וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרעויות חרדים נגד הרכבת הקלה בבירה יעלו לנו 403 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 20:59

ועדת הכספים אישרה היום עוד 77 מיליון שקל לתיקון נזקי המהומות ברחוב בר אילן בירושלים, אחרי שכבר אישרה 326 מיליון. ח"כ בועז טופורובסקי: "זה כל תקציב הרלב"ד, כשמתחילת השנה יש יותר הרוגים בכבישים מחיילים במלחמה"

ח"כ בועז טופורובסקי בדיון על העברת עוד 77 מיליון שקל למימון נזקי מהומות חרדים בירושלים: "זה כמו תקציב הרלב"ד לשנה"/ערוץ הכנסת

ועדת הכספים אישרה היום להעביר עוד 77 מיליון שקל למימון נזקים שגרמו חרדים לעבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה ברחוב בר אילן בירושלים. במהלך ההפגנות נגרמו נזקים קשים לציוד של קבלנים ששכרה חברת כפיר, ולציוד שפרשה החברה לאורך הרחוב.

בעבר כבר אישרה הוועדה 326 מיליון שקל לתיקון הנזקים, והיום ביקש האוצר עוד 77 מיליון שקל, כחלק מהדיונים על אישורו לקריאה שנייה ושלישית בחוק התקציב הנוסף, בסך 3.3 מיליארד שקל, שמקדם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

הפגנות שהתפרצו מספר פעמים בשלוש השנים האחרונות הביאו גם לדחייה של חודשים בהפעלת הקו, שהצטרפה לעיכוב בשל מחסור בפועלים, על רקע החלטת הממשלה שלא להכניס לישראל פועלים מהשטחים מאז 7 באוקטובר, וההצלחה המוגבלת של הממשלה בייבוא פועלים זרים במקומם.
בקהילה החרדית טענו כי המפגינים האלימים אינם תושבי האזור, אלא כאלה שהגיעו אליו במיוחד ונאבקים בקו בטענה שמשום שהוא מוביל לאוניברסיטה העברית בגבעת רם, יסעו בו נשים חילוניות רבות.

מפת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים. תכנית אב לתחבורה, אתר רשמי
מפת הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים/אתר רשמי, תכנית אב לתחבורה

הדיון בסעיף היה מתוח, וכלל התפרצויות רבות. ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) אמר כי "77 מיליון שקל זה כל תקציב הרלב"ד, כדי למנוע הפרות סדר. בשנת שיא של הרוגים בתאונות דרכים יש יותר הרוגים בתאונות דרכים מאשר חיילים מתחילת השנה ואנחנו במלחמה. עם הכסף הזה אפשר היה לחסוך 100 הרוגים בכבישים". מאז 1 בינואר נהרגו בכבישי ישראל 326 בני אדם, זינוק של 18%.

הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים יפעל משכונת גילה שבדרום העיר ועד להר הצופים שבצפון העיר, דרך האוניברסיטה העברית בגבעת רם, תחנה מרכזית, ורחוב בר אילן, ויצאו ממנו שלוחות למלחה ולאזור התעסוקה בגבעת שאול ולשכונת הר נוף. הוא יפתח בהדרגה משנת 2026, לאחר שחלקו הראשון היה אמור להתחיל לפעול כבר בתחילת 2025. הקו כולל 41 תחנות לאורך 20 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully