וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג במהירות מופרזת, התחזה לאחיו, וסיבך אותו עם המשטרה

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 15:17

האח התבלבל שוב ושוב כשמסר את תעודת הזהות שלו, אך לשוטרים לא נדלקה נורה אדומה. למשטרה נדרשו שני דיונים בבית המשפט כדי לבטל את הדוח

קיבל דוח מהירות והתחזה לאחיו/משטרת ישראל

נהג מונית ובעליה של חברת היסעים, תושב יישוב הסמוך לירושלים, הופתע לקבל הודעה מהמרכז לגביית קנסות, לפיה עליו לשלם כפל קנס בגין עבירת מהירות שביצע.

מאחר שלא הייתה זכורה לו עבירת מהירות כלשהי, הוא החל לברר את הנושא לעומקו. או אז התחוור לו שמדובר בעבירה שהוא לא היה מעורב בה, שבוצעה ברכב שלא שייך לו על ידי נהג אחר.

מיד עם היוודע לו על הקנס, פנה הנהג למשטרת ישראל ולמרכז לגביית קנסות, בבקשה לבטל את הדוח ולהסב אותו על שם בעל הרכב ולא על שמו. במרכז לגביית קנסות השיבו לו שאין זה מסמכותם לבטל דוחות תנועה, ואילו מהמשטרה מעולם לא התקבלה תגובה כלשהי.

בצר לו פנה הנהג לעו"ד חנה דוד, העוסקת בדיני תעבורה, שהגישה בשמו בקשה להארכת מועד להישפט, וזאת מאחר שההודעה על כפל הקנס הגיעה אליו באיחור ניכר. בקשתה התקבלה.

משצללה עו"ד דוד אל דוחות המשטרה, התגלה לה, לשמחתה, כי מדובר בדוח שניתן על ידי שוטרים (דוח ידני). עיכוב הנהג תועד כולו במצלמות הגוף של השוטרים. מהצילומים עלה כי מדובר באחיו של הנהג, שהתחזה לו. עקב כך, הגישה עו"ד חנה דוד בקשה לפתיחת התיק בבית משפט על מנת להוביל לביטול דו"ח המהירות והקנס נגד מרשה.

עו"ד דוד פנתה לתביעה ובסרטון שאותו צירפה, נשמע הנהג המתחזה מתבלבל בהקראת מספר הזהות שלו, לאחר שהתבקש לעשות זאת מספר פעמים על ידי השוטרים, תוך שהוא נובר בטלפון שלו.
פעולותיו אכן עוררו חשד אצל אחד השוטרים שנכח במקום, אך הדבר לא הוליך לפעולות נוספות, ודו"ח המהירות נרשם לחובת האח שומר החוק. לדברי עו"ד דוד, בסיטואציה שכזו חייבת להידלק נורה אדומה אצל שוטרים, כי איזה אדם לא זוכר בעל פה את מספר תעודת הזהות שלו?

לדברי האח שומר החוק, אין זו הפעם הראשונה שאחיו מתחזה לו. לפני מספר שנים, האח, בעל עבר פלילי שריצה מאסרים , נעצר על ידי שוטרים על עבירת נהיגה עם טלפון נייד, וגם אז מסר להם את פרטיו של האח שומר החוק. במקרה הזה, האח שומר החוק לא פנה למשטרה וויתר על זכותו להתגונן.
התחזותו העבריינית של האח הסבה למרשה מכה כלכלית קשה, שכן הקנס המקורי עמד אמנם על 1,500 שקלים, אך נוספו לצדו 10 נקודות, שמשמעותן פסילת רישיון מיידית לשלושה חודשים - תוך פגיעה אנושה במטה לחמו - נהיגה במונית.

לאחר הגשת הבקשה להארכת המועד להישפט, בוטלו לנהג באופן זמני, 10 הנקודות שנזקפו לו במשרד הרישוי, כך שהתאפשר לו לשוב ולנהוג עד שיתבררו טענותיו.

עקב הגשת הבקשה, התקיימו שני דיונים בבית המשפט לתעבורה בבת ים, כשבראשון שבהם סירבה
המשטרה לחזור בה מהאישום. רק בדיון השני, שבו כלל הטענות הוצגו שוב בפני התביעה בהרחבה, נאותה המשטרה לבטל גם את הקנס ואת הנקודות.

עקב ביטול הסנקציות נגד הנהג שומר החוק, הורה לאחרונה בית המשפט לתעבורה בבת ים, על ביטול כתב האישום נגד הנהג התמים, ללא צו להוצאות וכך גם המגבלה של משרד הרישוי בוטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully