אלא לשלם מחיר גבוה יחסית עבור רכב שמור או בעל נתונים חיוביים.

מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
ללקוח הפרטי יהיה מאתגר לצוד פה עסקה ראויה, לסוחר שמעמיס מובילית עם 7,8 או 10 חתיכות יש סיכוי טוב יותר/קינן כהן

"יש המון סוחרים שמגיעים למכרזים ומציעים מחירים די גבוהים. במיוחד על רכבים פופולריים לכן, אותם יהיה קשה להשיג במכרז במחירי רצפה", אומר מויסה. ואכן, מעיון במכרזים קודמים זה גם המצב שעולה. מחיר המחירון של סקודה סופרב, שנחשבת לדגם מבוקש משנת הדגם 2020 בגרסת 2.0 ליטרים 190 כ"ס עומד על 114,200 שקלים. לאחר שקלול הקילומטרים (343,750) והבעלות עמד מחיר המחירון שלה על 62,810 שקל, מחיר הסגירה במכרז - 49,100 שקל.

נשמע אטרקטיבי? עיון בספר הרכב מגלה שבששת החודשים האחרונים לשירות שלה, היו לה תקלות בתיבת ההילוכים, המזגן, ריפוד קרוע, איבוד שמן, פגיעה בפגוש הקדמי ועוד כמה תקלות שוליות.

מכונית מבוקשת נוספת, טויוטה יאריס היברידית משנת 2018 עם 231,700 ק"מ שמחיר המחירון שלה עמד על 59 אלף שקל ומחירה המשוקלל עמד על 38,697 אלף שקל נמכרה ב-31,440 שקל.

גם פה, המכונית לא במצב תצוגה עם נזילות שמן בין המנוע לתיבת ההילוכים, בלאי לבוכנות, מערכת קירור שזקוקה לניקוי או תיקון, ממיר קטליטי במצב לא ברור, בלאי בתיבת ההילוכים, ולרשימת סימני הפגיעות במרכב כבר לא יישאר פה מקום. האם מדובר במציאה? ספק אם ללקוח הבודד רכישה כזו אטרקטיבית.

מכרז רכבי משטרה. קינן כהן
היפה והחיה, סמנו מי זה מי ואל תגידו לו.../קינן כהן
לא צריך להיות חובב היצירות ממראנלו כדי לקבל צביטה בלב לאור המצב הלא מזהיר של הפרארי האדומה

אבל מה קורה באגף המחולטים? ובכן במכרז הקודם נמכר ג'יפ רנגלר רוביקון מודל 2018, דגם המבוקש גם בשוק האזרחי במחיר של 216,200 שקלים. שוב, על פניו זול בעשרות אלפי שקלים ממחיר השוק של הדגם שנע צפונית ל-250 אלף שקל, אלא שכאן מדובר ברנגלר בשק - ללא כל מידע על הקילומטראז', מצבו המכאני, רישוי לא בתוקף ואפילו ללא מפתח...

בחלק אחר של המגרש, בולטת באדום בוהק עומדת פרארי 488 מודל 2017, היא כבר דיירת וותיקה במגרש ועברה כבר מכרז או שניים ללא דורש. גם היא רכב חילוט, במצב לא ידוע אבל לא צריך להיות חובב היצירות ממראנלו כדי לקבל צביטה בלב לאור המצב הלא מזהיר שלה מעמידה ארוכה בשמש. אתם בהחלט מוזמנים להציל אותה משם, רק קחו בחשבון שמכונית כזו מוערכת ב-1.2 מיליון שקלים, אבל תכינו גם סכום לא קטן ליישור קו שהיא בהחלט זקוקה לו.

השנה הצטרפה אליה אחות מבית - ה-812 סופרפאסט בצבע אפור, היא צעירה ממנה בשלוש שנים אבל השווי שלה דומה, והמצב החיצוני בהחלט טוב יותר. מי שמגמד אותה הוא האמר EV מפלצתי שעומד לידה, סמל הסטטוס החדש לאנשים עם כסף ובלי מודעות סביבתית. הוא רק שנת 2023, אבל הבעלים שלו כבר נפרד ממנו. כלים דומים מסתובבים בגזרת חצי מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully