וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו עשויה להשיק כבר ב-2027 מכונית שמשנה את הצבע שלה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 13:49

מתחשק לכם רכב לבן ביום ושחור בלילה? לב.מ.וו יש את הטכנולוגייה שתאפשר החלפת צבע המכונית בלחיצת סמארטפון. על היתרונות והאתגרים שבדרך ומתי היא תגיע אליכם

ב.מ.וו תשיק רכב שמשנה את הצבע שלו/ב.מ.וו

ב.מ.וו מפתחת טכנולוגיה חדשה המאפשרת שינוי צבע המכונית באמצעות אפליקציה. הטכנולוגיה הנקראת E ink הוצגה לראשונה במכונית הקונספט iX Flow בשנת 2022, שנה מאוחר יותר הודגם גם יישום צבעוני של הטכנולוגיה בקונספט i Vision Dee אם כי הכוונה היא לייצר בשלב הראשון רק גרסת שחור-לבן. וכעת מצהירה המהנדסת שעומדת מאחוריה כי הבשלה למוצר מוכן לשיווק נמצאת מעבר לפינה "ניתן לצפות כי הטכנולוגיה תגיע לרכבי לקוחות כבר ב-2027".

הטכנולוגייה משתמשת בחומר דומה לזה שבו נעשה שימוש במסכי קוראים דיגיטליים כמו קינדל ומאפשרת שינוי מיידי של צבע המכונית באמצעות העברת זרם חשמלי בין נקודות מגע קטנות הפזורות על מרכב המכונית. לדברי ד"ר סטלה קלארק בראיון לאתר Drive האוסטרלי, צריכת האנרגיה של המערכת מזערית ושווה לזו של הפעלת נורת לד או אפילו פס תאורה פנימי ברכב.

טכנולוגיית צבע מתחלף ב.מ.וו. אתר יצרן
מחליפה משחור ללבן בן רגע/אתר יצרן

היתרונות המעשיים של הצבע המתחלף כוללים אפשרות להתאים את צבע הרכב לתנאי השמש, כלומר, לאפשר למכונית להיות בצבע לבן שמפחית את קליטת החום על ידי המרכב בזמן חנייה. עוד יישום אפשרי הוא סימון הרכב כעזרה למציאה שלו במגרשי חנייה. "צביעה" של מכוניות פנויות במקרים של צי רכב שיתופי. מוניות המסמנות את הזמינות שלהן למרחוק ואפילו שימוש ברכבי חירום כמו אמבולנסים שיוכלו "להבהב" בכל המרכב ולא רק באמצעות גשר האורות.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ב.מ.וו תשיק מכונית עם צבע משתנה. ב.מ.וו,
או שאפשר להישאר עם צבא רקע ולהוסיף עליו ציורים משתנים/ב.מ.וו

ועדיין, הדרך ליישום והגעה לשוק עדיין רחוקה. ד"ר קלארק מתייחסת גם להיבטים הטכניים, החוקיים והכלכליים של הטכנולוגייה. בהיבט הטכני, תהליך הבדיקה של הצבע עדיין לא הושלם, בעיקר בתחום העמידות לקרינת UV וטמפרטורות קיצוניות כמו גם עמידות הרכיבים בפגיעות קלות.

בצד החוקי, יידרשו כמובן התאמות של רגולציות וחוקים מקומיים על מנת לאפשר רכב שמשנה את צבעו. בישראל למשל, כאשר צבע הרכב נרשם ברישיון הרכב, אין בעיה להחליף אותו, אולם יש לעדכן זאת ברישומי משרד התחבורה.

היא מצביעה גם על בעיות של בלבול אצל נהגים אחרים שיכול להיגרם בזמן נסיעה כאשר מכונית מחליפה צבעים (אם כי נכון לעכשיו, האפשרות לשנות צבע מוגבלת לכך שהמכונית נייחת). בפן הכלכלי, גם לב.מ.וו ברור שהעלות הגבוהה של המוצר תהפוך אותו לכזה שיהיה זמין בתחילה רק כאופציה וגם זה בכלי הרכב היקרים יותר. עוד לא ברור גם בכמה הוא ייקר את עלויות תיקוני הפחחות אחרי תאונה, או סתם מכה בחנייה.

טכנולוגיית צבע מתחלף ב.מ.וו. אתר יצרן
הדמייה של הטכנולוגיה להחלפת הצבעים של ב.מ.וו/אתר יצרן

ראשיתו של הרעיון, כך היא מספרת היה במהלך הסגרים של מגיפת הקורונה, היא החלה לפתח אותו בעליית הגג של ביתה והציגה אותו בשיחת זום למנהלים של היצרנית, אלו התלהבו מהרעיון ואישרו הליך פיתוח מזורז, מה שהבשיל כאמור למכונית קונספט ראשונה ב-2022.

בראיון אמרה ד"ר קלארק שלהערכת ב.מ.וו "הזמינות של המוצר ללקוחות עשויה לקרות בטווח הזמן של 3 עד 5 שנים", כלומר ייתכן שכבר בשנת 2027 הוא יהפוך מרעיון טכנולוגי הנבחן במעבדות לרכיב שנוכל לפגוש באולמות התצוגה ובכבישים. מה תהייה היענות הלקוחות לסוג כזה של טכנולוגיה? ימים יגידו.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully