וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהריה תהיה העיר הראשונה עם קו אוטובוס אוטונומי

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 11:54

משרד התחבורה מצא את הפתרון למחסור בנהגי אוטובוס, אבל הקו הראשון ללא נהג יפעל בתחילה ללא נוסעים ועם נהג מלווה עד שיוגדר בטוח מספיק

אוטובוס אוטונטמי נתיב אקספרס. משרד התחבורה, אתר רשמי
האוטובוס האוטונומי הראשון. 32 נוסעים/אתר רשמי, משרד התחבורה

נהריה תהיה העיר הראשונה בישראל, שבה יופעלו אוטובוסים אוטונומיים ללא נהג בקו עירוני סדיר.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אישר לחברת אימג'רי הישראלית לצאת לניסוי ראשון מסוגו בארץ של אוטובוס אוטונומי בכביש ציבורי. זאת, במסגרת מיזם המשותף למשרד התחבורה ולרשות החדשנות, באמצעות חברת נתיב אקספרס, המפעילה קווי תחבורה ציבורית בצפון הארץ.

הניסוי, הנערך באמצעות חברת נתיבי איילון, החל בימים אלה בקו 5 של חברת נתיב אקספרס בנהריה. מדובר במסלול של כשמונה קילומטרים, המתחיל ומסתיים בתחנת "קניון נהריה". מסלול הקו עובר באזור מרכזי של העיר עם כיכרות רבות, הולכי רגל וכלי רכב הנוסעים בעיר.

האוטובוס האוטונומי מכיל עד 32 נוסעים וכולל רמפה חשמלית להעלאת נוסעים עם כיסא גלגלים. הניסוי יכלול התנסות בנהיגה במצבי דרך שונים, תנאי ראות ומזגי אוויר שונים, והתמודדות עם אירועים לא צפויים בדרך. האוטובוס החשמלי מסוגל לנסוע עד 200 קילומטרים בהטענה אחת.

אוטובוס אוטונומי נתיב אקספרס בנהריה. משרד התחבורה, אתר רשמי
האוטובוס בניסוי. האם הייתם עולים עליו?/אתר רשמי, משרד התחבורה

הוועדה המקצועית לאישור ניסויים בכבישים ציבוריים של משרד התחבורה אישרה את תחילת הניסוי כאשר בשלב הראשון עם נוכחות נהג בטיחות מלווה, שיוודא את תקינות התפקוד של המערכת האוטונומית, וגם ללא נוסעים. בשלב מתקדם של הניסוי, יתאפשר לחברה להפעיל את הקו בנסיעה אוטונומית מלאה, עם נוסעים וללא נהג מלווה.

התחבורה הציבורית היא יעד מועדף על מפתחי תחבורה אוטונומית, מכיוון שהיא נעה במסלולים קבועים ובסביבה גיאוגרפית מוגדרת, וסובלת ממחסור קבוע בנהגים. בעוד חברות רבות בארץ ובעולם עוסקות בפיתוח רכב אוטונומי פרטי, כלי הרכב האוטונומיים הראשונים שאושרו לתנועה בכביש היו דווקא מוניות ("רובוטקסי") אשר כבר פועלות בשנים האחרונות במספר ערים בארה"ב ובסין. השלב הבא יהיה ככל הנראה אוטובוסים אוטונומיים, אשר נעים במסלול קבוע ולעתים בלעדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully