וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה דרמטית במספר דוחות המהירות: מה קרה למצלמות הא3?

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 9:24

באוגוסט רשמה משטרת ישראל פחות מ-10,000 דוחות מהירות, לעומת קרוב ל-30 אלף בחודש המקביל. המשטרה: ירידה זמנית בשל החלפת מערכת הניהול של מצלמות המהירות

ח"כ אורי מקלב סגן שרת התחבורה על מצלמת המהירות בצומת רמות ירושלים/ערוץ הכנסת

מאז קבע ב-2017 שופט בית הדין לתעבורה בעכו יעקב בכר כי המשטרה לא הצליחה להוכיח את אמינות מצלמות המהירות הנייחות שלה, מצלמות הא3, הפעלתן הולכת ומוגבלת.

במשך שנה לא הופקו מהן דוחות בהוראת פרקליטות המדינה, וגם כאשר שבו לפעילות מיעטה המשטרה להפיק מהן דוחות המחייבים הזמנה לבית משפט ולהתמקד בדוחות ברירת קנס, שם עלול הנהג להעלות טענות נגד אמינות המערכת שיובילו לזיכויו.

בשנה האחרונה קיבלנו כמה דיווחים על מאמץ של תובעים משטרתיים לסכם עם נהגים מראש על דוח מופחת כדי להימנע ממשפט, במקרים בהם בחרו מי שצולמו בידי א3 לערער ולהגיע בכל זאת בפני שופט. זאת אחרי שהמשטרה נמנעה ב-2018 מלערער על הפסיקה בעכו בתיק שהובילו עורכי הדין תומר גונן, יוסי יעקובי, ערן בר אור וכפיר דור, ולמרות שמאז פסק בית משפט בבאר שבע כי המצלמות אמינות, המשיכה המשטרה לקדם רכישת מערכת נייחת אחרת לאכיפת מהירות.

בשנה האחרונה עברה הפעלת המצלמות מידי קבלנית המשנה חברת מלם תים לידי המשטרה עצמה, עם תום החוזה. מאז נרשמה ירידה במספר המצלמות הפעילות, תוך פירוק חלקים ממצלמות מבצעיות כדי לתחזק אחרות. במשטרה הסבירו אז ל"וואלה רכב" כי בשל העברת המצלמות להפעלה ישירה, עדיין לא נחתמו כל החוזים בתחום האחזקה.

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
מצלמת א3. המשטרה רכשה יותר מ-100, אבל לא כולן בשימוש/רונן טופלברג

אולם מנתונים שהגיעו ל"וואלה רכב" נמשכת הפעילות המוגבלת של המצלמות ובחודש אוגוסט כמעט שלא ניתנו דוחות מהירות מא3. לעומת קרוב ל-30 אלף דוחות כאלה שניתנו באוגוסט 2023, ניתנו באוגוסט 2024 פחות מ-10,000, כמעט כולן בידי מכמונות המהירות הניידות המופעלות בידי שוטרים בשטח: הממל"ז "אקדח הלייזר", והמכמונת הרדאר דבורה המותקנת בחלק מניידות התנועה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מבצעת לאורך כל השנה פעילות אכיפה ממוקדת בעבירות מסכנות חיים ועבירות המשפיעות על התרחשותן של תאונות דרכים בהן עבירת מהירות. בשנת 2024 נרשמה עליה של כ-37 אחוז באכיפת מהירות בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. לאחרונה הוחלפה מערכת הניהול של מצלמות א-3 והירידה הזמנית בפענוח נובעת מהתממשקות המצלמות למערכת הניהול החדשה המבוצעת באופן מדורג. במקביל להפעלת מערכת א3, משטרת ישראל בוחנת הכנסת מכשור אכיפה מתקדם וחדשני במטרה להגביר את הבטיחות בדרכים ושמירה על שלומם של משתמשי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully