וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכרו את פריז: ככה מתמודדים עם פקקים

דני קושמרו

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 18:41

ל-MP3 הגאוני יש גרסת ביניים משודרגת, שנועדה להביא את בשורת שלושת הגלגלים ליותר רוכבים. דהרנו עליו בפריז, וקיבלנו שיעור בטכנולוגיה ובפוליטיקה שמשרתת את המצביעים ולא את הפוליטיקאים

דני קושמרו בוחן פיאג'יו MP3 400 בפריז. איציק ברק,
בצרפת מותר לרכב על קטנועים תלת גלגליים גם עם רשיון נהיגה, כדי לעודד שימוש בכלים יציבים יותר. מוזרים הצרפתים האלה/איציק ברק
מנסה להרוויח קצת שפיות בגיחה הקצרה הזו החוצה מעולם החדשות המוטרף שאנחנו חיים בו, כשסביב סתם אנשים שאין להם מושג על מלחמה, על חטופים, אין להם ילדים בעזה. כן, יש להם צרות משלהם, בין השאר איך הם מעדיפים את הקטנוע שלהם, עם שני גלגלים או שלושה

פריז שעת בוקר מוקדמת. סוג של מרץ של התרגשות-חו"ל מפעפע בדם, מה שמביא את הגוף לצאת מהמיטה כדי לצאת לריצה. כי בכל זאת, כמה פעמים כבר ייצא לך להזיע כשהנוף שלך הוא מגדל אייפל. שם לי באוזניות פלייליסט שיחבר אותי למקום של ראפ צרפתי ועם הצרפתית שאין לי כל מה שאני מבין זה שהוא אומר "קרטייה", "אייפל", ומשהו שנשמע לי כמו "אני צריך נייר". לא נראה לי שזה כדי לכתוב איזה שיר חדש, יותר כנראה כדי לגלגל משהו.

בחוץ שאריות של אולימפיאדה שהולכת ומסתיימת, של אווירת סוף פסטיבל. הנה כאן למטה זורם הסיין שבו התחרו לפני רגע בשחייה במים פתוחים, ושם שרידי הקלונסאות של מה שהיה מגרש כדורעף חופים, תחרות שהרייטינג הגבוהה שלה תמיד מפתיע מחדש, בעיקר כשהשחקנים הן שחקניות.

מנסה להרוויח קצת שפיות בגיחה הקצרה הזו החוצה מעולם החדשות המוטרף שאנחנו חיים בו,
כשסביב סתם אנשים שסתם אוכלים להם לא-סתם-קרואסון פריזאי של ראשון בוקר. אין להם מושג על מלחמה, על חטופים, אין להם ילדים בעזה. כן, יש להם צרות משלהם, בין השאר איך הם מעדיפים את הקטנוע שלהם, עם שני גלגלים או שלושה.

דני קושמרו בוחן פיאג'יו MP3 400 בפריז. איציק ברק,
התאוצה נאה מאוד, המושב רחב ונוח, המשקף הגדול יעיל מאוד גם במהירויות גבוהות/איציק ברק
אני זוכר שהוא נחת בארץ ב-2006 ונשלחתי מטעם החדשות לבדוק את הייצור המוזר הזה. שני גלגלים מקדימה? שיודעים גם להשכיב?! קטנוע רובוטריקי. כמה שלא איתגרתי אותו הוא לא החליק

אני זוכר שהוא נחת בארץ ב-2006 ונשלחתי מטעם החדשות לבדוק את הייצור המוזר הזה. שני גלגלים מקדימה? שיודעים גם להשכיב?! קטנוע רובוטריקי. דבר כזה לא ראינו מעולם. הצלם ואני לקחנו אז את הייצור המשולש לאיזה מגרש חניה כשאני מנסה שוב ושוב לנסות להבין מה זה, להגדיל את זווית ההשכבה, לבדוק את הגבולות שלי ושלו, לראות אם יחליק מתישהו. ובכן - מתישהו אכן הרגלית שייפה את האספלט ולא - כמה שלא איתגרתי אותו הוא לא החליק.

וזו המטרה של הטריפלים האלו, מהיצורים המוטוריים היותר מוזרים שיש על כבישינו, כלים שהם הצלחה גדולה בצרפת ובעיקר בפריז. מסתבר שכדי לרכוב על קטנוע קטן בפריז לא צריך רשיון לדו גלגלי, מספיק רישיון למכונית. מאידך - אם תיקח את הכלים משולשי הגלגלים אין הגבלה על הנפח גם כלי כמו ה-MP3 עם מנוע ה-530 סמ"ק נכנס לרשימה. לכן אגב יש ב-MP ברקס גם לרגל. משהו שמזכיר מכונית (וגם וספות של פעם).

משרד התחבורה הצרפתי, שם יש אחד כזה שבאמת מנסה להפחית את תאונות הדרכים, יודע שרכיבה על קטנוע מפחיתה פקקי תנועה, ורכיבה על קטנוע עם שלושה גלגלים מפחיתה תאונות ונפגעים.
כשרוכבים על אופנוע/קטנוע קל יחסית להתגבר על החלקה נקודתית של גלגל אחורי. הסכנה הגדולה יותר היא כשמאבדים את הקדמי וכשיש שני גלגלים מקדימה המשמעות היא יותר אחיזה שמשמעה - פחות החלקה, פחות סיכוי לפגוש כירורג או אורטופד.

לכן בצרפת מעודדים רכיבה עליו, וזה מצליח בעיקר באזור הבירה. במרחב פריז קטנועי שלושה גלגלים מהווים עשרה אחוזים מכלל הקטנועים שנמכרים כשבפריז עצמה ה-MP3 מחזיק בשיעור שליטה של 70% מכלל הסקוטרים משולשי הגלגלים שנמכרים בעיר.

ו

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דני קושמרו בוחן פיאג'יו MP3 400 בפריז. איציק ברק,
הרוחב של ה-MP זהה לרוחב של קטנוע "רגיל" והוא משתחל שם כמעט כמוהו, כי בכל זאת יש למטה שני גלגלים ולא אחד/איציק ברק
שני הגלגלים קדימה מסייעים מאוד בכביש הפריזאי שהוא בהרבה מקרים רצף מרצפות קטנות ומחליקות, בעיקר אחרי גשם, ולמעשה הם נותנים יותר ביטחון במשהו שמוכר יותר (מידי) בישראל - כביש מחורץ באמצע שיפוץ

זה תירוץ ממש מעולה לצאת לפריז כדי לרכוב על ה-MP3 החדש, גרסת ה-400 סמ"ק. עכשיו יש לו בקרת אחיזה ASR ניתנת לניתוק (תכירו לי לקוחות של כלי מהסוג הזה שבאמת יעשה את זה), מסך TFT גדול יותר שמספר לך כאילו אתה מינימום על הדוקאטי של מארקז, ואפילו בגראפים (!) בכמה סוסים ומומנט השתמשת וגם - לנוחיות שוטר התנועה - מה המהירות המקסימלית שהגעת אליה - 154 קמ"ש.

הרכיבה ברחובות פריז , שלא במפתיע, מענגת במיוחד דרך נפלאה לראות את העיר הקסומה הזו. הנה הלובר ורגע אחר כבר בכיכר הקונקורד כשהנוחיות הדו גלגלית, או התלת במקרה הזה, בשיאה. הרוכב מדלג על הפקקים ובכל רגע אפשר לעצור לאיזה קפה קטן בסנט אטיין למרות ש"קרוסאון אין, יש רק בבוקר", צרפתים, בכל זאת.

שני הגלגלים קדימה מסייעים מאוד בכביש הפריזאי שהוא בהרבה מקרים רצף מרצפות קטנות ומחליקות, בעיקר אחרי גשם, ולמעשה הם נותנים יותר ביטחון במשהו שמוכר יותר (מידי) בישראל - כביש מחורץ באמצע שיפוץ.

הרוחב של ה-MP זהה לרוחב של קטנוע "רגיל" והוא משתחל שם כמעט כמוהו, רק כמעט כי בכל זאת יש למטה שני גלגלים ולא אחד לכן גם המשקל שלו גבוה בכ-50 ק"ג. כשמגיעים לצומת הוא יודע בלחיצת מתג לנעול את זוג הגלגלים הקדמיים כך שגם ברמזור מגף הקרוקודיל שאין לך לא יצטרך לגעת באספלט.

התאוצה נאה מאוד, המושב רחב ונוח, המשקף הגדול יעיל מאוד גם במהירויות גבוהות, יש וו תלייה יעיל על הכידון לקניות, מפתח קירבה, תא גדול ומואר מתחת למושב נפתח חשמלית ומתאים לקסדה מלאה ועוד חצי, יש תא כפפות וכניסת של טעינת USB ובחירה בין מפות הצתה של רגיל (שלא באמת נבדק) וספורט (שהוא מילה קצת מוגזמת בהקשר הזה). המתלים עושים עבודה סבירה בכביש טוב אבל כשהמהירות עולה או הבמפים מתרבים הם נדמה מסיימים את מהלך פעולתם מהר מדי, גם הבלמים הקדמיים קצת חלשים בעיקר כשהמהירות עולה. אולי בגלל שהרפידות היו זקוקות כבר להחלפה. ועוד - יש מחשב ניהול מנוע עם תוכנה חדשה בעיקר בשביל צריכת דלק משופרת.

לארץ מגיעים בנוסף על ה-400 גם ה-300 וה-530 שמגיע גם עם בקרת שיוט ומצלמת רברס. ה-400 החדש יעלה בארץ 64.6 אלף שקל, יקר מ-300 ב-20 אלף שקל, אך עדיין זול ב-8,000 שקל מה-530, ומרגיש מספיק חזק לתנועה בין עירונית.

על הצד הטכני: פיאג'ו MP3400 HPE

מנוע: 399 סמ"ק, צילינדר אחד, הספק 35.3 כ"ס, מומנט 37.7 קג"מ
תיבת הילוכים: רציפה (וריאטור)
ממדים: 260 ק"ג משקל, 81 ס"מ רוחב, 1.47 מטר גובה, 2.16 מטר אורך, 1.58 מטר בסיס גלגלים
שלדה: צינורות פלדה
אהבנו: בטיחות ויציבות, ביצועים, נוחות ומרווח, עידוד לתלת גלגליים בפריז
לא אהבנו: מחיר- יקר משמעותית מקטנוע 400 סמ"ק רגיל, פחות מתמרן בפקקים, בלם קדמי, חוסר העידוד בארץ
ציון: 8/10

הכותב היה אורח פיאג'ו בצרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully